Usred sezone, samo nekoliko dana prije Velike nagrade Kanade, devete trke Svjetsko prvenstva Formule 1 krovna organizacija FIA je direktivom TD039 reagirala na pritužbe vozača nakon vikenda u Azerbajdžanu tijekom kojega su vozači imali dosad najvećih problema s poskakivanjem odnosno efekta prizemljenja nove generacije bolida
Izazvalo je to brojne komentare vozača koji trpe bolove.
'Nakon osme utrke prvenstva, tijekom kojega je fenomen aerodinamičkih oscilacija nove generacije F1 bolida bio još jednom vidljiv, kao i njegov utjecaj na fizičko stanje vozača, FIA je odlučila, u interesu sigurnosti, da je nužno intervenirati kako bi momčadi morale napraviti nužne promjene koje će smanjiti ili eliminirati ovaj fenomen', stoji u FIA-inom priopćenju koju su poslali momčadima. Direktiva nije obvezujuća za nadolazeću VN Kanade u Montrealu.
FIA je ovu direktivu donijela u u interesu zdravlja i sigurnosti vozača.
Sedmerostruki svjetski prvak Luis Hamilton zbog velikih bolova u leđima jedva je izašao iz svog vozila, nakon trke za Veliku nagradu Azerbejdžana. Hamilton je nakon trke, u kojoj je zauzeo četvrto mesto, izjavio da je to bila 'fizički najteža utrka' u njegovoj karijeri.
Prva mjera bit će ‘pomnije praćenje’ drvenih daski u središtu podnice bolida i titanskih pločica na podnici koje su tu kako bi se kontroliralo koliko blisko tlu momčadi postavljaju svoje bolide. Pomnije će se pratiti i dizajn i potrošnja drvene daske i titanskih pločica.
FIA želi da svi momčadi 'izvedu neophodne prilagodbe kako bi se smanjio i eliminirao ovaj fenomen', piše u priopćenju za javnost.
Istovremeno Svjetska automobilistička organizacija planira nametnuti 'kvantitativno ograničenje prihvatljive razine vertikalnih oscilacija' šasija bolida.
'Pored svih kratkoročnih mjera FIA će sazvati tehnički sastanak momčadima kako bi se definirale mjere koje imaju za cilj smanjenje ovog aerodinamičkog fenomena', stoji u priopćenju.
Kratkoročne mjere i novodefinirani parametar utjecat će na momčadi koje imaju najviše poskakivanja poput Mercedesa i Ferrarija.
FIA je naglasila da je 'odlučila intervenirati nakon konzultacija s liječnicima i u interesu sigurnosti vozača.'
'U Formuli 1 se obično vozi brzinom većom od 300 kilometara na sat i koncentracija vozača mora biti usmjerena na vožnju, a ne na zamor i bol, koji mogu izazovu gubitak koncentracije', naglašava FIA.