APPLE VS. MICROSOFT VS. ANDROID

2012: Godina borbe za prevlast na tržištu tableta

19.03.2012 u 09:40

Bionic
Reading

Tradicionalno rivalstvo dviju najvećih informatičkih tvrtki, Microsofta i Applea, ove godine dobiva novu dimenziju

Unatoč stalnoj borbi za pridobivanje naklonosti korisnika, do sada su obje kompanije imala svoju nišu u kojoj suparnik nije imao izgleda za neki veći proboj. Microsoft je zahvaljujući hardverskoj i softverskoj otvorenosti pridobio poslovne korisnike, paket alata Office je praktički standard u uredskom okruženju, a postoji i ogroman broj aplikacija koje pokrivaju sve ostale djelatnosti, od inženjerskih (CAD/CAM, upravljanje i kontrola procesa…) pa do igara.

Stavljajući naglasak na jednostavnost korištenja te multimediju (glazba, video, kao i njihova kupovina  integrirani su u operativni sistem), Apple je koncipirao svoje uređaje prvenstveno kao mašine za zabavu. Naravno, Mac je izuzetno upotrebljiv u profesionalne svrhe i Apple je uspio privući korisnike koji teže umjetničkom izražaju, izuzetno je popularan u grafičkoj i dizajnerskoj struci, a u glazbenoj industriji je odavno standard.

Međutim, ta labava ravnoteža dvaju giganata je narušena nakon što je Microsoft godinama zanemarivao razvoj tableta pa je Apple gotovo potpuno preuzeo taj tržišni segment i vrlo uspješno uveo dominaciju iPada na njemu. Rezultat istraživanja tržišta od 2010. do 2012. provedenog u ChangeWave Researchu pokazuje da od 1604 ispitanih poslovnih IT kupaca svaki peti planira nabavku tablet računala za svoje zaposlenike u drugom kvartalu ove godine. Od tog broja kompanija, 84 posto ih želi kupiti iPad, što je najveća zabilježena potražnja u toj vrsti ispitivanja.

Istraživanje je također pokazalo da se pojavom novog iPada smanjila potražnja za tabletima drugih kompanija - Samsung, drugi najpopularniji proizvođač, pao je za dva postotna boda, a trend pada je zabilježen i kod ostalih proizvođača tableta.

Uočivši stagnaciju rasta tržišta PC-ja, a samim tim i Windows OS-a, te ubrzani rast popularnosti tableta, Microsoft se prihvatio posla i za kraj godine se očekuje finalna verzija Windowsa 8. Novi OS će raditi na mašinama s Intelovim i AMD čipovima, ali i na ARM baziranom hardveru, istom onom koji je osnova za bilo koji iPad ili Android tablet, a trebao bi izaći istovremeno za sve platforme.

Za razliku od Applea, čija filozofija zatvorenosti prilično usporava razvoj novih softversko/hardverskih dodataka, u Microsoftu smatraju da će glavni adut uspješnosti uređaja baziranih na novom OS-u biti otvorenost, kao što je i do sada bilo uobičajeno u svijetu PC-ja. To će uvelike pomoći programerima i proizvođačima hardvera da brže i jednostavnije plasiraju svoje proizvode na tržište, a tu je i ogromna baza dosadašnjih korisnika koji će moći odabrati rad na bilo kojem uređaju pokretanom novim Windowsima, a pritom imati ujednačeno sučelje te potpunu kompatibilnost aplikacija među njima.

Sudeći prema gore navedenom istraživanju, Apple je uspješno zagrizao i u taj segment tržišta na kojem se Microsoft do sada smatrao neprikosnovenim vladarom, a upravo ih je duga povijest prodaje softvera korporativnim korisnicima dovela na vodeću poziciju. Uspavani div iz Redmonda se probudio te izgleda da nas očekuje zanimljiva borba, a korisnici će izvući najviše koristi, bez obzira na ishod tog nadmetanja, jer pojava novih uređaja i aplikacija uz smanjenje cijena do kojih dovodi tržišna utakmica uvijek je dobrodošla.