Osmi Zagreb film festival otvoren je u nedjelju u kinu Europa. Uvodni govor održao je direktor festivala Boris T. Matić te predstavio najveće novosti u rasporedu
'Ovo je prva godina da smo se preselili u Zagreb i u Novi Zagreb: tako ćete filmove moći gledati na više lokacija, uz kino Europu i kino Tuškanac, također i u Plesnom centru i Muzeju suvremene umjetnosti te u Dokukinu Croatia', rekao je Matić te dodao da će prikazati izbor iz programa od ukupno 95 filmova iz preko 30 zemalja svijeta koji su raspoređeni u devet različitih sekcija. Na otvorenju u kinu Europa pojavio se i predsjednik Ivo Josipović, ali čast svečanog otvorenja pripala je Milanu Bandiću
'Jako nam je drago da je Zagreb film festival svojim programom, konceptom, autorskom poetikom i posjećenošću postao jedan od vodećih festivala u regiji. Zahvaljujem organizatorima i filmskim autorima što su naš grad pretvorili u privlačnu filmsku metropolu', rekao je zagrebački gradonačelnik. Nakon svečanog otvorenja u ime Hrvatske udruge producenata Dana Budisavljević dodijelila je prvu godišnju nagradu Albert Kapović Martini Petrović, voditeljici MEDIA deska Hrvatske.
Filmski program otvorio je švedski film 'Razumno rješenje' o neobičnom ljubavnom četverokutu koji je najavio sam redatelj Jörgen Bergmark. 'Nadam se da moj film neće upropastiti vaše mišljenje o braku i ljubavi', našalio se autor prije projekcije.
Švedska tragikomedija priča je o dva para u zrelim godinama koja upadaju u ljubavni četverokut i bore se s vlastitim emocijama govori o tome koliko su daleko ljudi spremni ići kako bi zadržali one koje vole. Erland i njegov najbolji prijatelj Sven-Erik rade u tvornici papira, a u slobodno vrijeme on i njegova supruga May vode tečaj o braku, točnije rečeno o održavanju bliskosti, povezanosti i intime u počesto napuklim zajednicama. Sve dok se Erland tinejdžerski ne zaljubi u Karin, Sven-Erikovu suprugu.
Najbolja odlika filma upravo je suptilna gluma glavnih likova koji vjerno žongliraju u rascjepu intenzivne emotivnosti i intenzivnih pokušaja hladne verbalizacije novonastale situacije. U maniri najnovijih istraživanja o vječito misterioznoj dinamici ljubavi koja teži raskrinkavanju 'iracionalnih projekcija' te pod egidom europskog liberalizma, likovi kroz otvorenu i brutalno bolnu iskrenu komunikaciju nastoje izdržati gotovo nepodnošljivu ideju razdvajanja. Stoga određuju stroga pravila budućeg zajedničkog života u četvero, a pokus ih približava rubu ponora. Maske prijetvorne racionalnosti brzo skliznu, pravila se krše, a redatelj polako, ali sigurno dovodi do emotivnog pucanja 'raščetvorene' protagoniste ljubavnog eksperimenta koji u konačnici dokazuje da se emocije ne mnogu uokviriti u racionalne kaveze, makar se i nalazile u pristojnom i razumnom švedskom predgrađu.