Automobil koji je uz nas već trećinu stoljeća konačno je stigao u šestoj generaciji i baš je onakav kakvim smo ga očekivali - primjetno unaprijeđen, no tek diskretno izmijenjen
Vjerna Golfova publika, njih čak 26 milijuna cijenit će ono što je Volkswagen u novoj generaciji učinio sa svojom najvećom uzdanicom, dok će ostali, kao i do sada, Nijemcima zamjerati konzervativnost, pretjeranu ozbiljnost, pa čak i nemaštovitost. Novi Golf vizualno je napredovao u odnosu na svog prethodnika tek toliko da mu se u naličju može prepoznati obiteljska sličnost sa Sciroccom i ostalim novim modelima iz Wolfsburga. Zapravo, na prvu, mnogi će Golf V i Golf VI teško razlikovati što nije neobično budući da su dva automobila građena na istoj platformi te su gotovo u milimetar jednakih dimenzija – međuosovinski razmak ostao im je isti, kao i visina, dok je novi Golf nešto duži i širi od prethodnika. Ipak, 60 posto korištenih materijala drukčije je što se itekako vidi po ulasku u unutrašnjost.
Ponajprije moramo primijetiti da je novi Golf uvjerljivo najtiši automobil koji smo u ovoj klasi ikada vozili. Zasluge za ovo, osim dobre zvučne izolacije, idu na račun nove tehnike izrade i instalacije vrata, kao i na deblja stakla. Novi Golf zadržao je karakteristike prostranosti svog prethodnika što će reći da će se u Golfovim sjedalima udobno smjestiti četvero odraslih putnika. Pritom će oni sprijeda uživati u sjedalima koja rado prihvaćaju i korpulentnije putnike. Pozicija za upravljačem je izvrsna, a hvalimo i novo bjeličasto osvijetljene pozadinske ploče koje ne zamara oči ni tijekom dulje vožnje noću. Volkswagen se također potrudio te pri izradi unutrašnjosti upotrijebio materijale ugodnije na dodir koji djeluju primjetno kvalitetnije i robusnije nego što je to prije bio slučaj.
Premda koristi istu platformu, novi Golf dobio je multi-link ovjes straga što ga je učinilo krućim, još predvidljivijim i sigurnijim, neki će čak reći - previše sigurnim. Prijemljivosti ima 'na lopate', automobil je izuzetno dobro izbalansiran, a upravljač vjerno prenosi informacije o onome što se događa pod kotačima. Pohvale možemo izreći i na račun kočnica koje svoj posao obavljaju progresivno i učinkovito, kao i na račun ručnog peterostupanjskog mjenjača zadovoljavajuće podešenih prijenosnih omjera. Testni model pogonio je osnovni 1.4-litreni benzinski četverocilindraš sa 80 KS kojem ne nedostaje revnosti, no ipak mu manjka snage. Ovim motorom, Golf će odraditi sve zadane dužnosti, samo ih ne očekujte brzo. Sprint do stotke traje više od četrnaest sekundi, dok će s u konačnom stupnju prijenosa i s gasom 'do daske' automobil postići 180 km/h. Pohvalno je ipak to što se, uz pažljivu vožnju, potrošnja goriva može svesti na doista respektabilnih šest i pol litara u kombiniranom ciklusu.
Golf standardno dolazi sa sedam zračnih jastuka uključujući onaj za koljena vozača te ABS s raspodjelom sile kočenja i pomoći pri kočenju te kontrolu trakcije, kao i osigurače dječjih sjedala ISOFIX na putničkim sjedalima. Na novim Euro NCAP-ovim testovima Golf je prošao izvrsno osvojivši pet zvjezdica sveukupno s čak 98 posto bodova za sigurnost odraslih putnika, 84 posto za najmlađe te pristojnih 61 posto za zaštitu prolaznika.
Proizvođač: Volkswagen
Model: Golf 1.4 Trendline
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.390 cm3
Snaga (kW/KS): 59/80 @ 5000 o/min
Okretni moment (Nm): 132 @ 3.800 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,6/8,1/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 13,9 s
Maksimalna brzina: 172 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.199/1.786/1.479
Cijena do registracije: 118.229 kuna