TEST

Škoda Superb 1.8 TSI - Supersonična

07.05.2009 u 11:58

Bionic
Reading

Škodu Superb već smo imali prilike testirati u izdanju s dvolitrenim turbopunjenim common-rail dizelašem i automatiziranim šesterobzinskim DSG-mjenjačem s dvostrukom spojkom. Ovoga puta na test smo dobili pravu Superb poslasticu – model s 1.8 litrenim TSI benzincem i ručnim šesterostupanjskim mjenjačem

Na izgled Superba ne treba trošiti previše riječi. Česi su napravili klasičan odmak u dizajnu te uspjeli svojeg predstavnika u klasi limuzine srednje klase odmaknuti od konkurencije. Pritom su Česi zahvaljujući produženju međuosovinskog razmaka uspjeli stvoriti jedan od najprostranijih automobila u klasi, dok ga inovativna rješenja, poput poklopca prtljažnika koji ga od limuzine u trenu pretvara u hatchback, čine gotovo idealnim obiteljskim vozilom. No krenimo redom.

Superb izgleda doista impozantno sa svojim popriličnim gabaritima - 4830 mm dužine, 1817 mm širine i 1462 mm visine. Sviđaju nam se i detalji poput natpisa 'Superb' s unutrašnje strane svjetlosnog sklopovlja sprijeda, kao i sad već tradicionalna 'C' stražnja svjetla. Iznutra je Superb evidentno napredovao te osim što korišteni materijali djeluju robusno ipak su vrlo ugodni na dodir, a automobil odiše luksuzom. Hvalimo izuzetno pregledne i informativne uređaje, odličnu ergonomiju te izvrsno podesivu vozačku poziciju s naglaskom na prostranost za vozačeva koljena.

Poseban tretman, pak, rezerviran je za putnike straga kojima sigurno neće uzmanjkati mjesta za ramena, noge i glavu. Superb pritom nudi najveći prtljažni prostor u klasi, a zbog mogućnosti otvaranja poklopca prtljažnika u dva režima – limuzinskom i kao peta vrata, također i najupotrebljiviji. S podignutom stražnjom klupom zapremnina prtljažnika iznosi 560 litara, s preklopljenom gotovo 1700 litara.

Posebna priča rezervirana je za upravljački sklop testnog modela. 1.8-litreni TSI četverocilindraš s turbopunjačem varijabilne geometrije prava je poslastica. Razvija 160 KS i 250 Nm okretnog momenta te ih isporučuje u gotovo čitavom radnom području tako da gotovo nikada ne ostaje 'bez daha'. Sprint do stotke traje nešto kraće od devet sekundi, dok maksimalna brzina prelazi 220 km/h, no ponajviše oduševljavaju međuubrzanja. Od velike pomoći je i odličan ručni šesterostupanjski mjenjač, kratkih hodova i dobro podešenih prijenosnih omjera.

Vrlo dobar je i upravljač koji konkretno prenosi informacije o onome što se događa pod kotačima, a i neovisni ovjes se u žešćim prolazima zavojitim cestama vrlo dobro nosi sa Superbovom popriličnom masom (1.500 kilograma) i odužim međuosovinskim razmakom (2761 mm). Zamjerke ipak upućujemo kočnicama koje bi trebale biti učinkovitije u zaustavljanju automobila.

Superb je već standardno vrlo dobro opremljen. Dolazi sa sedam zračnih jastuka ABS-om i ESP-om u standardnoj opremi. Na Euro NCAP-ovim testovima češka je limuzina odradila odličan posao, zasluživši maksimalnih pet zvjezdica za odrasle putnike, četiri za najmlađe te dvije za prolaznike.

Proizvođač: Škoda
Model: Superb 1.8 TSI
Vrsta motora: 1.8, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.798 cm3
Snaga (kW/KS): 118/160 @ 4.500 - 6.200 o/min
Okretni moment (Nm): 250 @ 1.500 - 4.500
Potrošnja (l/100 km): 6,7/10,2/8,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,7 s
Maksimalna brzina: 224 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.848/1.817/1.462
Cijena do registracije: 238.543kuna