U 34 godine proizvodnje Polo je bio automobil za konzervativne vozače kojima je služio tek kao prijevozno sredstvo od točke A do točke B. S neopisivom radošću možemo konstatirati da su ta vremena prošla, jer je novi Polo kilometrima daleko od takvog koncepta
Kada je Volkswagen lansirao novu platformu PQ25 te nam prvotno na njenoj osnovi predstavio Škodu Fabiju, potencijal je bilo teško ne uočiti. Nova arhitektura, sa znatno krućom šasijom, rezultirala je primjetno boljim voznim osobinama. Dojam bio je još upečatljiviji na novoj Seat Ibizi, a konačno smo dočekali i novi Polo. Modificirani McPherson sprijeda te kruta osovina s proširenim tragom kotača straga stvorili su od novog Pola zabavan automobil kojim ćete rado sići s autoceste na zavojitu otvorenu cestu.
Polu se ne može više zamjeriti ni na vanjskom izgledu. Umjesto po uzoru na Golf, kompakt iz Wolfsburga modeliran je prema bratu sportašu - Sciroccu - što se jasno vidi u agresivno oblikovanom prednjem kraju, proširenim blatobranima i efektnim stražnjim svjetlima. Dojam je još bolji u unutrašnjosti koja izgleda kao nikad dosad – kvalitetni materijali ugodni na dodir, jednostavan i pregledan dizajn te izvrsna ergonomija. U Polu se i sjedi dobro, a čak će i viši vozači naći idealan položaj za upravljačem. Osjećaj prostornosti, zbog jednostavnog 'kutijastog' dizajna, nevjerojatan je za tu klasu automobila i malo koji drugi kompakt, uključujući i sestrinske modele iz koncerna, može konkurirati Polu. Prtljažnik je zato, sa 280 litara obujma, na nivou klase.
Pod poklopcem testnog Pola našao se i novi 1.6-litreni četverocilindrični common-rail dizelaš sa 105 KS. Riječ je o rafiniranom i izuzetno štedljivom agregatu koji s obzirom na nisku potrošnju pruža doista dojmljive performanse. S ubrzanjem do 100 km/h Polo se obračunava za desetak sekundi, a u petom stupnju prijenosa i s papučicom gasa pritisnutom do kraja postići će i nešto više od 190 km/h. Pritom će mališan iz Wolfsburga trošiti manje od pet litara na otvorenoj cesti te svega pet i pol na autocesti pri brzini od 130 km/h.
Spomenuta dorada ovjesa i kruta šasija rezultirali su voznim osobinama koje Polo svrstavaju u klasu s Fordovom Fiestom. Upravljač je zadovoljavajuće direktan i informativan, kočnice odlično obavljaju svoj posao i uz pravovremenu aktivaciju ABS-a, a mjenjaču možemo spočitnuti tek nedostatak šestog stupnja prijenosa, nešto duže hodove ručice, kao i preduge prijenosne omjere.
Polo je briljirao i na Euro NCAP-ovim testovima, što je bilo očekivano s obzirom da su Fabia i Ibiza također ostvarile upečatljiv rezultat. Polo je na testovima sigurnosti zaradio pet zvjezdica - 90 posto za odrasle, 86 posto za najmlađe i 41 posto za prolaznike - te 71 posto za razinu sigurnosne opremljenosti koja uključuje ABS i četiri zračna jastuka. ESP je, nažalost, dostupan tek uz nadoplatu.
Na koncu valja spomenuti i da je novi Polo osvojio prestižnu nagradu za europski automobil godine koju mu je dodijelio žiri sastavljen od 59 automobilskih novinara iz 22 europske zemlje. Titula je to koju, prema viđenom, Polo bezrezervno i zaslužuje.
Proizvođač: Volkswagen
Model: Polo 1.6 TDI
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 77/105 @ 4.400 o/min
Okretni moment (Nm): 250 @ 1.500 - 2.500 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,3/6,4/5,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,4
Maksimalna brzina: 189 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.970/1.682/1.485
Cijena do registracije: 106.244 kn