Nakon uspjeha poput 'Vitez tame', 'Memento' i 'Prestiž', velika su očekivanja za novi projekt Christophera Nolana 'Početak'
Rijetki su redatelji kojima je pružena umjetnička sloboda unutar američkog visokobudžetnog filma, a još rjeđi oni koji s takvom slobodom uspiju u nizu stvoriti izvrsne uratke. Christopher Nolan takav je redatelj, fenomen moderne američke produkcije u kojoj filmovi s karakterom postaju rijetkost.
Počevši 'Mementom', njegovim prvim filmom većeg budžeta, predočavanjem kompleksne priče kroz nelinearnu vremensku strukturu, Nolan pokazuje da se može nositi s teškim izazovima. Ujedno upoznaje širu publiku s vlastitim stilom koji odlikuje poigravanje vremenom te psihološke teme. Nakon toga snima 'Nesanicu', a na raspolaganje, osim većih financija, dobiva velike zvijezde - Al Pacina, Robina Williamsa i Hillary Swank. Iako slabiji od prethodnih, a i budućih projekata, Nolan nam servira dobro režirani moderni triler koji je ipak samo uvertira za 'Batman početak', kojim demonstrira kako veliki budžet pretvoriti u veliki film. Posrnuli filmski serijal Nolan uzdiže iz pepela, kao što svoju karijeru tada lansira visoko u holivudsku elitu. Nakon ovoga sve naredne filmove isključivo scenaristički obrađuje s bratom Jonathanom. Prvo 'Prestiž', izvanredni spoj misterije, trilera i fantastike, a zatim 'Vitez tame', iznenađujuće kompleksniji nastavak 'Batmana početka'. Valja napomenuti da u svim filmovima, čak i u prvom 'Batmanu' (iako je pritisak morao biti ogroman), Nolan uspijeva nametnutiautorski otisak i prepoznatljivost. Kamera je nenametljiva i raskošna,naglasak na psihološkom stanju likova ogroman, a montažno igranje svremenom gotovo je uvijek prisutno mkar u malim dozama.
Iz tih razloga Nolanova najava 'Početka' kao njegova dosad najkompleksnijeg i najosobnijeg projekta izaziva velika očekivanja. Ukratko, Leonardo DiCaprio tumači naslovnu ulogu Doma Cobba, čovjeka koji posjeduje mogućnost ulaska u tuđe snove i izvlačenja informacija, ali taj dar pretvorio ga je u bjegunca i odvojio od ljubavi njegova života. Najnovija misija jest obratna od uobičajene odnosno potrebno je ubaciti informacije, ideje u drugu osobu, a nagrada za dobro obavljeni posao jest povratak normalnome životu. Cobb i njegova ekipa kreću u akciju, ali unutar tuđih snova i raznih slojeva stvarnosti nije sve kako se čini. Znajući Nolanova prijašnja djela, radnja je sigurno znatno kompleksnija i bolja od ovog kratkog opisa. Američka kritika se uglavnom i slaže s time, ocjene su izvanredne. Možemo i bez gledanja zaključiti da 'Početak' u najmanju ruku može biti dobar jer Nolan je redatelj koji će bez kompromisa svoju viziju staviti na veliki ekran i ujedno tretirati gledatelje kao pametne sugovornike. Sumnje može izazvati činjenica da Nolan veliki dio radnje centrira oko ljubavnih motiva, što u prijašnjim djelima nije bio slučaj, ali to pokazuje i određenu vrstu hrabrosti koja je vrijedna poštovanja jer nam jasno signalizira autorov rad na sebi. Od četvrtka se u hrvatskim kinima i sami možemo prepustiti Nolanovom svijetu snova.