OpenAI i globalni izdavački div Condé Nast najavili su novo partnerstvo koje će omogućiti ChatGPT-u i njegovom pretraživaču SearchGPT prikazivanje sadržaja iz prestižnih časopisa poput Voguea, The New Yorkera, GQ-a i drugih poznatih publikacija. Ovaj višegodišnji ugovor najnoviji je u nizu sporazuma koje je OpenAI sklopio s vodećim medijskim tvrtkama
Sadržaj koji proizvode medijske organizacije postao je tražena roba za tehnološke tvrtke koje ga koriste za treniranje svojih modela umjetne inteligencije (AI). Ipak, neke medijske kuće, uključujući The New York Times i Chicago Tribune, pružile su otpor toj praksi i poduzele pravne korake kako bi zaštitile svoj sadržaj.
OpenAI i Condé Nast nisu otkrili financijske uvjete sporazuma. 'Posvećeni smo suradnji s Condé Nastom i drugim izdavačima vijesti kako bismo osigurali da, kako umjetna inteligencija preuzima veću ulogu u otkrivanju i isporuci vijesti, ona zadrži točnost, integritet i poštovanje prema kvalitetnom novinarstvu', izjavio je Brad Lightcap, glavni operativni direktor OpenAI-a, piše BBC.
Medijske organizacije već su se suočile s izazovima u svojim poslovnim modelima zbog (porasta) društvenih mreža i drugih digitalnih platformi. 'Naše partnerstvo s OpenAI-em pomaže nadoknaditi dio tog prihoda, omogućujući nam da nastavimo štititi i ulagati u novinarstvo i kreativne projekte', izjavio je Roger Lynch, glavni izvršni direktor Condé Nasta.
OpenAI je prošlog mjeseca lansirao svoj prototip pretraživača pogonjenog umjetnom inteligencijom - SearchGPT. Tvrtka je tada navela kako prikuplja povratne informacije i uvide od svojih partnera iz medijske industrije kako bi razvila novu platformu.
Među ostalim partnerima ove AI kompanije nalaze se i Time Magazine, Financial Times, Vanity Fair, Wired, Bon Appétit i Associated Press. Tehnologiju chatbota s umjetnom inteligencijom mnogi analitičari vide kao ključni dio budućnosti internetskih pretraživača.
Div pretraživača Google također žuri dodati alate pogonjene umjetnom inteligencijom u svoje proizvode. Dok druge tvrtke s područja umjetne inteligencije razvijaju slične proizvode, Google i dalje ostaje dominantan igrač na tržištu, držeći više od 90 posto globalnog tržišta pretraživača.
Promjene u načinu na koji pretraživači odgovaraju na upite - nudeći odlomke iz članaka u razgovoru umjesto da korisnike usmjeravaju na poveznice - izazvale su zabrinutost među medijskim tvrtkama, od kojih mnoge ovise o prometu pretraživača za publiku i prihode.
Prošle godine BBC je izjavio da poduzima korake kako bi spriječio da sadržaj s njegovih web stranica bude korišten od strane OpenAI-a i drugih tvrtki bez dopuštenja. U svom blogu, BBC je također naveo kako će istražiti prilike koje nudi generativna umjetna inteligencija 'kako bi pružili veću vrijednost publici i društvu.'