Dijeljenje fotografija na Facebooku može narušiti odnose s prijateljima, članovima obitelji i kolegama, pokazalo je novo britansko istraživanje
Prema studiji koju su proveli znanstvenici s University of Birmingham, University of the West of England, University of Edinburgh i Heriot-Watt Universityja, količine i teme slika djeluju na razine podrške i intimnosti u odnosima.
Vodeći autor rada dr. David Houghton iz Birmingham Business School kaže da objavljivanje fotografija na Facebooku može narušiti odnose u stvarnom životu.
'Razlog tome je to što ljudi, koji nisu bliski prijatelji i rođaci, ne doživljavaju dobro osobe koje stalno dijele fotografije sebe samih', rekao je Houghton.
'Dobro je sjetiti se da informacije koje objavljujemo svojim 'prijateljima' na Facebooku zapravo gledaju mnoge različite kategorije ljudi: partneri, prijatelji, obitelj, kolege i poznanici, a čini se da svaka skupina ima drugačiji pogled na informacije koje dijelimo.'
Rezultati studije pokazali su da su partneri koji su dijelili više fotografija događaja smanjili razine intimnosti. Podjednako negativan utjecaj imale su fotografije prijatelja koje su dijelili bliski prijatelji.
'Kada partneri dijele obiteljske fotografije to pozitivno utječe na podršku, međutim, kada partneri dijele fotografije prijatelja to negativno djeluje na intimnost', pišu autori.
Na odnose s prijateljima loše djeluje i sudjelovanje u kampanjama velikih brendova ili organizacija, u kojima se sudionici prikazuju s proizvodima.
'Moj savjet svima na Facebooku je: Razmislite dvaput, a dijelite jednom. Vodite računa o tome kako će podijeljene fotografije doživjeti svi drugi koji ih mogu vidjeti. Iako je dijeljenje fotografija odličan način da se odnosi poboljšaju, može im također nauditi', upozorio je jedan od autora dr. Ben Marder s University of Edinburgh.