Sjajni glumci i snažna atmosfera jedva spašavaju loše razrađenu priču
Redatelj Lee Daniels proslavio se filmom 'Precious', kritički hvaljenom dramom s čak šest nominacija za Oscar, a osvojio je dva. Sukladno tome, očekivanja za njegov sljedeći projekt 'Paperboy' od početka su velika, a dodatni interes izazvala su zvučna glumačka imena poput Matthewa McConaugheyja, Zaca Efrona, Nicole Kidman i Johna Cusacka. Nažalost, potencijal nije ostvaren jer pred nama je slab spoj trilera i drame s čudnim, nesimpatičnim likovima i radnjom bez poante, iako nije potpuna filmska katastrofa, kako ga prikazuju mnoge vanjske kritike.
Pozitivna odlika filma je uistinu snažna, 'prljava' atmosfera koja pruža osjećaj autentičnosti, ali problem je to što se ista 'prljavost' javlja kroz likove, do te mjere da ni za koga ne marimo kako se film približava kraju. Lik Zaca Efrona ima donekle 'normalne' osobine, odnosno jedini ne djeluje potpuno korumpirano, dok sporedne likove ništa po načinu ponašanja i nejasnih motivacija ne razlikuje od negativaca. Tako snažna paleta negativnih i odbojnih likova možda bi funkcionirala u drugom kontekstu, ali svakako ne ovdje, gdje se od nas na kraju filma očekuje emotivna povezanost. Jedina uspješna i ciljana reakcija koju možemo imati je gađenje prema spomenutim likovima, a to zaključno ostavlja 'loš okus u ustima', što isto ne bi predstavljalo problem kada bismo uz to imali jasnu priču s porukom. Koja je zapravo poanta ovoga filma? Radnja o oslobađanju očitog manijaka (John Cusack) slabo je razrađena jer se stalno isprepliće s 'pričom o odrastanju' (Zac Efron), a konačno obje djeluju površno jer nijedna nema zaključak. Ne pomaže ni sasvim suvišna ekspozicijska naracija još besmislenijeg lika Macy Gray. Ipak, svi ostali glumci, usprkos slabom scenariju, predano i entuzijastično utjelovljuju svoje likove, čime ovaj film uspijeva biti gledljiv i donekle zanimljiv. Cusack kao ljigavi manijak 'plijeni ekran', a isto se može reći za Kidman. Često nepotrebne scene nasilja i groteske mogu se tolerirati isključivo zahvaljujući glumačkoj uvjerljivosti uključenih, što treba pohvaliti.
Zaključno, 'Paperboy' je osrednji film s mnogo neiskorištenog potencijala. Sjajni glumci s izvrsnim nastupima zasjenjeni su besmislenom pričom i specifičnom 'prljavom' atmosferom koja pruža određeni 'trash' šarm, ali nije za svakoga. Nadajmo se da će Danielsov sljedeći projekt, 'The Butler', biti znatno bolje ostvarenje.