Apple je sinoć otkrio svoje novitete za prvi dio godine, a poseban naglasak je stavljen na iPad Pro u 9,7-inčnom izdanju. Za njega u Cupertinu govore da je riječ o 'ultimativnoj zamjeni za osobno računalo', a dok je to krajnje rastezljivo, još manje taktične riječi iskorištene su za korisnike starijih računala...
Uz iOS 9.3 te manja izdanja iPhonea i iPada Pro, Apple je održao prezentaciju bez većih iznenađenja. Stvar je možda bila toliko 'obična' da su mediji ponajviše pažnje posvetili riječima Appleove marketinške glave, Phila Schillera, koji je rekao da je 'jako tužno što je na svijetu 600 milijuna ljudi koji koriste računala starija od pet godina'.
Malo je reći da su društvene mreže poput Twittera eksplodirale kritikom na te riječi tijekom prezentacije. Čak su i mediji inače naklonjeni IT divu iz Cupertina situaciju dočekali stvarnije nego se očekivalo. Najveći problem je to što su Appleovi marketingaši, kako bi dali dobru riječ za novi iPad Pro, demonstrirali potpuni izostanak razumijevanja tržišta.
'(ono što je Schiller rekao) samo je potvrdilo privilegiju i nedostatak samosvijesti kod izvršnih figura industrije koji mogu kupiti što god žele i kad god se pojavi na tržištu', piše Daily Dot. Komentar se pokazao i potpuno suprotnim od društveno-odgovorne politike kojom je Apple i započeo jučerašnje događanje. Mnogim korisnicima računala i drugih gadgeta diljem svijeta uistinu nije potreba kupovati najnoviju stvar iz godine u godinu.
'Nema ničeg lošeg u tom da se koristi staro računalo, osim ako u Appleu ne misle da je nedostatak želje za trošenjem tisuća dolara na novo računalo upravo nešto vrijedno srama', navodi TheNextWeb, dodavši kako ovim potezom Apple puca sam sebi u koljeno. Praktički neosjetljivošću vrijeđaju iste ljude koji su potencijalni kupci njihovog tableta - ako ne za zamjenu osobnog računala (što je puno kompromisa), onda barem za uživanje u multimedijalnom sadržaju i aplikacijama. Misle li uistinu na ovaj način preokrenuti niz kvartala u kojima prodaja tableta iPad drastično opada?
Naravno, u cijeloj ovoj priči nema nečeg novog kada je riječ o Appleu. No, Schillerove riječi prvi put su ovako jasno i glasno odjeknule u javnosti. Možda im prezentacije u budućnosti i u novom kampusu budu...taktičnije.