Ryan Reynolds ostvario je san mnogih holivudskih zvijezdi prometnuvši se u mogula ulaganjima u razne poslove; od producentske kuće i brenda gina, preko aplikacija za dejtanje i nogometnog kluba, do prodaje telekompanije za multimilijunski iznos
'Holivudski glumci najveći su ulagači i najuspješniji poduzetnici današnjice. Stigli smo u budućnost.' Dobro upućeni kalifornijski odvjetnik ovako je opisao moderno poduzetništvo kojim sve više caruju holivudske zvijezde s izraženim nosom za biznis, željne dodatne zarade i spremne uložiti svoj novac i slavni status u projekte izvan filmskih setova.
Ryan Reynolds najnoviji je primjer uspješnog glumca koji je postao još uspješniji poduzetnik. Naime, 46-godišnji holivudski glumac došao je do multimilijunske zarade izvan filmskog platna ulažući u producentsku kuću (Maximum Effort), proizvodnju gina (Aviation Gin), telekompaniju (Mint Mobile), partnerstvo s aviokompanijom (Virgin Airlines), aplikacije za dejtanje te velški nogometni klub Wrexham FC.
Sklopio posao vrijedan 1,35 milijardi dolara
Proteklog tjedna odjeknuo je posao koji je sklopio s T-Mobileom, prodavši kompaniju Mint Mobile za nevjerojatnih 1,35 milijardi dolara. Reynolds, doduše, posjeduje 'tek' 25 posto ove telekompanije, no činjenica jest da je riječ o zaradi koja zaustavlja dah. Zanimljivo, u Mint je uložio iz jednostavnog razloga - zadovoljstva uslugom te neupitnim nosom za biznis koji ga je naposljetku doveo do multimilijunskog profita.
Čak i nakon sklapanja posla Reynolds je dogovorio ostanak u kompaniji u kojoj će raditi kao glasnogovornik, što nije ništa novo s obzirom na to da je glumac poznat po davanju osobnog doprinosa svim kompanijama u kojima ima udio.
Naime, slavni glumac nikad nije želio biti samo maskota firmama u koje je ulagao, a to je potvrdio već svojom producentskom kućom Maximum Effort, koju je osnovao s Georgeom Deweyjem i koja iz godine u godinu bilježi rast.
Sve je krenulo producentskom kućom koja sada gradi filmski studio veličine 1,2 milijuna kvadratnih metara
'Godinama sam bio tek prolaznik filmskom industrijom. Sve dok jednog dana nisam poželio postati nešto više', opisao je Reynolds.
Iako se našao na drugom mjestu Forbesove liste najplaćenijih holivudskih glumaca 2020. godine, Reynolds je žudio za projektima izvan filmskog seta. Prvi korak bio je prijelaz u producentske vode, koji se pokazao vrlo uspješnim potezom jer je već u svom debiju u ulozi producenta 'Deadpoola' dijelio zaradio od preko 1,5 milijardi dolara!
'Trebalo mi je deset godina da omogućim snimanje 'Deadpoola', bio je to pravi pakao. Snimili smo probne snimke, neki bezobrazni gad ih je pustio na internet i to je na kraju omogućilo snimanje filma', opisao je Reynolds.
Maximum Effort danas sudjeluje u jednom od najvećih projekata u filmskom svijetu. Naime, dio je fonda koji će uložiti preko 1,5 milijardu dolara u izgradnju filmskog studija u okolici Toronta veličine 1,2 milijuna kvadratnih metara!
'Maximum Effort je narastao više nego što smo se ikada usudili sanjati. Nevjerojatno je da smo dio fonda koji će izgraditi studio ovakve veličine', rekao je Reynolds prije nekoliko tjedana.
Osim gradnje studija i sudjelovanja u stvaranju 'Deadpoola', Maximum Effort može se pohvaliti udjelom u TV uspješnicama kao što su 'Free Guy','The Adam Project', 'Spirited', 'Shotgun Wedding' i dokumentarna serija 'Welcome to Wrexham', koja se fokusira na kupovinu istoimenog nogometnog kluba.
Uz neodobravanje Blake Lively, kupio je velški nogometni klub kako bi o njemu snimio dokumentarac
Naime, Reynolds je u partnerstvu s glumcem Robom McElhenneyjem u rujnu 2020. godine odlučio kupiti velškog petoligaša Wrexham FC.
Ovaj potez naišao je na proteste navijača koji su bili zabrinuti što im klub kupuju Amerikanci koje ne razumiju čak ni pravilo zaleđa, ali i njegove supruge Blake Lively, koja nije bila nimalo sretna što se obiteljski budžet troši na gotovo propali nogometni klub.
'O nogometu nisam znao ništa, a sada sam potpuni ovisnik. Ušao sam u posao potpuno opušteno i sada sam se u potpunosti navukao. Polako sam se upoznavao s poslovanjem kluba i angažirao u sve segmente, od administracije do poslovnih sastanaka. Sada organiziram tjedan prema tome kada igra Wrexham', strastveno je opisao Reynolds svoju ulogu u Wrexhamu, koju je, kao i sve ostale poslove, shvatio iznimno ozbiljno.
No istina je i kako je razlog za kupovinu kluba, što priznaje sam glumac, barem 50 posto ležao u želji da snimi dokumentarac koji bi bio spoj poslovnog uspjeha dvojice slavnih ulagača te emocije navijača željnih uspjeha.
Osim što su uspjeli snimiti šestodijelni dokumentarni serijal za Disney+, Reynolds i McElhenney uložili su 2,5 milijuna dolara i doveli Wrexham do finala FA Trophyja, turnira namijenjenog niželigaškim momčadima. Iako su u finalu izgubili, stekli su povjerenje fanova koji su sve više uvjereni da bi upravo Reynoldsov talent za biznis mogao biti presudan faktor u njihovom napredovanju u viši rang.
Uložio je u brend gina i za dvije godine prodao ga za 600 milijuna dolara
No prije nego što će postati vlasnikom kluba, Reynolds se odlučio za ponešto drugačiji biznis uloživši u tada relativno nepoznatog proizvođača gina. Ovim poslom, sklopljenim 2018. godine, potvrdio je da posjeduje pravi poduzetnički duh, momentalno uloživši zaradu od 'Deadpoola'.
Tvrdi kako je u podizanju ovog biznisa na novu razinu ključan bio upravo trnovit put u stvaranju ovog hit filma koji je svjetlo dana ugledao isključivo zahvaljujući Reynoldsovom naporu.
'Nitko nije vjerovao u nas. Svakodnevno sam učio nove lekcije o biznisu dok sam pokušavao doći do ulagača i ostvariti ovaj projekt. Na kraju sam od zarade kupio Aviation Gin. S obzirom na to da sam morao reklamirati ovaj brend, moj tim i ja pretvorili smo se u svojevrsnu marketinšku agenciju. I ludo se zabavljali pritom.'
Nakon samo dvije godine iznimno uspješnih marketinških aktivnosti svoj brend gina prodao je za nevjerojatnih 600 milijuna dolara!
'Aviation Gin je bio uspješan i prije nego što je Reynolds uložio u kompaniju. No ušao je u ovaj posao cijelim srcem, uzeo proizvod u potpunosti pod svoje i učinio ga toliko sveprisutnim da je ovakva zarada bila neizbježna', rekao je Adam Lilling iz posredničke agencije.
Sudjelovao u stvaranju Tindera
Osim navedenog, 46-godišnja filmska zvijezda ulagala je u startupove za dejtanje koji su polučili veliki uspjeh, poput Tindera, OkCupida, Hingea i PlentyOfFisha. Kao i ostale, i ovaj posao Reynolds je shvatio vrlo ozbiljno.
'Većina milenijalaca i pripadnika generacije Z ne zna kako su se dogovarali spojevi prije ovih aplikacija na kojima je sada velika odgovornost i prilika da utječu na društvo. Zbog toga sam spreman zavrnuti rukave i raditi s timom kako bismo osigurali napredak i uspjeh u budućnosti', rekao je 46-godišnji Kanađanin.
George Clooney i Reese Witherspoon prvi su glumački moguli i sada svi žele biti poput njih
Upravo zbog ovakvih poslovnih uspjeha sve se više glumaca okreće pokretanju biznisa koji će im osigurati slobodu u odabiru uloga i značajno povećati stanje na računu.
Reynolds je postao jedan od predvodnika ovog trenda, a kao najveći uzori nameću se George Clooney, Reese Witherspoon, Ashton Kutcher i Cindy Crawford.
Među prvim holivudskim zvijezdama koje su se značajno obogatile vlastitim biznisima bila je 57-godišnja glumica i manekenka Cindy Crawford, koja se nalazi na listi 100 najuspješnijih poduzetnica Amerike. Naime, njena kompanija Meaningful Beauty, koju je pokrenula prije 19 godina, postala je brend vrijedan 400 milijuna dolara!
Još uspješniji u razvijanju vlastitog biznisa je George Clooney, čija je Casamigos Tequila 2017. prodana za nevjerojatnu milijardu dolara, dok je Reese Witherspoon sa svojom producentskom kućom Hello Sunshine ostvarila dobit od preko 900 milijuna dolara.
Tu je i Ashton Kutcher, koji je ulaganje od 30 milijuna dolara u razne startupove poput Ubera i Airbnba pretvorio u zaradu do 250 milijuna dolara u periodu od šest godina.
Stručnjaci sada tvrde da dolazi do zasićenja ponude kozmetike i alkohola brendiranih od filmskih zvijezda, no kako je ovo tržište još uvijek neistraženo i prepuno potencijala.
'Glumcima savjetujemo da svoj kreativni talent i popularnost iskoriste u ulaganje u različite biznise. Jednom kada ostvare profit, dobit će najveću nagradu - slobodu izbora uloga. Upravo je to najveći razlog zbog kojeg sve više glumaca želi ući u poduzetničke vode i osigurati si financije koje će im dati slobodu i luksuz biranja projekata', zaključio je dobro upućeni odvjetnik i posrednik Chris Chatham.