CINDY CRAWFORD

Oduvijek je bila puno više od lijepog lica pa je brzo shvatila da može itekako unovčiti svoje ime, a danas kaže: 'Ne želim provesti svoje pedesete pokušavajući biti netko tko sam bila u tridesetima'

09.11.2020 u 06:28

Bionic
Reading

Modni se svijet definitivno promijenio nakon što je na scenu davne 1986. godine stupila Cindy Crawford, na naslovnici Voguea koju je snimio Richard Avedon. Od samog početka postala je sinonim za ideal ženske ljepote, a ubrzo je i sama shvatila kako, zahvaljujući dobrom nosu za biznis, može itekako unovčiti svoje ime. Iako je službeno otišla u modnu mirovinu prije 20 godina, još uvijek se rado odaziva na pozive dragih prijatelja, dugogodišnjih suradnika ili sudjeluje na snimanjima s nasljednicom Kaijom

‘Zahvaljujući društvenim mrežama danas lako možete zaključiti da ljepota nije rijetkost. Ljepota je gdje god se okrenete i mislim da je to itekako osnažujuće za svaku ženu. Prije svega toga postojale su tek ljepotice koje su se pojavljivale u časopisima, a danas odeš na Instagram i pronađeš nekoga za koga nikada nisi čuo i tko možda nema nijednog pratitelja, no možeš vidjeti tu ljepotu. Ponekad je tu filtar u igri, niti ja nisam imuna na njih, no žena itekako dobro pronalazi tu ljepotu u sebi’, izjavila je svojedobno danas 54-godišnja Cindy Crawford, manekenka koja je s Naomi Campbell, Claudijom Schiffer, Helenom Christensen, Christy Thurlington i Lindom Evangelistom 90-ih godina prošlog stoljeća suvereno vladala svjetskim modnim pistama i zahvaljujući kojima je nastao pojam - supermodel.

‘Isprva sam doista mislila da je riječ supermodel smiješna i glupa. Sjećam se da sam pomislila kako je to tako otrcano da nema šanse da opstane. Bila sam u krivu i danas su sve manekenke supermodeli.’

Prošlo je više od 30 godina otkako je postala najplaćenijom manekenkom na svijetu, ali i od trenutka u kojem je svojim dobrim poslovnim odlukama utabala staze nekim novim imenima i licima da i same shvate kako su puno više od lijepih lica na modnoj pisti.

Cindy Crawford rođena je 20. veljače 1966. godine u Illinoisu kao drugo od četvero djece električara Johna Crawforda i njegove ljubavi iz djetinjstva Jennifer Walker. Po rođenju je dobila ime Cynthia Ann Crawford i odrastala je u tipičnoj američkoj obitelji, živeći život poput mnogih svojih vršnjaka. No u dobi od tek osam godina srušio joj je svijet nakon što je njezinom mlađem bratu Jeffreyju dijagnosticirana leukemija te je umro samo nekoliko tjedana prije četvrtog rođendana.

Pokrenulo je to lavinu događanja pa je četiri godine kasnije došao i kraj braku njezinih roditelja, a ta dva velika gubitka dovela su tri sestre - Cindy, Chris i Danielle - do toga da se fokusiraju na učenje samo kako bi njihovi roditelji u konačnici ipak bili ponosni na njih.

Budući da joj se majka nakon razvoda našla u lošoj financijskoj situaciji, Cindy joj je odlučila pomoći i zaraditi novac. Kako je rekla, nakon razvoda otac je koristio upravo novac da bi kontrolirao svoju bivšu suprugu, stoga je Cindy počela raditi ‘kako mama više ne bi morala tražiti novac od tate. Sve to naučilo me da je važno biti financijski neovisna, ali i dalo dozu sigurnosti da znam da se mogu brinuti o sebi'.

Kao tinejdžerica mogla je dobiti samo poslove poput čišćenja i skupljanja kukuruza na obližnjim lokalnim farmama, a upravo ju je na jednoj od farmi ugledao i snimio fotograf lokalnih novina. Samo godinu kasnije prijavila se na natjecanje za Look of the Year i postala jedna od finalistica.

‘Počela sam raditi jako rano i radila sam naporno. Kada sam se počela baviti manekenstvom, to sam smatrala svojim poslom, a ne načinom života’, rekla je Cindy Crawford. Njezin prvi modni angažman bio je u doba srednje škole, kada su joj zbog savršene figure i visine ponudili da snimi reklamu za donje rublje. Ono što je posebno zanimljivo vezano uz njezin život u toj dobi je da je, unatoč pretrpanom rasporedu, Cindy bila odlična učenica koja je maturirala kao najbolja u svojoj generaciji i zahvaljujući svemu tome dobila je stipendiju za fakultet kemijskog inženjeringa.

‘Nisam nikada bila ona koju ste morali vući iz kluba u 5 sati ujutro. Dapače, nekada sam se morala tjerati da odem na večere koje je organizirala agencija, svjesna da nepojavljivanjem gubim priliku steći nove prijatelje iako sam silno željela ostati u hotelu, čitati knjigu i naručiti večeru u sobu.’

No manekenstvo je bilo i više nego primamljivo, ali i financijski isplativo, zbog čega je od fakulteta ubrzo odustala i posvetila se modi. Već 1986. preselila se u New York te je dobila nadimak ‘Baby Gia’ jer je neodoljivo nalikovala slavnom top modelu Giji Carangi, pa joj to nije bilo naodmet u samim počecima.

Sve se preokrenulo kada je odabrana da krasi naslovnicu Voguea u kolovozu 1986. godine, a zbog odluke da neće brisati njezin madež iznad gornje usne postavljeni su tada neki novi standardi te je to postalo njezin trademark.

Zahvaljujući nevjerojatnoj inteligenciji, ali i činjenici da je od samog početka stajala čvrsto na zemlji, srušila je mnoge stereotipe, a njezine odluke da se skine gola za Playboy 1988. godine, kao i da prihvati vođenje 'House of Stylea' od 1989. do 1995. godine, na kraju su se pokazale kao pun pogodak.

Angažmani su se nizali, kampanje su se snimale, a nije postojala modna revija nekog dizajnera koju nije nosila. U konačnici, samo do 1998. godine snimila je više od 500 naslovnica najprestižnijih svjetskih naslovnica, ali i reklame za imena poput Omege, Maybellinea, Pepsija, čiji su ugovori, baš poput onog s Revlonom, koji joj je za četiri godine priskrbio nekoliko milijuna dolara, bili ‘prepuni nula’ i punili njezin račun.

Popularnost supermodela, pa tako i Cindy Crawford, narasla je gotovo preko noći, a one su angažirane za snimanje spota hit pjesme Georgea Michaela Freedom ’90, dok je ona sama dobila ponudu Bon Jovija, Duran Durana, a kasnije i Taylor Swift da bude zaštitno lice njihovih spotova. Uz sve to Cindy je počela snimati filmove, a onda joj je sve jasnija bila vizija kako iz svog imena može puno više izvući. Jedna od prvih ideja bilo je snimanje videokazeta s Raduom Teodorescuim, uz koje su vježbali milijuni diljem svijeta, a projekt je doživio neviđen uspjeh.

‘Ideja mi je pala na pamet kada sam vidjela koliko je popularna Jane Fonda. Svi su vježbali uz nju, no zapravo nešto takvo nije postojalo za moju generaciju’, rekla je Cindy te je sama producirala videokazete.

Još jedan preokret u poslovnom smislu dogodio se kada je odlučila pokrenuti liniju preparativne kozmetike pod nazivom Meaningful Beauty. ‘Upravo sam tada doživjela tranziciju - više nisam bila samo obična manekenka i to je bilo poprilično riskantno jer manekenke svoje plaće dobivaju zahvaljujući onome što reklamiraju, bilo to uspješno ili ne. Stoga je to bilo strašno jer nije bilo garancije da ću uspjeti.’ Tada je imala 35 godina i odlučila je ‘zakuhati’ svoje poslovne odluke. ‘U tim godinama ne znaš kada će manekenskoj karijeri doći kraj, stoga sam bila svjesna da bi bilo dobro pokrenuti vlastiti biznis.’

Cindy Crawford, William Baldwin
  • Cindy Crawford
  • Cindy Crawford
  • Cindy Crawford
  • Cindy Crawford, Valentino Garavani
  • Cindy Crawford
    +18
Cindy Crawford Izvor: Profimedia / Autor: IFA Film / United Archives / Profimedia

Iako možda na prvu tako nitko ne bi rekao, i Cindy Crawford, baš poput većine žena na svijetu, poprilično je nesigurna, no ta nesigurnost, kako je otkrila, s godinama nestaje. ‘Nije da manje osjećam strah, jednostavno se manje brinem zbog toga što starim.’

A kako je postavljala neka nova modna pravila, tako je i u nekim drugim stvarima bila predvodnik. Upravo je ona, s prijateljicom i kolegicom Stephanie Seymour, bila među prvima koje su odlučile uzeti predah i postati majke. ‘Doslovce sam mislila da će rođenjem djece i mojoj karijeri doći kraj. Moja mama je rođenjem svakog od nas nakupila nekoliko kilograma i nikada ih nije uspjela skinuti, stoga sam se bojala da bi se to moglo dogoditi meni i bilo je prestrašno.’

No zahvaljujući velikoj potpori supruga Randea Gerbera, Cindy je uspjela vješto izbalansirati majčinstvo i poslovne angažmane, a danas njezina 18-godišnja kći Kaia Gerber, baš poput Crawford u najboljim manekenskim danima, suvereno vlada svjetskim modnim pistama.

‘Nisam u strahu zato što je Kaia odlučila krenuti mojim stopama, ponajviše jer me poštuje i vjeruje mojim savjetima. Dođem joj kao mentorica. Jedino brinem zbog jedne stvari, a to je ako ne postigne onaj top u modi, koji sam ja postigla, to bi joj moglo stvoriti strašan pritisak - ako kreneš stopama svog uspješnog roditelja i ne postigneš isti uspjeh, što onda?'

Inače, drugog supruga Randea Gerbera upoznala je na vjenčanju svog agenta, nakon što je njezin brak s holivudskim glumcem Richardom Gereom poslije samo četiri godine neslavno propao. Svog budućeg supruga upoznala je još tijekom jednog od ljetnih kampova, a on je, prije negoli je postao biznismen i s Georgeom Clooneyjem pokrenuo biznis s tekilom, bio maneken.

‘Smiješno je to što su obje moje sestre svoje muževe upoznale na vjenčanjima. No ja tada doista nisam bila spremna i nisam htjela žuriti iz propalog braka u novu vezu. Postali smo doista dobri prijatelji i tek nakon dvije godine priznali jedno drugome ljubav.’

Vjenčali su se 1998. godina na plaži, na kojoj je ona, bosonoga, nosila haljinu Johna Galliana, a njihova ljubav traje i danas. Danas sa sinom Presleyjom i kćerkom Kaijom žive u kući na plaži u Malibuu, a što se tiče poslovnih ideja, gotovo ne postoji sektor u koji nije ‘zagrebala’ - proizvodila je namještaj sa svojim imenom, parfeme, kozmetiku, napisala je knjige, a danas se njezino bogatstvo sa suprugovim procjenjuje na oko 400 milijuna dolara.

Godine 2000. donijela je važnu odluku koje su se bojala najveća modna imena današnjice - nakon godina na vrhu Cindy Crawford otišla je u zasluženu mirovinu, no to ne znači da i dalje ne radi kada je angažiraju prijatelji ili dragi suradnici. ‘Sve mi je to bilo poprilično teško - ideja da ću navršiti 50 godina bila je zastrašujuća. Godinama sam bila ona 20-godišnjakinja s naslovnica Voguea i sada odjednom sve je to postala moja kći. No ne želim provesti svoje pedesete pokušavajući biti netko tko sam bila u tridesetima. Naravno da bih voljela da moja koža ili struk ostanu takvi kakvi su bili jer sam na tome jako puno radila, no…’