Bloger tportala predlaže bike izlet od Zagreba do Siska. Uz desnu obalu Save moći ćete biti sami, s obitelji ili manjim društvom, a proći ćete kroz kraj kojim vladaju tišina i mir. Nove i obnovljene prometnice omogućuju sigurnu, ali i laganu vožnju. Pedesetak kilometara od Zagreba do Siska može se prijeći za četiri ili pet sati
Zagreb je najbolje napustiti na biciklu vozeći se po kruni savskog nasipa sve dok je podloga uređena ili pogodna za vožnju. Potom je dobro sići na fini makadam uz nasip. Tako se vozi idućih dvadesetak kilometara, i to uglavnom kroz polja, zatim i uz prekrasne šume, čije krošnje izgledaju kao da se naslanjaju na cestu.
U sklopu rekonstrukcije desne obale Save za mjere obrane od poplave izgrađena je potpuno nova prometnica. Tako su naselja Donje Bukevlje i Strmec Bukevski dobili asfalt, a bome i biciklisti. Tko voli, slijedi mu desetak kilometara vožnje kao po bike pisti. Kako put traje već više od sat i pol, treba razmišljati o okrepi i odmoru. No onaj koji nije krenuo samo pedalirati, već i uživati u predivnom kraju, sigurno nije jako umoran. Dobro je kad se na ruti zaustavljate radi fotografiranja ili nekog drugog razloga, pa malo predahnete, a da niste toga ni svjesni. Nije loše koji put zastati, uzeti osvježavajući napitak ili energetsku čokoladicu, pa onda krenuti i odvoziti više kilometara u komadu.
Kako god, kod sela Dernek zadnja je trgovina te kafić, pa je dobro to iskoristiti. Ondje su i lijepa mjesna crkva i stara škola. Susrest ćete i pokoji auto, samo toliko da ne biste mislili da ste baš sami na cesti. Promet na ovoj ruti je vrlo rijedak ili ga uopće nema.
Iako ne prolazite kroz prekrasna sela Orle i Dernek, vidite crkvice u daljini i čujete zujanje kombajna koji beru kukuruz. Svakako ćete sresti neki traktor natovaren do vrha klasom kukuruza. Sigurno ćete se naći u nekom trenutku među guskama i patkama. Martinska Ves pak sa svojim rukavcem Save izgleda kao s neke stare i zaboravljene slike. Slijede sela koja izgledaju kao napuštena. Kraj koji je udaljen i od Zagreba i od Siska kao da je zaboravljen. Mosta preko Save ovdje nema, skela vozi na dva mjesta, no vozni red se često mijenja i ne voze vikendom.
Malo zastajkujući dovukao sam se do Desnog Željeznog, a potom i do Trebarjeva. Tada mi je definitivno trebao odmor. Malo sam još zastao na nekoliko mjesta jer se ondje odlično vidi Sava i neko vrijeme i vozi uz nju. Planirao sam stati na kavu i prije, no kafić u Veleševcu nije radio, pa sam to napravio u Martinskoj Vesi. Ondje je i atraktivan viseći most preko Save. Odande je samo desetak kilometara do Siska, nakon odmora sitnica u odnosu na prijeđeni dio. On je teži jer vožnja po makadamu više umara, a i psihološki se vozač osjeća bolje kada zna da će brzo stići na cilj. Ostavite si vremena za razgled Siska, pogotovo industrijsku baštinu, stara zdanja poput Holandske kuće ili ostataka lučkih postrojenja.
Tu su i stari grad Sisak i kameni most preko Kupe. Na obali Kupe može se provesti slobodno vrijeme ili vožnjom kroz grad po uređenim bike stazama. Povratak u Zagreb najbolje je planirati vlakom ili nekim drugim organiziranim prijevozom u vlastitom aranžmanu. Dani su sve kraći, pa je ovo realna opcija za rekreativce. Oni koji voze sto ili više kilometara na dan bez problema će i biciklom natrag do Zagreba.
Imao sam sunčan i topao jesenski dan. Svakako pratite vremensku prognozu i prema njoj kreirajte bike plan. Osim ako ne želite ići i odraditi trening bez obzira na to hoće li padati kiša ili puhati vjetar. Kad dođu hladniji dani, teško je katkad procijeniti kakva sve obuća treba ili neka druga zaštita od oborina ili hladnoće. U takvim prilikama ruksak sa stvarima bit će veći i malo teži, osim ako želite da vas ne iznenadi jaka kiša ili oluja.