Ne jednom smo imali prilike slušati optužbe i prepirke oko toga tko je prvi smislio neki od slogana koji do nas dopiru putem medija. U jednoj zagrebačkoj tvrtci domislili su se rješenju
Ispostavili su ga u obliku pretražive web baze podataka, koju su nazvali Sloganini, a koja nudi pregled domaće oglašivačke produkcije, s ciljem zaštite autorstva i željom da u javnom prostoru komuniciramo kreativnije i kvalitetnije.
Tko to ne bi htio?
Servis je namijenjen kopirajterima u potrazi za inspiracijom ili provjerom smišljenog, istraživačima, agencijama u industrijskoj špijunaži, klijentima koji žele znati više te puku koji uživa u lingvističkim (ne)spretnostima.
Pretraživanje je moguće po kategorijama i ključnim riječima (sadržanim u sloganu ili koje opisuju proizvod/uslugu). Na primjer, Señor. Campañas and more moguće je pronaći po riječima señor, campañas, and, more i tagovima agencija, genijalno.
Autori servisa su samo djelomično popunili bazu podataka. Očekuju kako će svoj doprinos dati i drugi, pa su omogućili upload slogana, pod uvjetom da ga se koristi ili ga se koristilo u Hrvatskoj, uz dokaz o korištenju.
'Uvijek pokušavamo napraviti neke stvari koje će biti korisne branši i zajednici. Prošle godine smo s 12 top dizajnera pokrenuli projekt Brand New Year i poklonili 12 imena i vizualnih identiteta malim poduzetnicima, ove godine je to Sloganini.
Luka Pervan i ja smo zaključili da kopirajteri često trebaju mjesto na kojem bi provjerili svoje ideje, a onda smo shvatili da bi tako nešto bilo korisno i stratezima, agencijskim istraživačima i općenito mnogima koji se bave komunikacijom', objašnjava Vanja Blumenšajn, kreativni direktor tvrtke Señor, koja stoji iza projekta.
Na razvoju je radio tim koji je brojao desetak ljudi - kopirajtera, dizajnera, stratega, web dizajnera, programera... - među kojima su Miro Čavar, Ladislav Župančić, Luka Pervan, Luka Goreta, Dominik Markušić, Tomislav Turković i Iva Kaligarić.
Od pokretanja projekta do lansiranja prošlo je približno mjesec dana. Sve su financirali vlastitim sredstvima. U monetizaciju planiraju krenuti dok kad zaživi.
'Kad govorim o monetizaciji, ne mislim o naplati pretraživanja (besplatna je i uvijek će biti), nego o pokrivanju tekućih troškova projekta (administracija, društvene mreže...) kroz mogućnost oglašavanja ili nekih naprednih funkcija tražilice te franšize za druga tržišta.
Trenutno nam je najvažnije da popeglamo eventualne bugove i razmislimo o naprednim funkcijama kako bi baza bila što iskoristivija budućim korisnicima', pojašnjava Blumenšajn.
Već je, dodaje, primjetan interes u bližoj regiji: Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Srbiji... 'Sloganini.hr je baza hrvatskih slogana, a svakako bi voljeli da nam se jave potencijalni partneri s kojima bi mogli implementirati Sloganini i u njihovim zemljama.
Pozivam domaće agencije da prepoznaju korist ovog projekta te ulože malo vremena, potpišu slogane čiji su autori ili uploadaju nove. Siguran sam da će i klijenti željeti da njihov brand pronađe mjesto u ovoj bazi', kaže Blumenšajn.
Želja mu je da Sloganini nakon godinu dana rada pokriva 90 posto najrelevantnijih slogana na tržištu i ima dobre partnere izvan Hrvatske.