Gotovo 50 tisuća djece i mladih u Hrvatskoj ima problema s mentalnim zdravljem. Nova online platforma 'Mentalna higijena' potiče ih na brigu o mentalnom zdravlju.
Wiener osiguranje uz stručnu pomoć Hrabrog telefona pokreće projekt Mentalna higijena, čiji je cilj pomoći što većem broju djece i mladih u stvaranju redovitih navika za održavanje mentalnog zdravlja
Problemi povezani s mentalnim zdravljem u porastu su među djecom i mladima nakon razdoblja obilježenog pandemijom i potresima. Izvješće Stanje djece u svijetu za 2021. pokazuje kako u Hrvatskoj gotovo 12 posto djece i mladih od 10 do 19 godina, odnosno njih gotovo 50 000, ima probleme s mentalnim zdravljem. Dodatno, istraživanje Svjetske zdravstvene organizacije pokazuje kako skoro 80 posto mladih ne dobiva potrebnu pomoć, te se suočavaju s osuđivanjem i neprepoznavanjem problema s mentalnim zdravljem. Glavni razlozi su njihove vlastite nesigurnosti, nedostatak informacija i podcjenjivanje važnosti brige o mislima i osjećajima.
Na dnevnoj bazi na različite načine održavamo svoju tjelesnu higijenu, a navike koje smo stvorili još od malih nogu održavamo kako bismo brinuli o svom zdravlju. Što kad bismo od istih tih malih nogu krenuli usvajati i navike brige o svom mentalnom zdravlju poput redovitog vježbanja izražavanja osjećaja? Što bi bilo kad bismo svaki dan uz tjelesnu higijenu održavali i - mentalnu?
Mentalna higijena educira o važnosti stjecanja i održavanja brige o mentalnom zdravlju
Mentalna higijena novi je projekt i platforma Wiener osiguranja fokusirana na učenje djece i mladih (kao i svake druge osobe) o važnosti stjecanja i održavanja brige o sebi te svom mentalnom zdravlju. Cilj projekta je pomoći što većem broju djece i mladih koji se susreću s problemima u području mentalnog zdravlja. Glavni alat u pružanju pomoći je edukativna platforma www.mentalnahigijena.hr čiji je sadržaj kreiran uz pomoć stručnjaka iz Hrabrog telefona.
Sadržaj Mentalne higijene dostupan je i putem Instagram i TikTok profila, gdje se mogu pronaći savjeti kako izražavati osjećaje, kako prepoznati da im je potrebna podrška, kome se obratiti i kako ne samo primati, već i pružati pomoć drugima. Stručni partner projekta je Hrabri telefon, a partneri su i kreativna agencija Señor te medijska agencija iProspect.
Kako se djeca i mladi često identificiraju s vršnjacima ili utjecajnim pojedincima od kojih bolje primaju informacije, u kampanju su se uključili i hrvatski influenceri Ema Luketin, Adrian Lewa, Malajski Tapir, Rafthechild i Andrea Pacadi koji će mladima približiti ovu temu dijeljenjem svojih iskustava.
'Djeca i mladi se svakodnevno nose s brojnim izazovima, od školovanja, odnosa s vršnjacima, nasilja u obitelji, nasilja na društvenim mrežama pa sve do nedavnih događaja poput pandemije i potresa u dijelovima Hrvatske. Često im je teško o svim tim mislima i osjećajima razgovarati s najbližima jer se boje osude ili da ih neće razumjeti. Anoniman razgovor sa stručnjacima Hrabrog telefona nudi podršku, razumijevanje ali i smjer u kojem dalje ići', navodi profesorica psihologije i predsjednica Hrabrog telefona, Hana Hrpka.