Japanski vozač Tadasuke Makino smatra da mu je Halo zaštita kokpita spasila život tijekom opasnog sudara na utrci Formule 2 prošlog vikenda u Barceloni...
Podsjetimo, FIA je od ove sezone obaveznim na bolidima svih automobilističkih kategorija uvela kontrukciju Halo koja se sastoji od tri šipke koje štite glavu vozača u prošlosti nezaštićenu izvan kokpita.
Dogodilo se to nakon što su krhotine otpale s drugih bolida teško ozlijedile Felipea Massu u Mađarskoj 2009. godine, a usmrtile iste godine Johna Surteesa te šest godina kasnije Justina Wilsona.
Međutim, estetski ovaj dodatak na bolide mnogim se vozačima i ljubiteljima automobilizma nije svidio pa su kritike bile žestoke već tijekom testiranja, a nisu prestale ni kasnije.
Ipak, incident koji se dogodio u Barceloni prošlog vikenda trebao bi ušutkati kritičare. Naime, Tadasuke Makino tijekom utrke Formule 2 sudario se s Nireijem Fukuzumijem, a bolid suparnika skočio je prema njegovom kokpitu i mogao ga ozlijediti. Srećom, tu je bila Halo zaštita koja ga je zaštitila pa Japanac smatra da su mu upravo sporne šipke spasile život.
'Da nije bilo zaštite, posljedice bi bile znatno teže,' složio se i FIA-in direktor utrka Charlie Whiting.
Dobra je to vijest za vozače Formule 1 i svih ostalih kategorija, jer ovakvi incidenti s naskakivanjem bolida su bili velika opasnost prošlih godina, a čini se da je Halo uspio ublažiti posljedice koje su mogle biti i fatalne...