Apple pokreće novu značajku za Safari koja će korisnicima prikazati listu reklamnih pratioca ili trackera koji ih slijede dok surfaju internetom
Appleovi planovi za preglednik Safari uključuju i jednu jako zanimljivu, makar već viđenu, značajku. Aplikacija će dolaskom iOS-a 14 korisnicima davati do znanja da ih određena stranica nastoji pratiti.
Riječ je o planiranoj softverskoj nadogradnji za jesen koju je američki proizvođač najavio u sklopu konferencije WWDC, dobrodošlom dodatku u eri sve manje online privatnosti. Značajka će biti dostupna na iPhoneu, iPadu i Macu te će prikazati sve trackere koji korisnika prate među stranicama koje posjećuje te će ih blokirati pomoću sustava Intelligent Tracking Prevention.
Novi macOS Big Sur će, primjerice, omogućiti ispis svih kolačića koji prate korisnike klikom na tipku u traci za alate.
Intelligent Tracking Prevention, kojeg je Apple lansirao još u 2017., koristi strojno učenje kako bi odstranio podatke za praćenje koje reklamne kompanija koriste za praćenje korisnikovih web aktivnosti. Nova značajka je svojevrsna nadogradnja već prisutne funkcije. Apple je također nadogradio svoj sustav za bloiranje praćenja kako bi u cijelosti blokirao vanjske kolačiće, kao što je Mozilla napravila s Firefoxom još u rujnu 2019.
Nadogradnje stižu u jeku sve veće zabrinutosti za privatnosti korisnika interneta, dok su kompanije koje koriste reklamni model koji prati korisnike na internetu vrlo često kritizirane.
Apple je, uz najavu ove značajke, još jednom podsjetio javnost da ne profitira od sakupljanja njihovih podataka, postavivši privatnost kao središnju točku reklamne kampanje za popularni iPhone.