WE, ROBOT

Elon Musk napokon najavio obećani robotski taksi: Ovo je Cybercab

11.10.2024 u 09:21

Bionic
Reading

Musk je pokazao prototip samovozećeg automobila kojeg je nazvao 'Cybercab' i za koji tvrdi da će pomoći Tesli da dosegne nove visine.

Izvršni direktor Tesle, Elon Musk, predstavio je novo električno vozilo posvećeno autonomnoj vožnji koje bi moglo biti važna prekretnica nakon godina lažnih obećanja i promašenih rokova.

Robocab je posebno izrađeno autonomno vozilo koje nema volan ni papučice, što znači da će trebati odobrenje regulatora prije nego što uđe u proizvodnju. Dizajn je futuristički, s vratima koja se otvaraju prema gore poput leptirovih krila i malom kabinom koja ima mjesta samo za dva putnika. Nema volana ni papučica, niti utičnice - Musk je rekao da se vozilo bežično puni putem indukcije, piše Verge.

Musk je također izjavio kako se očekuje da će autonomna vozila biti 10-20 puta sigurnija od vozila kojima upravljaju ljudi te da bi mogla koštati samo 0,20 dolara po milji, u usporedbi s 1 dolarom po milji za gradske autobuse.

Tesla planira lansirati potpuno autonomnu vožnju u Teksasu i Kaliforniji iduće godine, dok bi proizvodnja 'Cybercaba' trebala započeti do 2026. godine - iako je Musk napomenuo da bi to moglo biti tek 2027. Također, Tesla razvija robota Optimus, koji bi mogao biti dostupan po cijeni od 20.000 do 30.000 dolara i sposoban za obavljanje raznih zadataka.

'Ovo je vrlo važna stvar,' rekao je Musk. 'Spasit će živote, puno života, i spriječiti ozljede.'

Musk je prototip robotaksija predstavio na Teslinom događaju 'We, Robot', održanom u filmskom studiju Warner Bros. u Burbanku u Kaliforniji. Tesla je za demonstraciju koristila niz cesta koje nisu javne. Kompanija navodno već neko vrijeme mapira to područje, iako tvrdi da se ne oslanja na visoko detaljne karte kako bi pokretala sustav asistencije vozaču Full Self-Driving (FSD).

Musk pokušava usmjeriti Teslu dalje od njezine osnovne djelatnosti proizvodnje i prodaje električnih vozila prema tvrtki koja proizvodi robote i AI. Teslina tržišna vrijednost jednaka je gotovo svim ostalim svjetskim proizvođačima automobila zajedno, a aelik dio cijene Tesline dionice temelji se na Muskovom višegodišnjem obećanju da će riješiti autonomiju puštanjem u promet revolucionarnog vozila koje će se moći samostalno voziti bilo gdje.

Hoće li Teslin robotaksi uspjeti u tom zahtjevnom zadatku, ostaje za vidjeti. Musk ima reputaciju da prkosi svim izgledima, ali stručnjaci za autonomna vozila rutinski dovode u pitanje Teslin pristup tehnologiji, osobito u vezi s agresivnim guranjem sustava asistencije vozaču kao što su Autopilot i Full Self-Driving (s nadzorom).

Te značajke, koje nisu autonomne i zahtijevaju stalnu pažnju vozača, mogu biti impresivne ali su također poznate po tome što ponekad prave kritične pogreške. Ranije ove godine, 28-godišnji motociklist poginuo je kada ga je udario vozač Tesle koji je navodno koristio FSD. Tesla je bila prisiljena povući oba svoja sustava asistencije vozaču zbog sve veće vladine kontrole nad tvrdnjama tvrtke o autonomiji.

Međutim, Musk ima povijest postizanja nemogućeg, unatoč lošim izgledima. Proizvodnja Modela 3 i rani uspjeh Cybertrucka dva su nedavna primjera Muskove sposobnosti da prkosi očekivanjima.

Tijekom događaja, Musk je predstavio ideju autonomnih automobila kao načina uštede vremena. 'Razmislite o ukupnom vremenu koje ljudi provode u automobilu,' rekao je, 'i o vremenu koje će sada dobiti natrag koje mogu provesti čitajući knjige, gledajući filmove ili radeći što god žele.'

  • +21
Tesla Cybercab Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Tesla

Ipak, Tesla zaostaje za tvrtkama poput Waymoa i Cruisea koje su već prikupile milijune kilometara testiranja sa svojim vozilima bez vozača. Istina je da su robotaksiji imali problema pri uvođenju, s brojnim incidentima blokiranih vozila, prometnim zastojima, pa čak i nekoliko ozljeda. Federalni sigurnosni regulatori istražuju nekoliko velikih igrača kako bi utvrdili je li tehnologija koja pokreće ova vozila sigurna ili bi je trebalo povući.

Obitelji vozača Tesle koji su poginuli u nesrećama u kojima je korišten Autopilot tužile su tvrtku, dok je Muskovo vođenje platforme X, bivšeg Twittera, također je otuđilo mnoge Tesline progresivno nastrojene kupce. Musk, naime, na toj platformivrlo često promovira desničarske teorije zavjere.