Nakon uzbudljive i atraktivne utrke u britanskom Silverstoneu, ovaj vikend čeka nas nova F1 utrka na sjajnom njemačkom Hockenheimringu...
Velike nagrada Njemačke u kalendaru je Formule 1 od samog početka. U prošlosti se vozila na spektakularnoj Nurburgring Nordschliefe 21km dugačkoj stazi, no nakon teške nesreće Nikija Laude 1976. godine prebačena je u Hockenheim, gdje je redovito održavana sve do 2008. godine. Posljednjih sedam godina Hockenheim i skraćeni Nurburgring se izmjenjuju kao domaćini utrke, a ove je godine red na 4.5km dugačku stazu u Bad-Wurttenbergu na kojoj smo u prošlosti vidjeli sjajne duele i uzbudljive završnice.
U bližoj povijesti pamtimo sjajnu pobjedu Rubensa Barrichella ovdje 2000. godine nakon što se probio sa samog dna poretka i stigao do vrha, impresivnu vožnju i trijumf Lewisa Hamiltona 2008. godine, kao i onu kontroverznu Fernanda Alonsa 2010. godine, koga je Felipe Massa nakon naredbe iz boksa morao propustiti. Najuspješniji u povijesti Velike nagrade Njemačke očekivano je najveći Nijemac, Michael Schumacher koji je ovdje slavio četiri puta.
Staza Hockenheim ring nije oduvijek ovako izgledala. Sve do 2002. godine bila je poznata po izuzetno dugim ravnim pravcima i bila je dugačka čak 6.8km, da bi nakon redizajna bila skraćena za više od dva kilometra te potpuno promijenjena i modernizirana.
Ono što je ostalo isto jest prvi iznimno brzi zavoj koji se prolazi s više od 200km/h i nudi priliku za pripremu napada uoči sljedećeg sporog dvostrukog zavoja koji pak vodi na novu dugu ravnicu, idealnu za pretjecanja.
Zavoj broj 6 jedan je od najsporijih u kalendaru Formule 1, prolazi ga se u prvoj brzini s oko 60km/h, a zatim slijedi središnji atraktivni kompleks zavoja prije ulaska u stadionski dio staze. U završnici kruga valja još izdvojiti brzi zavoj 12 kojeg zovu 'Mobile 1 Kurve', a prolazi se s više od 200km/h i na njemu viđamo najviše pogrešaka tijekom F1 vikenda. Slijedi novi kompleks zavoja i neugodna završna dva koja treba što bolje pogoditi da bi se na pravi način izašlo na startno-ciljnu ravninu.
Pirelli se odlučio vozačima ponuditi supermekane i mekane gume, pa će biti zanimljivo vidjeti kako će se držati tijekom utrke. DRS zone se nalaze na dva najduža ravna dijela, uoči drugog i šestog zavoja te očekujemo pregršt pretjecanja kao i svake godine. Vremenski uvjeti također bi mogli imati utjecaj na ishod utrke, jer je za nedjelju prognozirana kiša.
Što se favorita tiče, oni su jasni. Vozači Mercedesa trebali biti ostati sami na vrhu kao i svaki put dosad, bez obzira na zabranu FRIC-a. Nakon što je ostao bez bodova u Silverstoneu, Rosberg je izgubio većinu svoje prednosti u odnosu na Hamiltona i mora pokušati uzvratiti na domaćem terenu. No, nikad još nije slavio kod kuće, dok njegov timski kolega jako dobro vozi ovdje pa će mu posao definitivno biti težak. Što se ostalih tiče, ako u nedjelju padne kiša, Red Bull će imati što za reći. U svakom drugom slučaju, gledat ćemo borbu 'srebrnih strijela' za pobjedu.
Raspored treninga, kvalifikacija i utrke je standardan europski. Kvalifikacije počinju u 14 sati u subotu, a utrka u isto vrijeme u nedjelju. Riječ je o utrci koja obećava mnogo uzbuđenja i ne bi ju valjalo propustiti!
Velika nagrada Velike Britanije, rezultati
1. Lewis Hamilton (Mercedes)
2. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) +30.1 s
3. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing-Renault) +46.4 s
4. Jenson Button (McLaren-Mercedes) +47.3 s
5. Sebastian Vettel (Red Bull Racing-Renault) +53.8 s
6. Fernando Alonso (Ferrari) +59.9 s
7. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) +62.5 s
8. Nico Hulkenberg (Force India-Mercedes) +88.6 s
9. Daniil Kvyat (STR-Renault) +89.3 s
10. Jean-Eric Vergne (STR-Renault) +1 krug
Poredak vozača
1. Rosberg 165 bodova
2. Hamilton 161
3. Ricciardo 98
4. Alonso 87
5. Bottas 73
Poredak konstruktora
1. Mercedes 326
2. Red Bull Renault 168
3. Ferrari 106
Sve sažetke pogledajte ovdje