Nakon zanimljivih utrka u Belgiji i Italiji, ovaj vikend Formula 1 seli u Singapur, gdje će vozači Mercedesa Nico Rosberg i Lewis Hamilton nastaviti svoju borbu za titulu prvaka...
Sezona elitnog automobilističkog natjecanja polako ulazi u svoju završnu fazu, a nakon dugog europskog proljeća i ljeta, slijedi mini azijska turneja koja počinje ovaj vikend u Singapuru. Riječ je o jednoj od najatraktivnijih utrka sezone, koja se vozi ulicama grada pod reflektorima, a staza Marina Bay u kalendaru je od 2008. godine.
Dosad najuspješniji pod reflektorima Singapura bio je Sebastian Vettel koji je ovdje slavio triput, dvaput je bio pobjednik Fernando Alonso, a jednom Lewis Hamilton. Riječ je o utrci koja je uvijek puna incidenata i izlazaka sigurnosnog automobila, koja u prošlosti recimo nije ležala velikanu Michaelu Schumacheru, s obzirom da se u dva navrata, prilično nespretno zakucao u Sergija Pereza i Jean-Erica Vergnea.
Massa je ovih dana 5 kilometara dugačku stazu Marina Bay opisao kao 'isti Monako, samo duplo duži i duplo fizički zahtjevniji, zbog visoke temperature i vlage'. Vozači napadaju rekordna 23 zavoja, od kojih je prvi možda i najlakši pa ne očekujemo kaos na samom startu.
U prvom dijelu staze imamo tek nekoliko brzih te zavoja pod pravim kutem koji vozačima ne bi trebali praviti probleme. Zavoj broj 10 je promijenjen i više nije trostruki, zbog rubnika koji su bacali vozače u zrak. Sada je to relativno brzi lijevi zavoj. Slijedi šikana pa teški zavoj broj 13, koji se prolazi u drugoj brzinom 80km/h, na kojem je Massa prethodnih godina izveo neka fantastična pretjecanja.
U završnom dijelu kruga ima pregršt izazova za vozače, dvostrukih i trostrukih zavoja, a najopasniji je uski broj 18, koji obično izazove izlazak sigurnosnog automobila, jer ga redovito netko promaši. Završna dva zavoja posebno su atraktivna i vrlo brza, nakon kojih se s 200km/h izlazi na startno-ciljnu ravninu.
Pirelli se odlučio vozačima ponuditi svoje dvije najmekše komponente: supermekanu i mekanu, kao i u Monaku. Bit će zanimljivo vidjeti kako će držati. DRS zone su dvije, na startno-ciljnoj ravnini i nakon petog zavoja. Vremenska prognoza? Nemoguće ju je predvidjeti u ovom dijelu svijeta. Pljuskovi su mogući, ali zasad još nismo imali kišnu noćnu utrku u Singapuru, čega se organizatori posebno boje.
Što se favorita tiče, oni su jasni. Mercedes je dominirao u Monaku i trebao bi ovdje. Lewis Hamilton odlično vozi ulicama Singapura pa mu dajemo laganu prednost pred Nicom Rosbergom, iako je Nijemac također imao impresivnih nastupa ovdje. Red Bull Sebastiana Vettela i Daniela Ricciarda trebao bi biti opasniji nego u Monzi, a bit će zanimljivo vidjeti što može Alonsov Ferrari te Williams Masse i Bottasa.
Satnica je nešto drukčija nego na prethodnim stazama, s kvalifikacijama koje počinju u 15 sati po hrvatskom vremenu, a nedjelja utrka u standarnih 14h. Singapur nas dosad nikad nije razočarao i neće ni ove godine. Ne propustiti!
Velika nagrada Italije:
1. Lewis Hamilton (VB) Mercedes 1:19:10.236
2. Nico Rosberg (Njem) Mercedes +00:03.175
3. Felipe Massa (Bra) Williams-Mercedes 00:25.026
4. Valtteri Bottas (Fin) Williams-Mercedes 00:40.786
5. Daniel Ricciardo (Aus) RedBull - Renault 00:50.309
6. Sebastian Vettel (Njem) RedBull - Renault 00:59.965
7. Sergio Perez (Mek) Force India - Mercedes 01:02.518
8. Jenson Button (VB) McLaren 01:03.063
9. Kimi Raikkonen (Fin) Ferrari 01:03.535
10. Kevin Magnussen (Dan) McLaren 01:06.171
Poredak vozača:
1. Nico Rosberg (Njem) Mercedes 238
2. Lewis Hamilton (VB) Mercedes 216
3. Daniel Ricciardo (Aus) Red Bull 166
4. Valtteri Bottas (Fin) Williams 122
5. Fernando Alonso (Špa) Ferrari 121
6. Sebastian Vettel (Njem) Red Bull 106
7. Jenson Button (VB) McLaren 72
8. Nico Huelkenberg (Njem) Force India 70
9. Felipe Massa (Bra) Williams 55
10. Kimi Raikkonen (Fin) Ferrari 41
Konstruktori:
1. Mercedes 454
2. RedBull - Renault 272
3. Williams-Mercedes 177
4. Ferrari 162
5. McLaren 110.
Sažetke svih utrka pogledajte ovdje