Francuski modni brend Veja, koji su 2004. godine pokrenuli Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion, od početka se temelji na ekološkoj osviještenosti, a njihove tenisice stvorene od reciklirane plastike, divlje gume i organskog pamuka u kratko vrijeme stekle su ogroman uspjeh i postale predmet žudnje brojnih zaljubljenice u modu
S vojvotkinjom od Sussexa Meghan Markle, na čelu vojske obožavateljica, ništa vezano uz tenisice Veja, čistih linija i minimalističkog izgleda, ne vrišti 'održivo', no svaki proizvedeni model s potpisom ovog francuskog brenda krije zanimljivu priču.
Transparentnost, poštena trgovina i ekološki prihvatljive prakse utkane su u poslovanje brenda Veja, čiji osnivači Sébastien Kopp i François-Ghislain Morillion ne vide problem u otkrivanju svakog dijela procesa nastanka tenisica, što je prava rijetkost u svijetu mode.
Jedan od glavnih materijala koji se koristi za izradu tenisica Veja je B-Mesh - tkanina koja je 100 posto proizvedena od recikliranog poliestera, zbog koje su stvoreni modeli lagani, prozračni i vodootporni.
Spomenuti materijal stvara se u brazilskom Santo Andreu od recikliranih plastičnih boca koje se prikupljaju, sortiraju i pretvaraju u plastične pahuljice, a koje se zatim pretvaraju u poliesterska vlakna. Svaki par tenisica Veja nastaje od tri reciklirane plastične boce.
Novi it model
Kada je britanska glumica Emma Watson uočena u modelu s potpisom relativno nepoznatog i ekološki osviještenog brenda Veja, mnogi nisu vjerovali da će u kratkom roku tenisice ovog francuskog brenda postati predmet žudnje brojnih zaljubljenica u modu.
Zvijezda filmova o čarobnjaku Harryju Potteru, Emma Watson, u modelu brenda Veja prvi je put uočena u listopadu 2016. godine, a nakon 18 mjeseci ovim jednostavnim tenisicama s porukom počela je značajno rasti popularnost. Osim slavnih dama poput vojvotkinje Meghan Markle i britanske glumice Naomie Harris, postale su i veliki hit među Hrvaticama.
Veja V-10, kožni model tenisica, u poznatoj modnoj trgovini Net-a-Porter pojavio se početkom 2017. godine postavši drugi i treći najprodavaniji modni komad na globalnoj sceni i pušući u leđa bijeloj majici s logom modne kuće Gucci, koja je istog tjedna lansirana u prodaju.
Za razliku od razvikanih dizajnerskih tenisica, one s potpisom Veja u prodaji se nalaze po cijenama bliskim kultnim modelima, poput Adidasovih Stan Smith, koje su nekoliko sezona zaredom slovile kao najtraženije, a sudeći po rastućoj popularnosti Veje, uskoro bi ih one mogle potpuno modno poraziti.