Korisnici Facebooka moći će odabrati, poslati poštom i platiti prave poklone, ne bezvezne virtualne kakvi su dosad bili u ponudi, a da ne napuste njegove stranice
Podsjetit će vas na važne događaje, poput rođendana i godišnjice braka, u kojima priliči kupiti poklon. A moći ćete to učiniti i bez posebnog razloga, s osobnog ili prijenosnog računala, pa i mobitela.
Poklone ćete moći slati izravno na vremenske sljedove (timelines) svojih prijatelja i kontakata, putem dugmeta 'Gift' uz boks u kojem im ostavljate poruke.
Što će se moći darivati? Facebook kreće s ponudom više od sto trgovačkih partnera, od hrane i pića, preko mode i kućanskih potrepština, do poklona za djecu. Najveći među njima je američki lanac kafića Starbucks.
Osoba koju darivate primit će obavijest o poklonu koji ju čeka putem mobitela i računala. Nakon što je poklon primljen i prihvaćen, dobit ćete o tome obavijest. Opet, na obje platforme.
Isporuka je u domeni trgovaca, dok je Facebookov dio posla vezan uz obradu plaćanja, za što koristi istu platformu kao i za igre, piše All Things D
Da biste ju mogli koristiti, morat ćete dati podatke o svojoj kreditnoj kartici, koje će Facebook pohraniti i sačuvati kako bi ih imao spremne za iduću kupovinu.
Društvena mreža ima sustav praćenja poklona od odabira preko plaćanja do isporuke, tako da darivatelj i darivani mogu pratiti u kojoj je fazi proces.
Usluga je trenutno dostupna u nekoliko gradova u Sjedinjenim Državama. Tijekom idućih mjesece njihov bi se broj trebao povećavati. Prvo će biti dostupna na uređajima pogonjenima Androidom, onima s mobilnim internetom i osobnim računalima. Verzija za iOS očekuje se za koji tjedan.
Ulazak u potpuno novi segment trgovine veliki je korak za Facebook, koji bi se mogao pretvoriti u dobar izvor prihoda.
Da će Facebook krenuti u tom smjeru, dalo se naslutiti i po tome što je isti dan kad je uvršten u burzovnu kotaciju preuzeo tvrtku koja je razvila Karmu, aplikaciju za darivanje u društvenim mrežama na kojoj sadašnja usluga Gifts počiva.
Ključno je to što je usluga dostupna na mobitelima i prijenosnim uređajima. Za razliku od prije koju godinu, više od pola Facebookovih aktivnih korisnika danas društvenoj mreži pristupa putem mobitela. Pronaći načine kako izvući novce od njih dok to rade pitanje je opstanka za diva socijalnih mreža.
To neće biti lako. Kreativci koji osmišljavaju oglase na mobitelima muku muče s malim zaslonima, a oglašivači se sve više okreću internetu i tabletima.
Facebook time ulazi u područje kojim trenutno dominiraju divovi poput Amazona i eBaya. No nitko od njih nema tako veliku i isprepletenu korisničku bazu, pa nije nemoguće da će se Facebook uspjeti izboriti za status velikog igrača.
Hoće li ikad biti dostupna i kod nas? Pa, ako se uključe veliki trgovački lanci poput Konzuma, nije nezamislivo da bi do toga doista moglo i doći.