zara x Kassl Editions

Zara najavila prvu dizajnersku suradnju, a u kolekciji će se naći odjeća, modni dodaci, ali i predmeti za uređenje doma

03.09.2021 u 14:20

Bionic
Reading

Zara je najavila suradnju s belgijsko-nizozemskim modnim kolektivom Kassl Editions, a capsule kolekcija sastojat će se od odjeće, modnih dodataka, ali i predmeta za uređenje doma. Kolekcija će biti predstavljena na milanskom sajmu interijera, Salone del Mobile, od 5. do 10. rujna dok će se u trgovinama naći od 12. rujna

I dok su brojni jeftiniji modni brendovi posljednjih godina naveliko posezali za dizajnerskim suradnjama, u čemu su prednjačili H&M, Target i Uniqlo, španjolski Inditex, čija je perjanica upravo megapopularna Zara, odolijevao je tom trendu, no na kraju su i oni pokleknuli i objavili suradnju s Kassl Editions.

Riječ je o brendu pokrenutom 2017, a proslavio se po baloneru siluete ribarskog kaputa, dostupnog u različitim tkaninama, duljinama i bojama. Njegova utilitaristička privlačnost od tada se proširila na torbe i modne dodatke, a jedan od najpopularnijih njihovih proizvoda je Pillow torba, koja je osvojila brojne fashionistice.

Kolekcija Kassl Editions x Zara obuhvaća komade odjeće, ali i predmete za opremanje doma poput ormara, ogledala, umjetnina i tepiha, koji će se prodavati u trgovinama i na stranicama Zara Woman i Zara Home. Kolekcija će debitirati u Salone del Mobile u Milanu, a trajat će od 5. do 10. rujna, dok će se u odabranim trgovinama i web trgovini naći od 12. rujna.

Zarini konkurenti desetljećima su koristili suradnje s dizajnerskim imenima i luksuznim modnim kućama kao marketinški alat. H&M tako još 2004. godine pokreće kolekcije gostujućih dizajnera, počevši s Karlom Lagerfeldom, a od tada su suradnju ostvarili se nekim od najvećih modnih imena, uključujući Comme des Garçons, Stellu McCartney, Versace, Balmain, Ačlexandera Wanga, Erdem, Moschino, Marni, Isabel Marant, Maison Margiela…

Za razliku od njih Zara je tek nedavno počela eksperimentirati sa sličnim partnerstvima; lani su u prosincu predstavili limitiranu kolekciju koju su osmislila četiri finalista CFDA -e/Vogue Fashion Funda, a početkom ove godine lansirali su suradnje s brendovima etiketama sportske odjeće Everlast i Starter te kolekciju s izdavačkom kućom Assouline za Zara Man.

Premda suradnja visoke mode i jeftinijih, masovnijih brendova može donijeti određenu prednost, to ipak nije pokretač profita. Zara stoga nastavlja ulagati velika sredstva u razvoj proizvoda pod svojim imenom, no manje kolaboracije ipak donose određenu prednost, naime donijeti dobru reklamu i privući kupce koji još ne kupuju u divovskom španjolskom brendu.

Morningstar procjenjuje da je Inditex i u pandemijskim uvjetima zadržao svoj globalni tržišni udio odjeće i modnih dodataka, prihod grupe u posljednjem tromjesečju koji je iznosio je 4,9 milijardi eura što je 17 posto ispod razine 2019. Nove modne suradnje bi mogle biti učinkovit način da Zara privuče veći promet na svoju web stranicu, a time potakne i bolju prodaju.

Za modnu kuću poput Kassl Editions, partnerstvo s trgovcem poput Zare strateška je vježba izgradnje brenda koja obećava trenutačnu međunarodnu izloženost i pristup novoj i većoj bazi potrošača, tvrde suosnivači tvrtke. 'Očekujemo da nam suradnja sa Zarom donese veću svijest o robnoj marki i prisutnost na tržištu, ali i da ljudi govore o tome tko smo i tko ćemo biti u budućnosti. To je po nama najvažniji uspjeh ove suradnje', rekla je Ilse Cornelissens suosnivačica Kassl Editions 2018.

No suradnja sa Zarom također pruža Kassl Editions priliku da eksperimentiraju s proširenjem svoje ponude proizvoda izvan mode u segment proizvoda za uređenje doma poput lampi, tepiha, zrcala, dekoracija...