Amazon je najavio uvođenje pretplaničkog modela za 2024. godinu za svoju uslugu streaminga Prime Video. Kažu da žele uložiti više novca u stvaranje TV emisija i filmova. Premda su ranije streaming servisi poput Netflixa, Disney+ i ostalih odbijali reklame, zbog velikih gubitaka morali su se okrenuti novim izvorima prihoda
Korisnici Primea u Ujedinjenom Kraljevstvu, SAD-u, Njemačkoj i Kanadi vidjet će oglase početkom sljedeće godine, osim ako se ne pretplate na opciju 'bez reklama' uz dodatnu cijenu. Time slijede slične poteze rivala, uključujući Disney+ i Netflix.
Iz Amazona su najavili da će oglasi biti predstavljeni u Francuskoj, Italiji, Španjolskoj, Meksiku i Australiji kasnije tijekom 2024. godine. Amazon će uvesti opciju pretplate 'bez oglasa' za dodatnih 2,99 dolara mjesečno za Prime pretplatnike u Sjedinjenim Državama. Cijene za druge zemlje bit će objavljene kasnije, piše BBC.
Narednih mjeseci korisnike obavijestiti o promjeni i prikazivanju oglasa kako bi na vrijeme promijenili pretplatnički plan, odnosno odustali ako im on ne odgovara.
Analitičarka Hanna Kahlert iz Midia Researcha rekla je da se mnogima ne sviđa ideja reklama za usluge koje su već platili, iako neki prihvaćaju tu praksu u slučaju da pojeftinjuje streaming plan. No rekla je da Amazon ima mogućnost napraviti tu promjenu bez straha od vala otkazivanja, jer je streaming samo jedan dio Prime paketa. Pritom je najavila da će broj oglasa biti 'značajno manji u usporedbi s reklamama koje se prikazuju na klasičnoj televiziji'.
Tvrtka je rekla da će stupiti u kontakt s Prime članovima nekoliko tjedana prije uvođenja oglasa kako bi im pokazala kako se prijaviti za opciju bez oglasa ako to žele. Prijenosi događaja uživo, poput sportskih utakmica, i dalje će uključivati oglase čak i za one koji se prijave na opciju bez oglasa.
Podaci koje je prethodno objavila analitička tvrtka Kantar pokazali su da su ljudi prošle godine u velikom broju smanjili usluge video streaminga dok su krenuli s uštedama zbog porasta troškova života. Utvrđeno je da je broj pretplata na video streaming u Velikoj Britaniji pao za dva milijuna; s 30,5 milijuna na 28,5 milijuna. Iako je potražnja porasla oko Božića, rekao je Kantar, uslijedio je novi pad.
'Pomalo je neobično za Amazon, koji se neumoljivo pozicionira kao tvrtka kojoj su klijenti na prvom mjestu, degradirati uslugu koju nudi tim korisnicima, posebno uslugu čija je cijena porasla 75 posto otkako je prvi put predstavljena, ali to nije iznenađujuće', ustvrdio je viši analitičar Insider Intelligencea Max Willens.