Ove nedjelje na rasporedu je u Formuli 1 posljednja utrka uoči ljetne pauze, Velika nagrada Mađarske. Sebastian Vettel na nju dolazi s minimalnom prednošću ispred Lewisa Hamiltona, a Ferrari mora pokazati da se može nositi s Mercedesom koji je dominirao na prethodnim utrkama...
Talijanska momčad i dalje ima vodećeg čovjeka u Formuli 1, ali pitanje je koliko još dugo. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas polako, ali sigurno smanjuju prednost u ukupnom poretku Sebastiana Vettela koja sada iznosi samo jedan bod, nakon pucanja gume koje je doživio u Silverstoneu.
Ferrari se na brzim stazama sve teže nosi s Mercedesom, ali na sporima je bio bolji ove sezone, o čemu svjedoči i dvostruki trijumf u Monaku. Baš zato sada mora uzvratiti. No, ako izgubi ove nedjelje u Mađarskoj od 'srebrnih strijela', tada više Vettelu nitko neće davati izgleda za osvajanje titule na kraju sezone.
Vrućina, lijepe djevojke, teško pretjecanje. Tako je opisao F1 spektakl u blizini Budimpešte Mark Webber prije nekoliko godina. U prošlosti ovdje smo vidjeli nekoliko zanimljivih utrka. U sjećanju nam ostaju prve pobjede u karijeri Jensona Buttona 2006. te Heikkija Kovalainena 2008. godine, kao i krasan nastup Damona Hilla u Arrowsu 1997. koji je završio kvarom u zadnjem krugu te čudesna vožnja i pobjeda Michaela Schumachera s tri ulaska u boks 1998. godine.
U zadnjih par sezona imali smo fantastične utrke: pobjedu Daniela Ricciarda u Red Bullu koji je u posljednjim krugovima prešao Hamiltona i Alonsa na stazi 2014. godine te onu Vettela ispred dva Red Bulla Kvjata i Ricciarda u dramatičnoj jurnjavi 2015. godine. Prošle je na svoje došao Lewis Hamilton koji je petim trijumfom postao najuspješniji vozač u povijesti mađarske utrke.
Hungaroring je staza puna izazova, prava vozačka. Dugačka je 4.381km, sastoji se od 14 zavoja, a u prošlosti je najveća nada za pretjecanje bila startno-ciljna ravnina, no nova tehnologija pohranjivanja energije te problematične Pirelli gume omogućuju vozačima zadnjih godina napade i na nekim drugim mjestima.
Prvi zavoj u Budimpešti mjesto je s najviše međusobnih sudara vozača. Prolazi se u drugoj s oko 90km/h, a dobar izlaz nužan je za sljedeći zavoj, jednako oštar, na kojem je bilo pregršt vozačkih pogrešaka u prošlosti te ponešto hrabrih pretjecanja. Slijedi kratka ravnina pa središnji atraktivni kompleks zavoja, u kojem izdvajamo dugi peti koji se prolazi s 150km/h pa slijedi oštro kočenje i zahtjevni dvostruki zavoj.
Nakon ove šikane slijedi niz srednje brzih zavoja na kojima je držanje bolida krucijalno za brzi krug, a zatim desni zavoj broj 12 koji traži oštro kočenje i precizan prolazak s oko 115km/h. Zadnja dva zavoja su iznimno duga i potrebno je savršeno pogoditi putanju kako bi vozač izgubio što manje vremena te izašao na startno-ciljnu ravninu s optimalnom brzinom.
Pirelli vozačima u Mađarskoj nudi supermekanu kao najmekšu komponentu guma, uz mekanu i srednje tvrdu i bit će zanimljivo vidjeti hoćemo li imati više od jednog prolaska kroz boks u utrci. DRS zone su na startno-ciljnoj ravnini te uoči drugog zavoja, gdje očekujemo i većinu napada te pokoje pretjecanje. Neće ih biti previše. Prognoza vremena najavljuje sunčano vrijeme i idealne uvjete za utrkivanje.
Favorit mora biti Lewis Hamilton koji je dominirao u Silverstoneu prije dva tjedna, a Mađarska je još jedna od njegovih omiljenih staza. Sebastian Vettel morao bi mu biti bliže nego na prethodnim utrkama, a priliku iz drugog plana po običaju će tražiti Finci Kimi Raikkonen i Valtteri Bottas. Vozači pak Red Bulla Daniel Ricciardo i Max Verstappen također bi se mogli uključiti u borbu za vrh, na stazi koja 'bikovima' tradicionalno odgovara.
Subotnje kvalifikacije kao i nedjeljna utrka počinju u 14 sati. Ne propustiti!