TONČI HULJIĆ:

'Odsad pišem pjesme samo za YouTube'

Bionic
Reading

Iako se broj klikova na pjesme naših najslušanijih pjevača penje i do pet milijuna, oni to ne mogu novčano naplatiti, piše Večernji list

Razlozi za nemogućnost naplate klikova na YouTubeu poslovne su prirode. 'Klikove na djela hrvatskih autora iz Hrvatske u ovom trenutku ne možemo naplatiti jer YouTube sklapa ugovore u zemljama u kojima ima svoju domenu', rekla je za Večernji list Marina Ferić Jančić, glasnogovornica Hrvatskog društva skladatelja. Dodajmo da je zasad riječ samo o SAD-u i Velikoj Britaniji.

'Tko normalan radi pjesmu za šačicu ljudi i struku? Ne živi se od toga, živi se od YouTubea! Tamo se radi', rekao je Tonči Huljić za iste novine, nastavivši priču o YouTubeu: 'Promijenio sam taktiku, odsad pišem pjesme samo za YouTube. Danas se sve vrti oko nastupa, a YouTube je besplatna promocija pa sa spotom grupe Madre badessa neću ni ići na televiziju. Klikovi su bitni, trebam ih radi ugovora s inozemnim tvrtkama.'

Huljićev stav potvrđuju rasprodane koncertne dvorane upravo najklikanijih izvođača, Jelene Rozge, Severine, Nine Badrić i nadalje.

Važnost YouTubea shvaća i Lana Jurčević, čiju je pjesmu 'Odlaziš' na internetu poslušalo 1.226.178 slušatelja. 'S financijske strane to ne znači apsolutno ništa, s obzirom na to da živimo u Hrvatskoj. Ali izvođači vani mogu živjeti od klikova. Zasad mi je priznanje to što su moji spotovi toliko gledani, a pjesme slušane, jer se to reflektira kroz nastupe', rekla je Jurčević.

Za kraj, spomenimo samo najklikanije hrvatske izvođače/ice (klikanost mjerimo po najklikanijem videu, ne zbrajajući sve verzije): Bižuterija Jelene Rozge prikupila je 5.454.415 klikova, i to je naš najslušaniji hit na YouTubeu. Slijedi Severina s pjesmom Gas, gas i 4.727.525, potom Magazin sa Sijamskim blizancima sa 3.082.014 klikova. Ne zaostaju puno ni Da se opet tebi vratim Nine Badrić sa 2.494.713 klikova te Sude mi Thompsona i Škore sa 2.015.847 klikova.

Jelena Rozga: 'Bižuterija'