Velike nagrada Bahreina pokazala nam je da su današnji bolidi Formule 1 daleko od svojih 'zlatnih vremena', kad je brzina u pitanju, ali možda to i nije ključan faktor da bi utrka bila uzbudljiva...
Formula 1 u posljednjih deset godina krenula je u smjeru usporavanja svojih bolida. Vozači imaju sve manje konjskih snaga na raspolaganju, motori su skromniji, a od ove sezone i aerodinamički dio više ne funkcionira kao prije.
O tome koliko su F1 bolidi usporili svjedoče najbrži krugovi na Velikoj nagradi Bahreina, utrci čijem smo desetom izdanju svjedočili prošli vikend. U svom prvom izdanju 2004. godine Michael Schumacher vozio je najbolji krug 1:30.252, a već sljedeće godine Pedro de la Rosa išao je više od sekunde sporije. Uslijedilo je znatno usporavanje u sezonama koje su slijedile i Schumijevom rekordu postalo se ne moguće približiti. Od 2010. godine krenula je era bez nadolijevanja goriva tijekom utrke što je dodatno usporilo vozače, pa su zadnjih sezona vozači bili šest do sedam sekundi sporiji po najbržem krugu od 'zlatnih vremena' brzine F1 bolida.
Do usporavanja nije došlo samo u utrci zbog spremnika punih goriva, već i u kvalifikacijama, u kojima vozači voze praznog bolida. Na početku VN Bahreina vozilo se oko 1.29.5, danas oko četiri sekunde sporije.
S druge strane, najave kako će ovogodišnji bolidi biti dramatično sporiji od prošlogodišnjih nisu se u potpunosti ispunile. Nico Rosberg je vozio manje od desetinke sporiji najbrži krug u utrci od Vettela iz 2013., a na kvalifikacijama imao manje od sekunde zaostatka. U Maleziji je razlika bila nešto veća, oko četiri sekunde. Međutim, ako se obistini prognoza da će kroz sezonu momčadi dodatno unaprijediti svoje bolide, era V6 motora već od 2015. godine ne bi trebala biti znatno sporija od V8 ere koja je završila prošle godine.
Formula 1 može odahnuti i kad je u pitanju usporedba s GP2 serijom. Naime, postojala je uoči sezone bojazan da bi bolidi ovog juniorskog natjecanja mogli biti brži. Razlika je znatno manja nego prošlih godina, ali s 1:38.8 Jolyon Palmer bi u kvalifikacijama završio sekundu iza Marussije, a u nedjeljnoj utrci su oni najbolji zaostali dvije sekunde u odnosu na najsporiju F1 momčad.
Ipak, na kraju valja reći da je od deset izdanja utrke u Bahreinu (jedno je voženo na proširenoj stazi 2010. godine), ovogodišnja utrka bila daleko najbolja, jedna od onih koje ćemo još dugo pamtiti. A kad to uzmemo u obzir, brzina bolida možda i nije tako bitan faktor...
Velika nagrada Bahreina, rezultati:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:38:42.743
2. Nico Rosberg (Mercedes) +1.085
3. Sergio Perez (Force India-Mercedes) +24.067
4. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) +24.489
5. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) +28.654
6. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) +29.879
7. Felipe Massa (Williams-Mercedes) +31.200
8. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) +31.800
9. Fernando Alonso (Ferrari) +32.500
10. Kimi Räikkönen (Ferrari) +33.400
Ukupni poredak vozača:
1. Nico Rosberg (Mercedes) 61
2. Lewis Hamilton (Mercedes) 50
3. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 28
4. Fernando Alonso (Špa / Ferrari) 26
5. Jenson Button (VB / McLaren) 23
Poredak konstruktora:
1. Mercedes 111
2. Force India 44
3. McLaren 43
Sažetke utrka pogledajte ovdje