Jared Leto svestrani je kreativac, a iako je svoje akademsko obrazovanje započeo u slikarskim vodama, svijet ga poznaje iz drugih grana umjetnosti. Jedan je od zadnjih ljudi na svijetu koji je saznao da je kineski problem s virusom postao globalan jer je 12 dana bio potpuno udubljen u meditaciju, a isti pristup ima i prema filmskim ulogama koje prihvaća. To je jedan od razloga zašto ih ne prihvaća baš puno, a drugi je to što uz glumačku ima glazbenu karijeru, o kojoj je zapravo sanjao kad se početkom 90-ih doselio u Los Angeles
To s glazbenom karijerom nije se odvijalo baš onako kako je zamišljao pa je prihvatio nekoliko manjih filmskih uloga koje su mu ponuđene. Situacija s glumom postala je ozbiljnija kad je dobio jednu od glavnih uloga u seriji 'I to mi je neki život', a koja je pokrenula cijeli novi trend serijala za mlade.
Jared Leto glumio je Jordana Catalana, najpoželjnijeg frajera u školi, za čijim su plavim očima osim glavne junakinje Angele (Claire Danes) uzdisale sve tinejdžerice pred malim ekranima. Prva je to američka televizijska serija koja je prikazala stvaran život tinejdžera bez 'holivudskog uljepšavanja' jer je progovorila o temama koje nisu bile obrađivane u sličnim proizvodima devedesetih.
Leto je jedan od onih glumaca koji, kad se transformiraju za film, iz svog lika ne izlaze nužno kad se ugase kamere. Čin postajanja novim likom teško mu je artikulirati, ali smatra da mu je dužnost posvetiti cijelo svoje biće tom procesu. 'To je jedino što me zanima', kaže Leto citirajući glumce koji se 'ne boje krvariti', poput Petera Sellersa i Daniela Day-Lewisa. 'Kad se na taj način posvetite, događa se to nešto što vas tjera da kopate još dublje, radite još više, otkrijete nešto što vas još više zadovoljava i obogaćuje', kaže Leto.
Leto se za uloge debljao 30 i skidao 18 kilograma
Pripremajući se za ulogu Marka Davida Chapmana, čovjeka koji je ubio Johna Lennona, Leto se udebljao nevjerojatnih 30 kilograma. Film 'Poglavlje 27' iz 2007. godine govori o opsesiji i prisili, kojima je podlegao i glumac fizički se transformirajući pretrpavanjem nezdravom hranom. Kako bi se što više napuhnuo, gutao je u mikrovalnoj smekšan sladoled pomiješan s maslinovim uljem i umakom od soje. Ova mu je metoda transformacije, kasnije je doznao, izazvala giht.
'Nije dobro činiti to svom tijelu', kaže Leto i dodaje da je s druge strane bilo korisno kad se u javnosti pojavljivao s prijetećim držanjem, dovoljno čudnim da ljudi uzmiču pred njim. 'Bio je to vrlo mračan komad materijala u vrijeme u kojem sam bio zainteresiran za takve stvari. Ta su iskustva bila informativna za mene ne samo kao umjetnika, nego i kao ljudskog bića', rekao je za Entertainment Weekly.
Nakon 'Poglavlja 27' Leto se gotovo šest godina udaljio od glume i otisnuo na turneju sa svojim bendom Thirty Seconds to Mars, a koji je 1998. osnovao s bratom Shannonom.
Kad je pročitao scenarij filma 'Dobri dileri iz Dallasa', vidio je još jednu priliku za nestanak, čak i na filmskom setu. 'Na snimanju su gledali tu osobu koja sigurno nije bila Jared Leto', prisjeća se glumac snimanja za koje je opet promijenio stanje na vagi. Ovoga se puta radilo o 'samo' 18 kilograma, ali koje je istopio za potrebu uloge Rayon, transrodne žene pozitivne na HIV. 'Bio sam u vrlo ranjivoj, vrlo krhkoj situaciji', kaže glumac te je za svoju ulogu depilirao tijelo i istu odjeću nosio na snimanju i izvan njega.
Leto se prisjeća kako je i u kupovinu odlazio kao Rayon, a reakcije koje je dobio od nepoznatih ljudi unosio je u svoj lik. 'To mijenja način na koji hodate, način na koji govorite, način na koji se krećete. Osjećao sam da mi je dužnost učiniti sve da ulozi dodam što više istine koliko je to ljudski moguće', kaže Leto te je kroz svoj lik kanalizirao i bliska osobna iskustva s ljudima koji su umrli od AIDS-a.
Ta mu je sporedna uloga donijela veliko priznanje i nagrade poput Zlatnog globusa, SAG-a i Oscara, koji je, priznao je početkom ove godine Jamesu Cordenu, nekako uspio izgubiti.
'Nema ga otprilike tri godine, a ja to nisam znao. Mislim da mi nitko nije htio reći. Svi su ga tražili, ali nekako je samo magično nestao. Nismo ga vidjeli već neko vrijeme i nadam se da je u dobrim rukama gdje god da jest', objasnio je opušteni Leto Cordenu.
U posljednjih desetak godina Leto je prihvatio samo pet glavnih uloga jer nije sklon preuzimanju obveza koje nisu za njegovu dušu. Unatoč nevjerojatnim transformacijama koje nam je već priuštio, sad ga možemo gledati u možda najneprepoznatljivijem izdanju do sada.
U kriminalističkoj drami 'House of Gucci', redatelja Ridleyja Scotta, glumi bivšeg šefa dizajna luksuznog brenda Paola Guccija, s kojim nema baš puno fizičke sličnosti. No zato ima bogato iskustvo s transformacijama, a iako si je za ulogu ćelavog serijskog ubojice Raymonda Fernandeza u filmu 'Ubojice usamljenih srca' iz 2006. godine satima čupao dlaku po dlaku s glave, za ulogu proćelavog izopćenika iz obitelji Gucci mislio je pribjeći praktičnijem rješenju – brijanju svoje duge kose.
Za metamorfozu je na kraju ipak koristio ćelavu kapu, a protetikom je morao prekriti i lice, što mu je bio možda i veći izazov od nabacivanja 30-ak kilograma za potrebe filma 'Poglavlje 27'.
Naime Leto je snimajući završne scene filma 'Klub boraca' redatelja Davida Finchera iz 1999. godine doživio klaustrofobično iskustvo dok je radio na kalupu za vrlo natučeno lice svog lika. Pokrivanje lica protetikom još uvijek mu izaziva strah, ali uloga Paola Guccija jedna je od onih u koju je bio spreman skroz uroniti.
'Odmah sam vidio Paola kao sanjara, crnu ovcu obitelji, kojeg zapravo nisu čuli, i osjetio neposrednu povezanost s njim', kaže Leto za člana dizajnerske dinastije kojega su zaposlili (i otpustili) i njegov otac i stric.
Paolova priča u obitelji koja se našla u gorkim sukobima komplicira se kad njegovog rođaka Maurizija (Adam Driver) u konačnici ubije plaćeni ubojica kojega je angažirala bivša supruga Patrizia Reggiani (Lady Gaga). Alda Guccija, najstarijeg sina Guccija Guccija, osnivača Guccija, glumi 81-godišnji Al Pacino, s kojim je Leto imao zanimljivu anegdotu.
Kako je nedavno otkrio gostujući kod Jimmyja Fallona, Leto se prvog dana snimanja pojavio u kostimu Paola i pozdravio Pacina s talijanskim naglaskom.
'Pojavio sam se prvog radnog dana u liku, otišao do njega i rekao 'papa', ali s naglaskom. Pogledao me i rekao: 'Papa?', a onda me još jednom pogledao i nekako se jednostavno odmaknuo od mene. Pomislio sam da je možda malo mrzovoljan pa sam mu rekao: 'Papa, ja sam, Paolo', a on je opet ustuknuo', kaže Leto i dodaje kako je Pacino ostavio dojam kao da se pita tko je ovaj kreten.
Na kraju je netko sa seta šapnuo Pacinu na uho tko je taj tajanstveni čovjek. 'Okrenuo se i rekao mi: 'O, sine moj! Sine moj!'', prepričao je anegdotu sa snimanja filma Leto.
Glazbena karijera u bendu Thirty Seconds to Mars
Manje je poznato to da je Leto kao iskusan glazbenik svojim savjetima pomogao Billie Eilish i njenom bratu Finneasu prije nego su postali poznati. U intervjuu s Finneasom za časopis L'officiel prije godinu dana Leto se dotakao svojih glazbenih početaka i otkrio tko je njemu pomogao savjetima o glazbenoj karijeri.
Finneas se prisjetio kako im je Leto rekao da u počecima bavljenja glazbom nitko nije htio potpisati ugovor s njegovim bendom, što je mladom glazbeniku koji se kao adolescent instrumentalno nadahnjivao Letovim bendom - nerazumljivo.
Leto uz smijeh priznaje da je dio tog problema vjerojatno ležao i u njima samima.
OLIVIA PALERMO
Ikona stila u baršunu: Na premijeri filma 'House of Gucci' u New Yorku ona je ukrala svu pozornost senzacionalnim izdanjem
'Bilo je komplicirano, čak i dugo nakon što smo potpisali ugovor. Nismo baš bili uspješni nekih sedam, osam godina, a prvi proboj zbio se tek 2006. pjesmom 'The Kill'. Čak i tada – mislim da sam ovu priču ispričao nebrojeno puta – radiostanice su nas u jednom trenutku odbile puštati, a MTV je rekao da nikad, nikad neće raditi s Thirty Seconds to Mars. Nakon toga smo osvojili dva tuceta MTV-jevih nagrada i svirali na vjerojatno desetak dodjela MTV-jevih nagrada diljem svijeta', kaže Leto i dodaje da su na kraju postali sjajni partneri te da su od obezvrjeđivanja dopuzali do uspjeha kakav nikad nisu mogli ni zamisliti.
'Vrlo sam zahvalan za sva ta iskustva. Kad počinjete, veselite se. Glavni pokretači bili su mi strah i neuspjeh, ali kad se osvrnem unatrag, to je zahvalnost. Čak i kad se veselim, sada je to zahvalnost i dobro je kad dođeš do toga', kaže Leto.
Pandemija je paralizirala glazbenu industriju, no u 2019. godini Thirty Seconds to Mars bili su na europskoj turneji, u sklopu koje su svirali i u Hrvatskoj, na kojoj su gotovo neprekidno svirali sedam uzastopnih tjedana.
Leto kaže da su uvijek puno svirali i zvali bi svog agenta da mu se požale ako imaju slobodan dan.
Poslušao je savjet Eltona Johna
'Bilo nam je uobičajeno svirati 21 dan zaredom, 18 dana zaredom, pa zatim 14 dana zaredom. Kad bismo imali slobodan dan u sredini, pitali bismo se što dovraga da radimo i možemo li odsvirati još jedan koncert', kaže Leto i dodaje kako je zanimljivo to da je savjet u počecima karijere svog benda dobio u Cannesu.
''Rekvijem za snove' debitirao je na filmskom festivalu, a kao što znate, obično ne gledam svoje filmove. Redatelj Darren Aronofsky prilično me čvrsto stegnuo oko vrata, odvukao na premijeru i rekao mi: 'Moraš pogledati film, moraš biti dio ovog iskustva, hodati stepenicama Boulevar de la Croisette', i ja sam to učinio. Gledao sam film. Sjedio sam do Huberta Selbyja Jr. (autor književnog predloška, op.a.) i kad su se svjetla upalila, u suzama smo se pogledali. Cijelo je to mjesto bilo na nogama i priredilo nam ovacije', prisjeća se Leto i dodaje kako su kasnije te večeri s ostalim glumcima otišli do kuće Eltona Johna.
'Elton je pravi pobornik mladih umjetnika, vjeruje u njih i stvarno prati novitete. Te večeri razgovarali smo i rekao sam mu da sam svoju karijeru zapravo započeo u glazbi. Rekao mi je: 'Turneja, turneja, opet turneja, a kada završiš s tim, obiđi još.' Elton je taj koji mi je ponovno dao potvrdu i ohrabrenje da udvostručim nastupe uživo jer su turneje tako i njemu promijenile život. Naravno, možete čuti nešto od slavne superzvijezde i to vam može ući na jedno uho i na drugo izaći, ali ono što je rekao stvarno je utjecalo na mene', rekao je Leto.
Planovi za budućnost i žaljenje za propuštenim
Leto je poznat po tome što ne prihvaća olako sve što mu se nudi, pa je Finneasa zanimalo je li ikad, makar i godinama kasnije, pomislio da je nešto ipak trebao prihvatiti i ne reći 'ne'.
'Volim raditi i pronalaziti rješenja za probleme pa stvarno moram paziti na količinu posla koji preuzimam, jer sve čemu kažeš 'da' nečemu je drugom 'ne'. Ali kad kažeš 'ne', to je 'da' za neku drugu priliku koja ti se pruža. Ne razmišljam baš o žaljenju, ali kad bih neke stvari stavio na tu hrpu, vjerojatno bi se manje našlo odbijenih filmova ili prilika, a više toga vezano uz vrijeme provedeno penjući se na planine i boravku na otvorenom. Postoji vremensko ograničenje za to, i to je nešto što bih volio da sam više radio u životu.
Leto je poznat po tome da ne gleda filmove, pa čak ni trailere filmova u kojima glumi, a manje je poznato da je pod pseudonimom režirao velik broj videospotova za svoj bend, što je dosta zanimljivo s obzirom na to da je tu pred izazovom gledanja vlastite izvedbe.
Čudno, priznaje i sam Leto, ali to ga uopće ne muči, no kaže da bi imao potpuno drugačiji odnos prema tome da je filmski redatelj.
'Kao glumac, smatram da je bolje otpustiti tu kontrolu ili odgovornost nakon što završite scenu. Uz iznimku 'Rescue Me', koji je snimio Mark Romanek, režirao sam sve videospotove Thirty Seconds to Mars pod pseudonimom Bartholomew Cubbins. To je jedna od mojih najgore čuvanih tajni, ali mi je bilo zabavno jer sam imao priliku malo više raditi u vakuumu, bez pritisaka koji dolaze uz to. Kad izdam album, na glazbene spotove i vizualne komponente trošim onoliko vremena koliko i na same pjesme', kaže Leto i dodaje da je to možda stoga što je napustio umjetničku školu.
'Oduvijek sam želio biti slikar', zaključuje glumac, tekstopisac, pjevač, gitarist, redatelj glazbenih spotova i penjač Jared Leto.