Japanci su poznati po tome što ne mijenjaju dobitnu formulu. Ipak, u Toyoti su odlučili stati na kraj konzervativnom dizajnu i ziheraškom pristupu u izradi automobila. Također su prestali ciljati na stariju klijentelu
Novi Yaris najbolji je pokazatelj novih vjetrova koji pušu u Toyoti. Agresivnije dizajniran i bolje opremljen, Yaris bi kupce prethodne generacije mogao ostaviti zatečenima, i to ne samo na prvi pogled. Zakoračite li u unutrašnjost, pronaći ćete standardnu kontrolnu ploču s analognim instrumentima, ovaj put smještenu ispred vozača, onako kako i treba biti. Nemalo iznenađenje je i multimedijalno-kontrolni sustav Touch&Go sa 6,1-inčnim displejem koji, između ostalog, nudi i spajanje iPhonea, iPoda, kao i drugih multimedijalnih uređaja, navigaciju, kameru za vožnju unatrag…
Novi Yaris je 10 centimetara duži od prethodnika, što se osjeti u ponudi prostora za smještaj putnika. Također je dva centimetra niži, što bi
natprosječno visoki putnici straga mogli osjetiti. Zato će oni koji često prevoze glomazniju prtljagu biti zahvalni Toyotinim inženjerima na mehanizmu koji omogućava potpuno sklapanje stražnje klupe u pod.
Položaj za upravljačem je solidan, a preglednost vrlo dobra. Vidi se da su u Toyoti poradili na ergonomiji, no najveći odmak učinjen je po pitanju dizajna i kvalitete materijala. Yaris djeluje robusno i dugovječno, a tome u prilog govori i petogodišnje jamstvo bez ograničenja prijeđenih kilometara.
Japanci su se opredijelili zadržati standardnu arhitekturu ovjesa s McPhersonom sprijeda i torzijskom osovinom straga. Yaris nije najbolji vozački automobil u klasi, no zahvaljujući krućoj šasiji - primjetno lakše ga je voziti od njegovih prethodnika. Zamjerke moramo uputiti tek nedovoljno direktnom električnom servo upravljaču i anemičnim kočnicama, dok su ručni šesterostupanjski mjenjač i dokazani 1,33-litreni benzinac odličan pogonski tandem za japanskog mališana.
Prijenosni omjeri mjenjača vrlo dobro su pogođeni za gradsku vožnju, dok je šesti stupanj namijenjen krstarenju autocestom. Moramo priznati da bi izolacija buke u kabini pri većim brzinama mogla biti i bolja. Maleni benzinac je pak idealna mjera za Yaris. Nije previše rastrošan, a više je nego oran u obavljanju svakog zadatka koji se pred njega stavi. Snagu razvija linearno, a dovoljno je okretan za solidna ubrzanja pri nižim okretajima, pa ne traži stalno posezanje za ručicom mjenjača. S težom nogom na gasu rado će potrošiti i koji decilitar goriva više, no zauzvrat će pružiti melodiozan zvuk i više nego solidne performanse.
Yaris je i u vožnji podređen mlađim kupcima, što će reći da više nije onako nježan i mek kako su neki navikli. Ipak, ukoliko se nas pita, riječ je o boljem automobilu u svakom pogledu, koji svakako treba isprobati prije konačne odluke.
Proizvođač: Toyota
Model: Yaris 1,33 VVT-i Sport
Vrsta motora: 1.33, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.329 cm3
Snaga (kW/KS): 73/99 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 125 @ 4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,8/8,3/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,7 s
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.885/1.695/1.510
Cijena do registracije: 127.000 kuna (93.000 kn osnovni model)