LOŠA NAVIKA

Ovo je najbolji način da prestanete pušiti

19.09.2014 u 07:00

Bionic
Reading

Nova studija pokazala je kako reklame i kampanje protiv pušenja različito utječu na ljude te da ista kampanja jednog pušača može navesti da prestane pušiti, a na drugog pušača ne mora imati nikakav utjecaj

Godinama se vodi rasprave o tome treba li legalno prisiliti duhanske tvrtke da na ambalaži koriste slike kancerogenih pluća i ostale slične grafičke prikaze. Pretpostavka je, naravno, da će takve slike uplašiti svakoga pušača te ga navesti da prestane pušiti.

No nova studija objavljena u časopisu Nicotine & Tobacco Research pokazuje kako taktika grafičkim prikazima nema jednak učinak na sve pušače, prenosi Time. Naime, kako navode znanstvenici, učinkovitost antipušačkih poruka ovisi o stavu samoga pušača.

Znanstvenici iz Georgetown Lombardi Comprehensive Cancer Centera proučavali su 740 pušača kako bi otkrili koja kampanja protiv pušenja ima najbolje rezultate. Uočili su kako poruke koje naglašavaju prednosti odvikavanja od pušenja, poput 'prestanak pušenja smanjuje rizik od smrti zbog duhana' su učinkovitije od nagovaranje pušača na prestanka pušenja ako smatraju da će proces odvikavanja biti težak. Slike i negativni oglasi poput 'pušenje vas može ubiti', najbolje funkcionira kod pušača koji smatraju da mogu prestati kada kod požele.

Jedan od razloga zašto motivirajuće poruke najbolje funkcioniraju među pušačima koji na odvikavanje gledaju kao na svojevrstan izazov mogao bi biti taj da su već upoznati sa zdravstvenim rizicima. U konačnici, znanstvenici vjeruju kako je najbolji način mješavina različitih strategija koje privlače pažnju širokog spektra pušača te da sadrže daleko više negativnih poruka od pozitivnih.

No to ne znači da zastrašujuće kampanje ne funkcioniraju. Tijekom nekoliko godina, Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) pokrenuli su kampanje pod nazivom 'Tips From Former Smokers' u kojoj su gostovali bivši pušači koji su se dugo borili s ovisnošću te su patili od različitih uzrokovanih problema uzrokovanih pušenjem. Tijekom protekle kampanje, CDC je rekao kako znatno veći broj ljudi prestaje pušiti za vrijeme njihove kampanje. Zastrašujući oglasi i poruke neće nestati, ali sve češće korištenje motivirajućih poruka moglo bi privući veći broj različitih ovisnika o cigaretama.