Nissan Qashqai u Rovinju
Izvor: Promo fotografije / Autor: nissan
Nissan Qashqai u Rovinju
Izvor: Promo fotografije / Autor: nissan
Malo je reći da je Qashqai Nissanov najvažniji automobil u posljednjih deset godina. Upravo je ovaj crossover, i tržišni uspjeh koji je postigao, zaslužan za Nissan kakav poznajemo danas
Kako je Nissan postao rock zvijezda automobilske industrije, već smo objasnili, a drago nam je vidjeti da Japanci nisu pokleknuli pod bremenom uspjeha. Čitaj: nisu se odlučili za konzervativnu politiku minimalnog mijenjanja onog što je uspješno prilikom oblikovanja nasljednika. Tako novi Qashqai gotovo uopće ne izgleda, niti ostavlja dojam automobila koji zamjenjuje.
Ovo je jasno već na prvi pogled. Unatoč tome što je dulji tek 49 mm, širi 20 mm i niži 15 mm, Qashqai druge generacije djeluje kao da je dva broja veći automobil, no nasreću - ne i teži. Nissanovi inženjeri uspjeli su ga čak i olakšati u prosijeku za 40-ak kilograma. Povećane dimenzije itekako su ostavile traga na interijeru koji djeluje ogromno. Straga će se tako bez problema smjestiti i dvometraši, pretinaca za odlaganje sitnica ima više zahvaljujući uklanjanju standardne parkirne kočnice u korist elektronske, a za udobnost na duljim putovanjima navodno jamči tehnologija oblikovanja sjedala po uzoru na NASA-ina medicinska istraživanja.
Materijali su kvalitetniji na dodir, a novi Qashqai je i nakrcan tehnologijom.
Naglasak je na takozvanom Safety Shieldu koji objedinjuje brojne elemente aktivne sigurnosti - od nadzora mrtvog kuta i indikatora nesvjesnog prelaska linije, do prepoznavanja niskih objekata i prometnih znakova te izbjegavanja frontalnih sudara. Tu su i adaptivna duga svjetla, kao i tehnologija autonomnog parkiranja.
Sve nabrojeno, kažu u Nissanu, konkurencija ima tek u automobilima više klase. Naime, Qashqai i dalje konkurira C-segmentu poznatijem kao Golf-klasa i kompaktnim SUV-ovima.
Najveće iznenađenje je ipak odluka o uvrštavanju 1.2-litrenog benzinskog turbopunjenog četverocilindraša pod poklopac prilično golemog automobila. Riječ je o pravom predstavniku takozvane downsizing ere koji nudi najbolje od dva svijeta - vrlo dobre performanse uz nisku potrošnju. 115 KS i 190 Nm već od 2.000 o/min dovoljno je da 1.430 kg težak automobil potjeraju do 100 km/h za 10,9 sekundi te sve do 185 km/h uz prosječnu deklariranu potrošnju od 5,6 litara u kombiniranom ciklusu na stotinu kilometara te emisiju CO2 od 129 grama po kilometru.
U ponudi su još dva dizelaša, 1.5 dCi da 110 KS i 1.6 dCi sa 130 KS. Samo potonji dolazi s opcijom integralnog pogona na sva četiri kotača, a kod ostalih modela standardan je prednji pogon uz ručni šesterostupanjski mjenjač. Jedini je automatik u ponudi Nissanov unaprijeđeni CVT po imenu X-Tronic dostupan isključivo u varijanti najsnažnijeg dizelaša s prednjim pogonom.
Druga generacija Qashqaija gradi se na novoj platformi CMF koju će dijeliti s X-Trailom. Sve verzije, osim dizelaša s integralnim pogonom koji raspolaže neovisnim ovjesom (Mcpherson i multilink), koriste arhitekturu s McPhersonom sprijeda te torzijskom osovinom straga.
Kao i dosad, tri su razine opreme a već osnovna nudi šest zračnih jastuka, ABS, ESP i kontrolu šasije, ručnu klimu, audio sustav s priključkom za USB, LED dnevna svjetla, pomoć pri usponu, sustav Start/Stop i tempomat.
Osnovni model s 1.2-litrenim benzincem koštat će 149.900 kuna, za slabijeg dizelaša s osnovnom opremom trebat će izdvojiti 18.100 kuna više, a za najopremljenijeg dizelaša bit će potrebno 232.752 kuna.
Prodaja novog Qasqaija kod nas kreće 3. ožujka.