carel paris

Žene diljem svijeta smatraju ih najljepšim cipelama, a za njihov uspjeh zaslužna je 'lažna' Parižanka

18.01.2025 u 22:01

Bionic
Reading

U njima se osjećate kao da imate čitav Pariz pod svojim nogama, a upravo je to obećanje s kojim Carel Paris osvaja žene diljem svijeta. Francuski brend, najpoznatiji po Mary Jane cipelama s tri elegantna remenčića i udobnom potpeticom, izaziva senzaciju na Instagramu, ali i među slavnima. Podjednako savršene za dnevni i večernji glamur, ove po mnogima 'najljepše cipele' uspjeh mogu zahvaliti pariškom chicu koji se izvozi izvan granica zemlje zahvaljujući 'lažnoj Parižanki' Frédérique Picard

Frédérique Picard pronašla je cipele koje joj savršeno pristaju. Nakon zasjedanja na čelno mjesto Carela snažno se borila za revitalizaciju preppy brenda s prepoznatljivim grosgrain mašnama, stvorenim prije više od šezdeset godina. Ova diplomantica prestižnog sveučilišta Sciences Po u Parizu, koja je provela jedanaest godina u L'Oréalu, zatim devet u upravi parfemske tvrtke Annick Goutal, u Carelu je vidjela simpatičnu marku. Obitelj osnivača dragovoljno ga je predala 2010. godine njoj u ruke, vjerujući da će mu moći dati novi, prijeko potreban zamah. Također u to uvjeren, u avanturi ju je pratio investicijski fond 123venture (koji drži 49 posto kapitala) i grupa pojedinačnih dioničara - uključujući sina osnivača brenda. A to se pokazalo dobrom i strateški ispravnom odlukom: cipele viđene na Kelly Rutherford (Tračerica), Lady Gagi i Jisoo (Black Pink) izazivaju senzaciju među slavnim osobama i na Instagramu. Uspjeh mogu zahvaliti pariškom chicu, stilu koji se uspješno izvozi izvan granica zemlje.

Od početka novog stoljeća Carel je patio od zastarjelog imidža te nije uspijevao voditi korak s promjenama u industriji i na tržištu. Uvjerena u njegov potencijal, Picard je odlučila provesti plan pomlađivanja. Brend je postao utjelovljen likom trendi i elegantne Parižanke, a koju personificiraju modne ličnosti poput Carle Bruni i Alexe Chung. Bila je to itekako uspješna oklada: desetljeće kasnije 50 posto kupaca mlađe je od 30 godina, piše Fashion United. Picard je također odlučila pojednostaviti ponudu i usredotočila se na balerinke s niskom petom, sada bestselere marke.

Izvor: Profimedia / Autor: Raw Image Ltd / Goff Photos / Independent Photo Agency Srl / Alamy / Alamy / Profimedia / Promo

Uspješan izvoz pariškog chica

Carel Paris izgradio je međunarodnu klijentelu, u tolikoj mjeri da danas šest od deset narudžbi ima iz zemalja izvan Francuske. Picard objašnjava da ih je broj stranih kupaca koji napuštaju pariške adrese s Carelovim proizvodima u rukama potaknuo da razmotre otvaranje prodajnih mjesta u inozemstvu. Tako je nedavno otvoren butik u Bruxellesu, koji se nalazi na Avenue Louise, a planira se otvorenje i trgovine u Milanu početkom 2025.

Tvrtka također širi svoju prisutnost u azijskoj regiji te bilježi značajnu potražnju i rast. Potaknut K-pop grupama, uključujući ženski bend Black Pink, i renomiranim kreatorima sadržaja, Carel Paris uspio je steći kupce kojima su pažnju privukle cipele jer smatraju da su 'vrlo Lolita, u vrlo regresivnom stilu', naglašava Picard. Kina im je dugo bila glavno tržište u regiji, a sada su je istisnuli njezini susjedi Japan i Koreja. Stoga je sasvim prirodno da se brend odlučio etablirati u Itaewonu, jednoj od chic četvrti Seula. Planiraju ojačati svoju prisutnost u toj zemlji otvaranjem trgovine u Gangnamu, jednom od vodećih šoping odredišta glavnog grada Južne Koreje.

Brend, koji je dugo dizajnirao samo za Francuze, sada se sasvim očekivano okrenuo međunarodnom tržištu te ono predstavlja 60 posto prodaje. Diljem svijeta kupci su oduševljeni njegovim pariškim duhom. 'Za njih ovaj brend utjelovljuje Francusku, asocira na čitav jedan imaginarni svijet', kaže direktorica Carela. Stoga ne čudi to da cipele s remenčićima i kultni crni ili crveni modeli čine 70 i 50 posto inozemne prodaje.

Osim na maloprodajne centre, Carel Paris može računati na javne osobe koje će rado sudjelovati u jačanju njegova utjecaja na svjetskoj sceni. Brend je tako viđen na stopalima glavne glumice u seriji 'Emily u Parizu', ali i Lady Gage u ulozi Alice u filmu 'Joker: Ludilo u dvoje' te u 'Igri prijestolja'. U brojnim prilikama surađivali su s Kelly Rutherford te su zajedno osmislili dvije kolekcije, što im je također donijelo vidljivost.

Oživljavanje bogatog nasljeđa

U 1980-ima, kada je vrlo malo luksuznih kuća samostalno proizvodilo modne dodatke, Carel Paris bi ih pratio dizajnirajući cipele posebno kreirane za modne revije. U to vrijeme tvrtka je potpisala partnerstvo s markama kao što su Jean-Paul Gaultier i Mugler. Međutim od 2000-ih nadalje obustavili su taj model suradnje, a konačno su ga ponovno uveli više od dva desetljeća kasnije. Sada svoju bezvremensku privlačnost održavaju pomoću mladih dizajnera u usponu – iako su prije tri godine surađivali s Guccijem – i serviraju vrhunske kolekcije. Izdvaja se nova suradnja s Charlesom de Vilmorinom, ali i nedavna s Alphonseom Maitrepierreom te s brendom La Veste.

Tvrtku su osnovali 1952. godine Georges i Rose Carel, a njihovi nasljednici i dalje imaju glavnu ulogu u upravljanju, dok fond Mirabaud ima manjinske udjele, do 40 posto. Carel Paris je u 2024. godini zabilježio rast prometa od 10 posto te ima šezdesetak zaposlenih.

'Carel je nevjerojatno predan tim iako postoji već 70 godina. Svi se ponašamo kao da smo mladi startup. Radili smo kao kuriri u napuštenom Parizu 2020. godine te smo pakirali kutije u skladištu u ulici de la Roquette kada nas je pogodio covid. Carel je prava obitelj. Ne kažem to samo zato što su moja dva sina pokrenula Instagram za Carel prije pet godina te nastavljaju snimati i fotografirati predstavljajući nešto što doista čini razliku', kaže Picard za The Socialite Family.

'Naime, osim stvaranja i komunikacije, duboko vjerujem da u svim uslugama postoji obiteljski duh. To unosi dušu i osobnost u brend, a to je ono što generacija Z jako traži. Zadržali smo našu vrlo parišku stranu, koja je i cool, ali zapravo sofisticirana, a vole je tridesetogodišnjaci diljem svijeta', dodaje.

Bezvremenski brend

A što Carel Paris, prestižni luksuzni brend cipela, čini bezvremenskim? On je obiteljska priča čiji je lajtmotiv već 70 godina 'spriječiti žene da tužno hodaju'. Ima bogato nasljeđe i stvarnu osobnost, a s vremenom postaje istinski klasik, navodi Le Journal du Luxe.

'Luksuz je ono što traje, ono od čega se nikad ne umaramo i što se može prenositi. Taj pojam prijenosa s jedne generaciju na drugu vrlo je važan u Carelu', ističe Picard.

Inspiracija za kolekciju jesen/zima 2024./2025.

'Puno nas je inspirirala Francoise Hardy, koja je preminula ove godine, a prema našem mišljenju predstavlja samu bit misteriozne Francuskinje, slatke i snažne u isto vrijeme… koja voli loše dečke. Riječ je dakle o kolekciji koja slijedi svoj put i posuđuje iz engleske rock garderobe s nekim ključnim komadima sa zakovicama ili psihodeličnim printom', kaže Frédérique Picard.

Kako kaže, Carelov cilj je uvijek zadiviti, a pritom ostati prikladan za sve vrste situacija, sa stilom koji je bezvremenski, ali pomalo na margini. 'Odiše optimizmom i veseljem, a ostaje, naravno, pristupačan jer svoje klijente beskrajno volimo i cijenimo', kaže.

'Uskoro otvaramo novu trgovinu u Bruxellesu, a u cijelosti ju je uredio kolektiv Deborah Baumann. To je novi stil trgovine i korisničkog iskustva u kojem se umjetnička strana kombinira s recikliranjem materijala – što je savršen način povezivanja zabavnog i etičnog', najavljuje Picard.

Tradicija duga gotovo osam desetljeća

Kako navodi sam brend na svojoj stranici, prije nego što je postao ljubavna priča - bio je obiteljska priča. Naime godine 1947. Georges Carel napustio je rodni grad Grenoble u Francuskoj i preselio se u Pariz sa suprugom Rosom. Nekoliko godina poslije otvorili su butik ženskih cipela na Boulevard Saint-Michel. Taj dio grada hrabro je odabran zbog blizine Sorbonne, mjesta punog mladih. Kreator tada počinje dizajnirati za žene, a uspjeh je bio trenutačan.

Kao sinu postolara, Carelu ženska stopala nisu bila nepoznanica te je razvio udobnu i elegantnu obuću koja prati ženu od jutra do večeri. To je razdoblje bilo novo doba oslobađanja za mlade, a što se cipela tiče, zagasite boje postale su prošlost.

Bio je tada i veliki debi visokih potpetica, inspiriran Diorovim new lookom. No Carel je težio većoj slobodi kretanja, nježnim stiletto potpeticama. Zatim je favorizirao 'kasačku' potpeticu, praktičniju aktivnim ženama. U 60-im stvari se pokreću pa otvaraju dućan na Champs-Élyséesu, a na otvorenju odjela obuće u Galeries Lafayette bili su prva izložena marka cipela. Modno gledano, u to vrijeme žene prisvajaju i tradicionalno muške traperice i minicu Mary Quant. Od cipela preferiraju Mary Jane modele, gležnjače i čizme iznad koljena, a one čine okosnicu ponude Carela.

Godine 1974. brend je razvio Marquis, balerinke s ravnom petom, ukrašene mašnom te s mekim aristokratskim naglaskom. Bezvremenski model, jednostavan i elegantan. Cipele su postigle uspjeh (više od milijun prodanih pari), a vrlo brzo zapele su za oko i slavnim osobama poput glumice Isabelle Huppert.

Godine 1976. kreirane su balerinke Topo, nalik mišu s razigranim brčićima. Nastali su i ostali modeli inspirirani životinjama te se i danas mogu pronaći u trgovinama. Ubrzo nakon toga, svega godinu kasnije, Carel je osnovao tvornicu u Bloisu i istovremeno započeo s reklamnim kampanjama sa zvjezdanim fotografom Jeanloupom Sieffom, a ta suradnja otkriva senzualne i oslobođene žene, one koje u potpunosti kontroliraju svoje tijelo.

Carel Paris
  • Carel Paris
  • Carel Paris
  • Carel Paris
  • Carel Paris
  • Carel Paris
    +10
Carel Paris, jesen/zima 2024./2025. Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

U Carelu je obiteljski posao rastao dolaskom djece: Tonyja (koji je upravo završio obuku u Italiji) i Gillesa, zeta. A u to vrijeme otvorila su se i vrata međunarodne prodaje zahvaljujući otvaranju kutka u Bergdorf Goodmanu. Osamdesete su nagovijestile preporod mode te su u prvi plan izbacile talentirane mlade dizajnere poput Thierryja Muglera, Jean-Paula Gaultiera, De Castelbajaca, Chantal Thomas i mnogih drugih, a oni su odabrali Carel da prati njihove kolekcije.

To je doba iznjedrilo originalne i ekscentrične kreacije, kao i dugogodišnja prijateljstva između ove modne kuće i kreatora. Godine 1984. Georges odlazi u mirovinu te se nova generacija više uključuje u posao.

Kraj 20. stoljeća bio je u znaku slavlja, a 90-e su označile početke elektroničke glazbe. Između rave zabava u Detroitu i koncerata Spice Girls u Londonu, noćne ptice i slavne osobe nosile su sve ekscentričnije večernje lookove koji će inspirirati modu tog vremena. Carel ne oklijeva slijediti taj primjer i uvodi inovacije s još blještavijim bojama i upotrebom prozirne plastike na svojim cipelama.

A prava prekretnica u brendu odvija se 2010. godine, kada Picard preuzima ključeve od njegovih osnivača. Na temelju nasljeđa i bezvremenskih vrijednosti Carela, ona će nastojati, zahvaljujući novom timu talenata, ponovno otkriti pop, odvažan i radostan izgled početaka. Dućani su revitalizirani, osobito uz pomoć arhitekta Claudija Collucija. Ova renesansa dovela je 2014. do stvaranja novog kultnog modela nazvanog Kina. Ove Mary Jane cipele s remenčićima - koje obožavaju influencerice, poput Britanke Alexe Chung - postaju vruća roba.

Otkako su kreirane, cipele Kina uvijek su se proizvodile na zanatski način u Carelovim talijanskim radionicama. Dostupan u raznim materijalima i sve luđim bojama, model omogućuje hodanje danju i plesanje noću. Ipak, u skladu s trendovima i zahtjevima tržišta, brend teži inovacijama. Brinući se o zaštiti okoliša, u potrazi je za ekološki odgovornijim rješenjima, stoga je 2020. lansirao liniju cipela dizajniranih od alternativnih materijala.

Mješavina popa i pariškog chica

'Danas Carel definira mješavina popa i pariškog chica, a predstavlja je žena koja ga nosi na cool i opušten način, ali uvijek kontrolira svoj stil. Voli chic: nešto neodredivo, tajanstveno, ono zbog čega se žena ističe, ali to suptilno čini. Ipak, evoluirali smo s vremenom. Zadržali smo nasljeđe s remenčićima, balerinkama i ultraravnim modelima te grosgrain mašnama, koje su bile naš zaštitni znak, ali smo ih potpuno preradili kako bismo ih učinili seksepilnijima, naravno i s većom dozom udobnosti', objašnjava Picard.

'Naše su cipele i torbe vrlo visoke kvalitete, a nastaju zanatskom proizvodnjom u Italiji od najbolje kože koja nam pomaže postići to savršenstvo. Naš izbor se, međutim, temelji na poštenoj, a ne napuhanoj cijeni, posebice zbog činjenice da nemamo televizijske kampanje i muze, već radije surađujemo s poznatim osobama poput K-pop zvijezdi, koje nas posebno vole.

Privlačimo žene iz cijelog svijeta u Francuskoj, Londonu, Seulu ili New Yorku. A posebna je cijela ta mlada generacija pjevačica – Angele, Vanille, Adele, Clara Luciani… - te nam omogućuju da rezoniramo s generacijom Z i novim kupcima luksuza', dodaje žena na čelu Carela.

Lažna Parižanka na čelu pariškog chic brenda

Otkako je prije 14 godina zasjela na čelo brenda, Picard je uspješno prigrlila modernizaciju i pomirila je s bogatom baštinom postolara i kožara Georgesa Carela, oživjevši kultne modele, a koje je, između ostalih, nosila Françoise Hardy, na nogama cijele nove generacije djevojaka - od Alexe Chung do Clare Luciani. Ovu sposobnost da se stalno obnavlja Parižanka duguje pojačanoj znatiželji, što znači da je neprestano u potrazi za nečim novim.

'Osim stvaranja i komunikacije, duboko vjerujem da je Carel u svim segmentima prožet obiteljskim duhom. To predstavlja veoma tražen, intiman dodatak među generacijom Z', kaže za The Socialite Family.

'Prava sam lažna Parižanka. Naime do mature sam živjela u inozemstvu, u Aziji i Africi. Ali duboko volim Pariz te ga nekoliko puta dnevno prijeđem biciklom gore-dolje od Rue de la Roquette do Place Clichy ili Neuilly. Mogla bih postati taksistkinja jer znam sve male trikove za uštedu vremena. I zato se volim seliti i upoznavati novo susjedstvo. Svaki put me to silno oduševi. Poslovna sam menadžerica sedam dana u tjednu, ali moja strast su biljke, vrtovi, balkoni i samim time teglice i vrtni ukrasi', otkriva žena koja je uspavani pariški chic podigla na noge.

'Odrastala sam u Alžiru i Laosu, u vrlo umjetničkoj obitelji s velikim smislom za snalažljivost, DIY, miješanje žanrova. Moja majka, koje više nema, bila je invalid pa smo uvijek sve sitnice u životu morali raditi bez njezine pomoći. Kada je primala goste, govorila mi je kako da izrežem cvijeće, odaberem pravu vazu ili postavim na stol tako da bude lijepo, ali i da gosti razgovaraju. Voljela sam se sve te stvari pripremati s njom. Bila je to neizmjerna radost i naučila sam puno toga o umijeću unošenja sreće u kuću. Radost koju donosi jednostavan buketić na neočekivanom mjestu. To je nešto što je bitno u životu. Ukratko, odgojena sam malo suprotno od onoga što danas karakterizira neke majke koje su ponekad sklone učiniti sve za svoje dijete', otkriva.

Kompulzivna kolekcionarka, Picard u starim predmetima vidi sjećanja na prošla vremena. Vallauris vaze, herbariji, posuđe, kineski porculan ispunjavaju njezin pariški dom koji dijeli s fotografom Bernardom Sorijom, a svoje kolekcije vidi kao očuvanje znanja i praksi što nestaju.

Pod njezinim vodstvom tvrtka je usred preporoda s vrlo nadahnutim kreativnim timom i dominantno digitalnim modelom razvoja, što je stavlja na radar žena iz Pekinga, kao i vrlo cool djevojaka iz Los Angelesa. 'Događa se nešto posebno u ovom trenutku s brendom kada govorimo o Jacquesu Dutroncu i Françoise Hardy, legendarnom francuskom paru pjevača koji su inspirirali toliko mladih talenata danas. Pjevačice kao što su Sasha Spielberg u New Yorku, Vanille, Angèle, Barbara Pravi, Carla Bruni, Clara Luciani... vole nastupati na pozornici u Carelu, cipelama koje su 100 posto proizvedene u Italiji te donose puno fleksibilnosti pomiješane s briljantnošću i elegancijom. Čista francuska elegancija', kaže Picard.

Dok je pomlađivala ponudu, malo-pomalo je razvijala posao. Carel je od 2010. narastao sa šest na osam milijuna eura. Godine 2016. kupili su marku Accessoire Diffusion od grupe Vivarte, a sada su u fazi međunarodnog razvoja. Picard povećava broj sastanaka s robnim kućama i velikim stranim multibrendovima, kako u Sjedinjenim Državama, tako i u Aziji.

Kako bi se potencijal brenda iskoristio na drugačiji način, izbor je pao na novu liniju modnih dodataka. Iako su 2016. godine predstavljali samo pet posto prometa grupe, Carel je odlučio umnožiti formate i stilove. Veliki uspjeh prve male torbe potaknuo je Picard da nastavi u tom smjeru. S velikim argumentom: Carelove torbe proizvode se u Francuskoj, u regiji Pays de Loire, u tvrtki Sofama. Smješten u Espinasse-Vozelle, ovaj podizvođač također opskrbljuje renomirane luksuzne marke od Louis Vuittona do Chanela.

'Takva visokokvalitetna proizvodnja je neophodna', naglašava Picard, dodajući: 'Proizvodimo vrhunske, ali dostupne francuske proizvode. Ukratko, radi se o ponovnom povezivanju s izvornim imenom Carela, 'Cipele i kožna galanterija', razvijajući upravo tu kožnu galanteriju.'