Nešto manje od tri tisuće vozila sudjelovat će u testiranju bežične tehnologije za vozila koje će trajati godinu dana u Michiganu
Vozila su opremljena uređajima koji im omogućavaju razmjenu podataka. Tehnologija je osmišljena tako da može upozoriti vozače na moguće opasne situacije ne bi li se smanjio broj prometnih nesreća.
Jednogodišnje testiranje u gradu Ann Arboru organiziralo je američko Ministarstvo prometa.
Podaci prikupljeni tijekom tog razdoblja mogli bi dovesti do promjene zakona kojom bi takva oprema postala obvezna.
Više od 32 tisuće ljudi izgubilo je živote u sudarima na američkim cestama prošle godine. Vlast tvrdi da čak 80 posto tih nesreća nije bilo povezano s drogama, alkoholom i sličnim čimbenicima, pa bi možda mogle biti spriječene uz pomoć tehnologije.
Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota i Volkswagen su ustupili vozila za testiranje u sklopu projekta vrijednog 25 milijuna dolara (oko 143 milijuna kuna).
Blizu 500 kamiona i autobusa već je opremljeno komunikacijskim uređajima koji se oslanjaju na tehnologiju sličnu wi-fiju. Do početka listopada trebalo bi ih biti oko 2800.
Uređaji komuniciraju međusobno i s odabranim dijelovima gradske infrastrukture. Vozači će biti upozoreni ako im prijeti sudar s drugim vozilom na križanju ograničene preglednosti, ako se drugo vozilo prestrojava u njihovom mrtvom kutu te zaprijeti li sudar zbog toga što je vozilo ispred njih naglo zakočilo.
Alternative tehnologiji korištenoj u projektu već je moguće naći na tržištu. Primjerice, piše BBC, Bosch nudi ultrazvučni senzor koji bilježi objekte na udaljenosti do tri metra od vozila u koje je postavljen, a koje vozač možda ne može vidjeti.
Nissan nudi radar koji prati što se događa na cesti ispred vozila i aktivira kočnice ako procijeni da bi sudar mogao odmah uslijediti. Volvo razvija bežičnu tehnologiju koja usmjerava vozila na praćenje vodećeg vozila, stvarajući konvoj, što bi trebalo pomoći pri dugoj i zamornoj vožnji autocestama. A i Google već neko vrijeme testira vozilo koje bi se moglo kretati samostalno, bez vozača.
Problem s tehnologijom koju Amerikanci testiraju mogao bi biti to što neće biti potpuno učinkovita sve dok ne postane obvezna za sve i dok je bar većina vozača ne ugradi. SAD planira riješiti taj problem promjenom zakona, ali trebat će vremena da to zaživi.