Isporuke Appleovih mobitela u Kinu pale su u prvom tromjesečju za 19 posto, odražavajući ugroženu dominantnu poziciju američkog diva u segmentu skupljih uređaja nakon Huaweijevog povratka na tržište, pokazuju tržišni podaci
Appleov udio u najvećem svjetskom tržištu pametnih telefona pao je u prvom tromjesečju na 15,7 posto, s 19,7 posto na početku 2023. godine. Time se američki div gotovo izjednačio s Huaweijem, čija je prodaja skočila za 70 posto, prema istraživačkoj tvrtki Counterpoint.
Vivo je Appleu preoteo krunu najvećeg prodavača pametnih telefona u Kini. Američka kompanija kliznula je na treće mjesto, iza Honora, brenda povoljnijih uređaja. Na četvrtom je mjestu Huawei čiji je tržišni udio skočio s prošlogodišnjih devet na 15,5 posto.
'Huaweijev povratak na tržište izravno je utjecao na Apple u premium segmentu. Tome valja dodati da je potražnja za novim Appleovim mobitelima koji bi zamijenili starije modele bila blago prigušena u usporedbi s prethodnim godinama', rekao je analitičar Counterpointa Ivan Lam u priopćenju za javnost.
Apple je u međuvremenu pokrenuo promotivne kampanje, pokušavajući privući potrošače popustima, uključujući subvencioniranje određenih modela iPhonea iznosima do 1.300 juana (168,29 eura).
Huawei je pak prošli tjedan javnosti predstavio novu seriju pametnih telefona Pura 70. U kolovozu prošle godine lansirali su, nakon duge pauze, seriju Mate 60, koju su neki analitičari protumačili kao trijumf nad američkim sankcijama, oslonjen na sofisticirani čip domaće proizvodnje.
Kanadska istraživačka tvrtka TechInsights očekuje da će Kinezi ove godine kupiti više od 50 milijuna mobitela, uključujući 10 milijuna Huaweijevih Pura 70. Time bi Huawei zauzeo prvo mjesto na ljestvici, s tržišnim udjelom od 19 posto, u odnosu na lanjskih 12 posto.
U prvom tromjesečju kinesko tržište pametnih telefona poraslo je za 1,5 posto, nastavljajući pozitivan trend s kraja 2023. godine, prema Counterpointu.