Elon Musk dosad je ignorirao pozive na promjene značajke Autopilot u Teslinim automobilima, koji stižu otkad je u Floridi u prometnoj nesreći poginuo vozač automobila u kojem je taj sustav bio uključen. Čini se kako je spreman promijeniti ploču
Nakon što je u nesreći stradao 40-godišnji vlasnik modela S i Teslin entuzijast Joshua D. Brown, Musk je tvitnuo kako radar Autopilota 'ne vidi' pojedine objekte kako bi se izbjeglo bespotrebno automatsko kočenje. Tvit je naknadno obrisan.
U Teslinom blogu kasnije je navedeno kako 'ni Autopilot niti vozač nisu primijetili bijelu stranu prikolice na pozadini jarko osvjetljenog neba, pa stoga nisu zakočili.' Spekuliralo se o tome je li radarski senzor na modelu S možda nije uspio razlikovati prikolicu od neba.
Ta je nesreća, uz još jednu u kojoj je sudjelovao model X, predmetom istrage američkih vlasti, a i američki Senat pozvao je Muska da senatore izvijesti o nesreći, kao i o tome što Tesla namjerava poduzeti kako se više ne bi ponovila.
Protiv Tesle se okrenuo i časopis Consumer Report, koji je prošlog listopada objavio kako je Teslin model S P85D 'imao bolju izvedbu na našim testovima od bilo kojeg drugog vozila, čime je razbio (naš) sustav ocjenjivanja'.
Sad se pitaju je li opravdano korištenje naziva Autopilot, kao i marketing koji je pratio početak prodaje, a koji promiče 'opasnu pretpostavku kako model S doista može samostalno voziti.'
Od Tesle traže uklanjanje niza značajki Autopilota, poput primjerice one koja omogućava automatsko upravljanje, podrobne upute vlasnicima kako sporni sustav funkcionira te temeljito testiranje ključnih sustava prije no što postanu dostupni široj javnosti.
Iz Tesle je stigao pomalo bahat odgovor kako odluke donose temeljem podataka iz stvarnog svijeta, ne medijskih spekulacija, a Musk je sugerirao kako će ponuditi bolje upute vozačima.
Ipak, Elon Musk tvitnuo je nedavno kako u Tesli namjeravaju modificirati poluautonomni sustav koji koriste u svojim automobilima.
Working on using existing Tesla radar by itself (decoupled from camera) w temporal smoothing to create a coarse point cloud, like lidar
— Elon Musk (@elonmusk) July 15, 2016
Sličnu kombinaciju radarskih senzora i kamera za poluautonomne značajke koriste i drugi proizvođači vozila. Radar može otkriti prisutnost objekata na većim udaljenostima nego što to može kamera, ali ih slabije razlikuje. Kamere, s druge strane, imaju kraći domet i bolju mogućnost razlikovanja.
Teslin Autopilot se od takvih sustava razlikuje po tome što se može automatski prestrojavati, ali i po tome što ne isključuje sustav ako vozači maknu ruke s upravljača na neko vrijeme.
Više:Forbes