Klasa najmanjih gradskih automobila kojom je donedavno vladao Smart fortwo proširena je ove godine Toyotom IQ. Premda je duži od Smarta 29 centimetara, IQ ima karakteristiku koja ga bespogovorno izdiže iznad fortwoa – japanski mališan u svoju unutrašnjost, naime, uspješno sjeda četvero putnika
To vjerojatno nikada ne biste zaključili prema kompaktnim dimenzijama IQ-a koji je puna 42 centimetra kraći od drugog po redu najmanjeg Toyotina modela Ayga. Ipak, ruku na srce, valja priznati da će se četvero putnika u IQ-ovoj unutrašnjosti osjećati pomalo klaustrofobično i da u tom slučaju u 'prtljažnik' neće stati ništa više od novčanika. IQ je zapravo predviđen za prijevoz dvoje putnika i prtljage u gradskim uvjetima, uz tek povremenu vožnju dodatnih putnika na stražnjoj klupi. U tome maleni Japanac briljira. Dvoje putnika smjestit će se u sjedala koja nude izvrsnu udobnost i potporu tijelu. Prostora za glavu, noge i posebice ramena ima više nego dovoljno, a s preklopljenom stražnjom klupom moguće je prevesti i 170 litara prtljage.
Sve to ne bi bilo moguće da Toyotini inženjeri nisu u IQ uklopili neka jedinstvena rješenja. Tako je, primjerice, prednji diferencijal pomaknut ispred motora, čime je povećan međuosovinski razmak, a kotači smješteni na same rubove vozila radi veće prostornosti unutrašnjosti. Krug zakretanja od svega četiri metra izmamit će osmijeh na lice svakom tko je ikada bio prisiljen manevrirati pretrpanim parkingom za upravljačem kakve petometarske limuzine. Oduševljava i izolacija od buke te rafiniranost IQ-a koja do izražaja dolazi pri vožnji većim brzinama iznad 130 km/h, a kada se u unutrašnjosti može razgovarati bez značajnijeg podizanja glasa.
Na otvorenoj cesti IQ ipak nije onako vižljast kao u gradu zbog kratkog međuosovinskog razmaka i visokog težišta. Ipak, od tog se automobila ni ne mogu očekivati sportske performanse. Pod poklopcem se nalazio 1.33-litreni četverocilindraš sa 98 KS uparen s ručnim šesterostupanjskim mjenjačem malo predugačkih prijenosnih omjera. Motor zvuči zabavno resko te nudi solidne, no ni po čemu spektakularne performanse. Sprint do stoke traje 11,8 sekundi, a Toyotin automobilčić u konačnici će postići i više od 170 km/h maksimalne brzine. Pohvalno niska je zato potrošnja, koja je u gradskim uvjetima vožnje rijetko prelazila šest litara, dok je u kombiniranom ciklusu IQ trošio manje od pet litara na stotinu kilometara.
Premda malen stasom, IQ se pokazao kao tvrdi orah po pitanju sigurnosti. Mališan je na Euro NCAP-ovim testovima zaslužio punih pet zvjezdica za sigurnost, od čega mu je 91 posto bodova pripalo za sigurnost odraslih putnika, 71 posto za najmlađe i 54 posto za prolaznike. Toyotini inženjeri standardno su ga opremili ABS-om (posljednjom generacijom kojoj ne vibrira papučica kočnice) i ESP-om te s čak devet (!) zračnih jastuka, od kojih je jedan ingeniozno postavljen straga da bi zaštitio putnike na stražnjoj klupi u slučaju kolizije straga.
Ćelija automobila k tome je značajno ojačana, a motor je pomaknutiji prema kabini kako bi se osigurala kakva-takva zona gužvanja sprijeda. Najveća rak-rana Toyotinog mališana i svojevrsno jamstvo ekskluzivnosti jest cijena, koja za osnovni model iznosi 109.000 kuna, dok je opremljeni testni model sa snažnijim 1.33-litrenim motorom stajao čak 136.530 kuna.
Proizvođač: Toyota
Model: IQ 1.33 Dual VVT-i
Vrsta motora: 1.33, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.329 cm3
Snaga (kW/KS): 77/98 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 123 @ 4.400 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,5/6,4/5,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,8
Maksimalna brzina: 170 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 2.985/1.680/1.500
Cijena do registracije: 136.530