Wimbledon je iza nas, a kao i svake godine, osim uzbudljivih teniskih dvoboja, u fokusu zanimanja javnosti su slavni gosti i njihovi stajlinzi
Osim što su svi brujali o divnim modnim kombinacijama omiljene Kate Middleton i njezinog najstarijeg sina, simpatičnog princa Georgea koji se prvi put pojavio na Wimbledonu u minijaturnom plavom odijelu u kojem mu je, kako je sam otkrio, bilo jako vruće, među damama koje su privukle najviše pozornosti zahvaljujući svojim modnim odabirima zasigurno je bila i supruga ovogodišnjeg pobjednika Novaka Đokovića.
Jelena Đoković odučila se za cool haljinu s puf rukavima u bubble gum nijansi ružičaste, načinjenu od strukturirane haljine s vezanjem na leđima u kojoj nikako nije mogla proći nezapaženo, a svi su se pitali čija je to kreacija.
Efektan look upotpunila je bijelim natikačama i Chanelovom torbom u istoj nijansi, a od jakoga sunca na tribinama Wimbledona branila se šarmantnim šeširićem od slame.
Dizajn lepršave haljine neobičnog stila potpisuje skandinavska dizajnerica Cecilie Bahnsen, kreativna Dankinja koja je naprečac osvojila modni svijet. U odnosu na druge poznate kreatore, njezine kreacije nisu dramatično skupe pa je primjerice Jelenina haljina koštala nešto više od 800 eura (oko šest tisuća kuna), a načinjena je u skladu s načelima održive mode.
Cecilie je najpoznatija po svojim romantičnim voluminoznim haljinama izrađenima od prekrasnih tkanina - slatkima, ali nikad previše kičastima.
Otkako je pokrenula svoj brend 2015., postala je najnagrađivanija danska dizajnerica, a 2017. odabrana je kao finalistkinja za LVMH Design Prize.
Manje avangardni od primjerice onih brenda Comme des Garcons, ali sa sličnim fokusom na voluminozne oblike i romantiku, komadi maštovite Dankinje ističu ženstvenu crtu, a haljine su načinjene od neobičnih strukturiranih tkanina.
'Dugo su se dizajneri bavili stilom za slobodno vrijeme, sportskom odjećom i komadima nadahnutima muškom modom, pa možda sad mnogi žele nešto posve drukčije. Primjerice, ja se osjećam ženstveno i lijepo u haljini... Riječ je o pronalaženju ženstvenosti i ljepote na nov način', kaže Cecilie o usponu romantičnih stilova.
Dizajnerica bi se mogla usporediti i s Molly Goddard kad se radi o lijepim ružičastim haljinama (njezin prostor na njujorškom Dover Street Marketu nalazi se upravo pokraj Goddard), a njezin stil odlikuju elegantni i jednostavni komadi sa zanimljivom igrom slojeva prozirne i neprozirne tkanine kako bi se stvorio trendi i unikatan izgled.
'Arhitektura i skulpturalne linije vrlo su skandinavske – one su dio moje baštine, a romantika je proizašla iz rada u Parizu i Londonu', objašnjava ona.
Cecilie je imala samo 12 godina kada je odlučila da želi biti dizajnerica. Nakon što je shvatila da je modni dizajn pravi posao tijekom stažiranja u Danskoj školi za dizajn (na kojoj je kasnije studirala) postavila si je cilj ući u modnu industriju. Poslije stjecanja diplome započela je praksu kod Johna Galliana, što je dovelo do posla s punim radnim vremenom. Nakon godinu dana preselila se u London kako bi studirala modni dizajn na prestižnom Royal Collegeu of Art (RCA).
A poznati dizajner Erdem, koji je i sam diplomirao na RCA-u, angažirao ju je kao svoju asistenticu.
'Oba brenda su romantična i inspirirana poviješću. Galliano je utjecao na mene načinom na koji bi svaku ideju tjerao do krajnjih granica - radilo se uvelike o procesu. Za mene je bila dobra stvar biti gurnuta tako daleko od svog skandinavskog porijekla. To me definitivno oblikovalo', objašnjava ona.
Jedan od aspekata koji izdvaja dizajnericu njezina je upotreba tkanina, bilo da se radi o organzi, bilo žakardu, koje ne samo da stvaraju volumen, već i osjećaj suvremenosti. Žakard se nabavlja u Italiji, čipka u Švicarskoj, a ostale se tkanine razvijaju i stvaraju u njezinom studiju u Danskoj.
'Ono što dobivate od mog brenda su tekstura i lakoća. Ovi komadi nemaju nikakvu težinu, ali teksture donose volumen i pokret. Kad nosim jednu od ovih haljina, drugačije hodam. Postanete svjesniji sebe kada nosite takvo nešto', ističe ona.
Ženstvenost u modi često je bila povezana s neudobnošću, no Bahnsen vjeruje da je udobnost ključna kako bi se žena osjećala samopouzdanom i snažnom.
'Kad god se osjećate ugodno i dobro u nečemu, osjećate se i snažno. Ne radi se samo o velikom ramenu ili uskom struku, već o udobnosti u kojoj vaša osobnost može zablistati. To je snaga', mišljenja je. Nažalost, s velikim modnim uspjehom dolaze i neizbježne imitacije high street brendova, a ni njezin dizajn nije imun na to. Inačice njezinih lepršavih haljina niže kvalitete već se repliciraju u poznatim brendovima brze mode.
'Morate to shvatiti kao kompliment, ali i kao izazov da nastavite ići dalje. Uvijek je šteta kada brendovi ulične mode kopiraju mladi brend jer ne stignete ni započeti prije nego što veća tvrtka preuzme ono što radite', kaže ona.
Što se tiče njezinih kreacija, kaže da ih treba nositi kad god poželimo, a ne samo u nekim posebnim prigodama.
'Volim nositi svoje haljine svaki dan, a onda ću za neku zabavu odjenuti npr. odijelo. Nosite ga kad god je to neočekivano. Sviđa mi se i to što su ove haljine tako udobne da ih možete obući kad god želite i osjećati se posebno', rekla je.
Bahnsen je stvorila suvremenu modnu marku ženske odjeće. S magisterijem iz dizajna ženske odjeće na prestižnom Royal Collegeu of Art u Londonu i s iskustvom u dizajnu nekih od najboljih međunarodnih marki, razvila je snažno razumijevanje visokokvalitetne odjeće i jedinstvenog dizajna. S fokusom na umijeće, crpi inspiraciju iz tradicionalnih tehnika kao što su prošivanje, patchwork i aplicirani vez te ih koristi na nove načine. Njezine jednostavne i ženstvene siluete djeluju kao prekrasna platna za njezin delikatan vez i kombinacije tkanina koje pokazuju duboko razumijevanje strukture i izrade.