U sklopu 7. Dana medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije (AEM) i UNICEF-a održano je više od 700 događanja u 185 gradova i mjesta u koje se uključilo više od 37.000 sudionika, uglavnom djece, izvijestili su iz AEM-a
Radionice, predavanja, projekcije, predstave i panel-razgovori u fokusu su imali teme kao što su razvoj kritičkog mišljenja, umjetna inteligencija i utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih.
U Dane medijske pismenosti uključilo se više od 460 osnovnih i srednjih škola i vrtića, a za organizaciju radionica i predavanja korišteno je i preko 70 obrazovnih materijala, video predavanja i kvizova koji su dostupni na portalu medijskapismenost.hr.
U vrtićima, školama, knjižnicama i drugim ustanovama ovi se obrazovni materijali koriste u radu s djecom i mladima tijekom cijele godine, a do sada su preuzeti više od milijun puta. Objavljen je i novi priručnik za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama 'Umjetna inteligencija u obrazovanju' te edukativni video o umjetnoj inteligenciji i alatima kao što je ChatGPT, namijenjen učenicima viših razreda osnovne škole i srednjoškolcima.
'Ubrzani razvoj umjetne inteligencije dodatni je izazov u zaštiti od manipulacija i dezinformacija. Svijest o tome široko je prisutna, što potvrđuje i sve veći interes za medijsko obrazovanje. Deseci tisuća građana, djece i mladih, te brojne obrazovne ustanove koje u njima sudjeluju potvrđuju nužnost još snažnije integracije medijskog obrazovanja u naš školski sustav', rekao je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.
Vršiteljica dužnosti predstojnice Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Ana Dautović istaknula je kako djeca i mladi trebaju podršku odraslih te je iznimno važno da im se osigura prilika za učenje o medijima, kao i razvoj vještina iz područja medijske pismenosti.
'Izniman interes odgojitelja, učitelja i nastavnika za obrazovne materijale i poučavanje djece vještinama medijske pismenosti velik su nam vjetar u leđa za pripremu sljedećih Dana medijske pismenosti. Istraživanja nam pokazuju da su djeca već u osnovnoškolskoj dobi svjesna utjecaja medija na njihov život, a toga su svjesni i roditelji, odgojitelji i učitelji'', kazala je Dautović.