Najbolji hrvatski skijaš u povijesti Ivica Kostelić zajedno sa francuskim partnerom Callisteom Antoineom na jedrilici Croatia Full of Life već gotovo dva tjedna plovi na transatlantskoj jedriličarskoj utrci Transat Jacques Vabre, a sinoć im je pošlo za rukom izbiti na treće mjesto
U najzastupljenijoj klasi 40 s jedrilicama do 12 metara dužine, u kojoj je startalo 45 dvojaca, i u odnosu na konkurenciju, veliki je to uspjeh, a što stoji iza njega podsjetio je Ivica u objavi na Instagramu.
Nedugo nakon početka regate, piše Ivica, prijatelju na obali poslao je poruku u kojoj ga moli da ako ikad izbiju među prvih desete tijekom regata, da mu snimi screenshot.
'Htio sam to imati kao uspomenu. Tijekom večerašnje straže, zurio sam u brazdu iza broda, prisjećajući se još jedne priče kada su potpuni autsajderi pozlatili svoju otrcanu zastavu, 'zastavu vječnog poraza', kako je tata jednom rekao. Kako je moguće da brod koji je već lagano dao svoje, s momčadi koja ima budžet pet puta manji od konkurencije, uspije parirati ili čak nadmašiti tu konkurenciju? Znanost to ne bi znala objasniti. Zato volimo sport', kaže Ivica pa objašnjava kako je sport sfera ljudskog stvaranja, duha i volje, tajna koja leži izvan mogućnosti ljudske spoznaje i dosega 'objašnjivog'.
'Zato možemo i trebamo sanjati, čak i potpuno nezamislive snove. Realisti mogu ići jako daleko, do granica ljudskih mogućnosti i spoznaje; ali sanjari su ti koji odlaze najdalje od svih', kaže Ivica i dodaje: 'Nitko ne dolazi tako daleko kao onaj tko ne zna kamo ide'.
'Ali Ivica sanjar morao je postati Ivica realist', piše naš najuspješniji skijaš pa u komentarima svoje objave objašnjava što je pošlo po zlu.
Ivica i Calliste imali su tešku noć i kaže kako nikad nisu progutali toliko gorkih tableta kao od jučer poslijepodne.
'Glavnina flote otišla je južno od Zelenortskih otoka tražiti jači vjetar bliže ekvatoru, ali mi smo odlučili skrenuti na zapad, kao i dva vodeća broda 'Redman' i 'Guidi'. Ovoj odluci kumovao je povoljan i vjerojatno lokalni vjetar koji nas je povukao na jugozapad i ubrzo izdao te smo ostali zarobljeni unutar arhipelaga iz kojeg smo se mogli izvući samo ako se probijemo kroz zavjetrinu jednog od otoka koji su visoki i blokiraju slabe sjeveroistočne pasate. Imali smo nezavidan izbor kroz koju zavjetrinu želimo proći. Odabrali smo najmanji i najzapadniji otok u arhipelagu. Vukli smo se kroz zatišje nekoliko sati dok je glavnina flote južno od arhipelaga jurila s prosjekom od 10 čvorova. Ujutro smo zatekli i jači vjetar i pokušali spasiti što se spasiti dalo. Meteorološka situacija pogoduje većini flote koja plovi na jugu', objašnjava Ivica i nada se da bi se možda mogli izvući s minimalnom štetom.
'A možda će se meteorološka situacija promijeniti u našu korist? Treba sanjati', zaključuje Ivica.