Škodini modeli RS spadaju u klasu ponajboljih sportskih automobila na tržištu prema omjeru uloženo i dobiveno. No većina kupaca vjerojatno nema pojma da s performansama za šaku eura dobivaju i popriličan pedigre
Škodini povjesničari tako su nas podsjetili da su modeli 180 RS i 200 RS ovih dana proslavili 40. rođendan. Škoda se u lipnju 1974. naime prvi put natjecala u automobilskom sportskom događaju.
Ipak, prvi rezultati došli su godinu dana kasnije uvođenjem modela 130 RS koji je ponio laskavu titulu ‘Porschea sa istoka’ jer je koristio arhitekturu nalik onoj 911-ice s motorom i pogonom na stražnjoj osovini, a 1,3-litreni četverocilindraš razvijao je 140 KS te postizao 220 km/h.
Model 130 RS osvojio je reli u Monte Carlu 1977. u kategoriji do 1.300 kubika te europsko prvenstvo turističkih automobila 1981, nakon čega je projekt ugašen pa smo idući model RS dočekali tek 20 godina kasnije, nakon što je Volkswagen preuzeo Škodu.
Česi su prvo lansirali Octaviju RS sa 180 KS 2000, a potom i Fabiju RS 2003.