Zbog jeftine radne snage gotovo da nema proizvođača automobila koji nema vlastite pogone u Kini ili dogovoreno partnerstvo s nekom od kineskih tvrtki. Lijepim vremenima za proizvođače, čini se, bliži se kraj
Ako ne brojimo pridošlice, Kinezi imaju čak 130 vlastitih proizvođača automobila, pa ne treba čuditi podatak da, unatoč tome što su najmnogoljudnija zemlja na svijetu, kako tvrdi Chang-Hee Lee iz Radničke organizacije Pekinga, dolazi do pomanjkanja educirane radne snage koja se više ne zadovoljava s mrvicama.
Honda je morala zatvoriti četiri tvornice u Kini zbog štrajka radnika čija je zadaća proizvodnja automobilskih dijelova. Prema riječima glasnogovornice japanskog proizvođača Yasuko Matsuurae, radnici koji štrajkaju traže povećanje plaće sa 1.500 juana mjesečno (oko 1.300 kuna), na 2.500 do 3.000 juana (1.950 do 2.600 kuna).
Premda je riječ o popriličnom povećanju tražene plaće, one su ipak višestruko manje od onih koje Honda isplaćuje svojim radnicima na ostalim, razvijenim tržištima.