Ugovorom o suradnji s mrežom NineSigma, s rokom od 18 mjeseci, koncern će postati dijelom globalne mreže koja obuhvaća dva milijuna znanstvenika i inovatora, među kojima navodno ima i Hrvata
NineSigma mreža je otvorenih inovacija, zamišljena kao platforma za povezivanje autora inovacija s njihovim potencijalnim korisnicima. Pokrenuta je 2000. godine, kao odgovor na trend preseljenja inovacija izvan tradicionalnih središta, poput istraživačkih centara velikih korporacija.
Prema podacima iznesenim tijekom potpisivanja ugovora, 70 posto rada na istraživanju i razvoju, čija je ukupna vrijednost na globalnoj razini 70 trilijuna eura (525 trilijuna kuna), odvija se u malim kompanijama. Zbog velikog broja i raspršenosti nije ih uvijek jednostavno otkriti.
Tu nastupa NineSigma. Osim s velikim brojem znanstvenika i inovatora, povezana i je sa stotinu srodnih organizacija diljem svijeta te pruža platformu za pronalaženje i povezivanje zainteresiranih strana. Mreža je otvorena samo do određenog stupnja, a otvorenost je ograničena i vremenski, kako bi se osigurala zaštita intelektualnog vlasništva i prava. Za isto, rekao je Rick Wielens, predsjednik uprave NineSigma za Europu, također brine i poseban vatrozid.
Dodao je kako će ta tvrtka s Agrokorom i povezanim kompanijama raditi na preciznom definiranju konkretnih problema, odnosno zahtjeva prema globalnoj mreži, kao i aktivno sudjelovati u odabiru najboljih inovativnih rješenja te definiranju optimalnog načina suradnje s inovatorima, bez obzira na to radi li se o otkupu licence, konzaltingu, istraživačkom projektu ili nekom drugom vidu suradnje.
NineSigma, između ostalih, radi s tvrtkama Kraft Foods, Philips, Siemens, P&G i drugima.
Agrokor namjerava ponuditi vlastite projekte te kontaktirati inovatore s potencijalno zanimljivim idejama. Čini se kako Agrokor u ovoj fazi primarno zanima kako što bolje pripremiti proizvode na plasman na svjetskom tržištu, pa će se više usmjeriti na inovacije kojima to mogu postići.
No, kako je rekao predsjednik uprave Agrokora Ivica Todorić, ići će u svim smjerovima, jer je to nužno kako bi držali korak s promjenama i ostali konkurentni.
Agrokorova tvrtka MStart ujedno je razvila i internu aplikaciju, nazvanu Otvorena mapa ideja, koju bi 40 tisuća zaposlenih u koncernu trebalo koristiti za razvoj i plasman vlastitih inovativnih ideja i rješenja. Zaposlenici čije se ideje pokažu uspješnima bit će nagrađeni.
Na pitanje kako će biti nagrađeni, Todorić nije dao izravan odgovor rekavši tek kako će to biti učinjeno u skladu sa svjetskom praksom i dogovorom. Poticat će inovativnost, a zaposlenici Agrokora bit će slobodni realizirati svoju kreativnost.
Također, nije decidirano odgovorio ni na pitanje hoće li Agrokor preuzeti Googleov model, koji zaposlenicima dozvoljava da određeni dio radnog vremena posvete projektima kojima se žele baviti, a da nisu izravno vezani uz posao na kojem rade.