Čelnici Formule 1 predstavili su model bolida za 2022. godinu u punoj veličini uoči velike promjene tehničkoga pravilnika za iduću sezonu. Sve momčadi ubrzano i naporno rade na novim bolidima za 2022. i trenutno se većina njih gotovo u potpunosti prebacila na novi bolid koji će biti dizajniran prema potpuno novim tehničkim pravilima...
Velike je promjene najavio tehnički direktor Red Bulla Adrian Newey, koji je istaknuo da će bolidi Formule 1 od sljedeće sezone doživjeti najveću promjenu u posljednjih 40 godina.
'Imamo veliku promjenu propisa za sljedeću sezonu i rekao bih da je to najveća pojedinačna izmjena propisa koju imamo još od kada su stari venturi automobili s efektom tla zabranjeni krajem 1982. godine', kazao je Newey i napomenu:
'Dakle, to je zaista velika promjena u svakom smislu te riječi. Jedino što ostaje isto je agregat, sve ostalo će biti drugačije...'
Cilj novih pravila je smanjiti negativan utjecaj koji bolidi imaju na zrak iza sebe što otežava međusobno praćenje zbog manjka downforcea koji bolid iza bolida može proizvesti, prenosi portal maxf1.net.
Kako bi to postigli, bolidi imaju jednostavnija prednja i stražnja krila, značajno povećan volumen zraka koji ulazi ispod bolida i velike venturijeve kanale koji hrane difuzor i počinju ranije nego što počinje današnji difuzor kako bi se što više downforcea dobilo iz podnice.
Downforce iz podnice manje je turbulentan za bolide koji prate druge bolide, a kako bi se dodatno smanjile turbulencije zabranjeni su kompleksni usmjerivači zraka i generatori vrtloga koji se koriste na današnjim bolidima, posebno u području iza prednjih kotača i ispred bočnih stranica.
Nos je stopljen s prednjim krilom, kao što je bio u osamdesetim i početkom devedesetih godina prošlog stoljeća, prije nego su se sve momčadi prebacile na povišeni nos. Kotači imaju poklopce dok prednji imaju i usmjerivače zraka s gornje strane kako bi se umanjio efekt turbulencija koje proizvode prednji kotači.
Konačna posljedica trebala bi biti da vozači mogu bliže pratiti jedan drugoga u utrci, uz manji gubitak downforcea, ali to dolazi uz cijenu drastičnoga smanjenja iznosa downforcea, posebno u ranoj fazi pravila, što bi trebalo značajno povećati vremena po krugu, posebno na stazama s velikim downforce zahtjevima poput Barcelone, Paul Ricarda i Silverstonea.
Još jedna važna promjena je i prelazak s 13-inčnih na 18-inčne gume što je promjena koju je Formula 2 uvela 2020., a ove godine Pirelli s momčadima odrađuje intenzivan testni program.
'Želimo učiniti mogućim da se bolidi blisko prate i imaju više uzbudljivih borbi. Ujedno želimo imati gume koje će vozačima omogućiti da se bore bez degradacije i kratkoga perioda u kojem mogu napadati. Ovi bolidi su jednostavniji od trenutnih bolida jer je uklonjeno puno manjih komponenti, posebno ispred bočnih stranica, a krila su jednostavnija', šef FIA-in tehničkih pitanja Nikolas Tombazis.
Novi bolidi trebali su biti uvedeni za ovu sezonu, ali zbog pandemije koronavirusa, koja je tražila hitne mjere smanjenja troškova, FIA i Formula 1 promjenu su odgodili za 2022., a time i prelazak na 18-inčne gume.