životni put novog prvaka

Max Verstappen jednostavno je bio predodređen za ovakav uspjeh, jer kada se zna čime su se bavili njegovi otac i majka...

13.12.2021 u 06:38

Bionic
Reading

Nakon zanimljive i dramatične sezone, naslov svjetskog prvaka formule 1 razriješen je u posljednjem krugu, posljednje utrke, a na kraju u povijest se upisao Nizozemac Max Verstappen postavši 34. vozač s naslovom svjetskog prvaka.

'Max je svjetski prvak, ali i ja se osjećam kao da sam prvak', rekao je njegov otac Jos Verstappen nakon uzbudljivog finala.

'Čestitam Maxu i njegovom timu. Tako sam ponosan i zahvalan što sam dio putovanja s njima', dodao je govoreći za Sky Sports.

Jos ima velike zasluge što je njegov sin sada tu gdje jeste, ali i što je mladić nadmašio oca i nadogradio ono što je Verstappen stariji napravio u Formuli 1 prije 20 i više godina.

Maxu inače nije trebao svjetski naslov da nadmaši svog oca. Između 1994. i 2003. Jos Verstappen je osvojio samo 17 bodova u 106 utrka i imao samo dva podija i niti jednu pobjedu. Vozio je za Benetton, Simtek, Footwork, Tyrrell, Stewart, Arrows i Minardi.

Mladi Verstappen zapravo nije imao puno izbora što će raditi u životu. Potječe iz mješovite belgijsko-nizozemske obitelji i oba roditelja su se bavila utrkama. Trkaći geni ne dolaze samo s očeve strane jer mu je majka Sophie također bila vozačica koja je u karting danima pobjeđivala neke buduće F1 vozače.

'Moj san je bio postati vozač formule 1. Nadate se pobjedama, postoljima, nadate se da kako ćete slušati nacionalnu himnu. A sada sam ovdje, kao svjetski prvak, sa svojim tatom. Moja obitelj, moji prijatelji, oni koji su me potakli da budem bolji - svi su tu', kazao je 24-godišnji Nizozemac.

Mladi Max je rano počeo i kao osmogodišnjak nadmašio svoje suparnike u kartingu u kojem je osvojio više od dvadeset naslova prvaka u raznim kategorijama. Kada je 2104. osvojio treće mjesto u europskoj Formuli 3 za momčad Van Amersfoort Racing privukao je pažnju lovaca na talente u Formuli 1. Najbrži i najodlučniji bili su u Red Bullu i privukli mladu zvijezdu u usponu u svoj tim.

Max je u početku bio član druge postave Toro Rossa, gdje je debitirao 2015. kao najmlađi vozač Formule 1 sa 17 godina i 163 dana.

Već u svojoj drugoj sezoni promoviran je u prvu momčad Red Bulla, i odmah pobijedio na VN Španjolske, postavši najmlađi pobjednik Formule 1 u povijesti sa 18 godina i 228 dana.

Slavlje Maxa Verstappena
  • Slavlje Maxa Verstappena
  • Slavlje Maxa Verstappena
  • Slavlje Maxa Verstappena
  • Slavlje Maxa Verstappena
  • Slavlje Maxa Verstappena
    +9
Slavlje Maxa Verstappena Izvor: EPA / Autor: Ali Haider

'Max se pokazao kao izvanredan mladi talent. Njegov nastup u Toro Rossu dosad je bio impresivan i drago nam je što smo mu pružili priliku da vozi za Red Bull Racing,ka' zao je tada prvi čovjek momčadi Christian Horner.

Sljedeće godine uslijedio je uspon i nova pobjeda, no njegov karakterističan i prilično agresivan stil vožnje polako se uobličavao. Njime nije stekao samo sljedbenike, jer je u narednim godinama vrlo brzo postalo jasno da ga neki obožavatelji Formule 1 vole zbog ovakvog načina vožnje, nego i neprijatelje.

'Uživam u onome što radim i mislim da je i to vrlo važno. Za mene nema puno razloga za brigu, stvarn'.

No prave prilike u borbi za naslov tada nije bilo. Tih godina, kao i 2018. i 2019., Red Bull je bio previše nekonkurentan da bi mogao pružiti išta više od samo dobrog otpora u pojedinačnim utrkama za klasu bolji Mercedes u to vrijeme.

Prošla godina je bila malo drugačija. Mercedes je i dalje bio (pre)jak, ali je Verstappen, kao jedini ne-Mercedesov vozač, ostvario više od jedne pobjede. Na kraju je opet bio treći i tako propustio priliku postati najmlađi prvak u povijesti, jer je ove godine bio prestar za takav uspjeh. U tom je elementu sada tek četvrti na povijesnoj ljestvici.

Najmlađi je i dalje Nijemac Sebastian Vettel koji je 2010. slavio sa 23 godine, četiri mjeseca i 11 dana.

Prije posljednje utrke u Abu Dhabiju sve je bilo jasno - onaj tko bude ispred bit će prvak. Na koncu je Nizozemac u nevjerojatnoj utrci stigao do pobjede pretekavši Hamiltona u posljednjem krugu. Od samog starta činilo se da Lewis Hamilton ima sve pod kontrolom, no o prvaku je doslovno odlučio zadnji krug zadnje utrke ove spektakularne sezone.

Hamilton je sve držao pod kontrolom do pet krugova prije kraja, kad je zbog nesreće Latifija na stazu izašao Safety Car. Verstappen je tada zamijenio gume pa u zadnjem krugu, kad je utrka nastavljena, prošao Hamiltona za pobjedu.

'Trebalo nam je čudo da dođemo do ove titule. Cijelu utrku sam nastavio 'gurati' i vjerovati u pobjedu iako se nije činilo da idem u tom smjeru. No čuda se ponekad događaju', kazao je.

Nedjeljnom 20. pobjedom u karijeri prekinuo je neobičan niz. Naime, s prethodnih 19 pobjeda bio je jedini trkač s toliko pobjeda koji još nije bio svjetski prvak.