DRUŠTVENE MREŽE

Facebook je tijekom borbe protiv dezinformacija o Covidu izbrisao preko 20 milijuna objava

19.08.2021 u 10:15

Bionic
Reading

Popularna društvena mreža suočava se sa sve većim pritiskom - od nje se traži veći angažman protiv dezinformacija vezanih uz cjepiva

Facebook i fotousluga Instagram izbrisali su preko 20 milijuna objava koje sadrže netočne informacije o Covidu-19, no i dalje nisu sigurni koliko točno takvih dezinformacija ima na društvenim mrežama.

Društvena je mreža, prenosi Cnet, mjerila udio ostalih sadržaja, poput govora mržnje i golotinje, zato što kompaniji pružaju uvid u to koje su objave moderatori promašili. Uvođenje neke mjere protiv dezinformacija o Covidu-19 složeniji je posao. 'Kad govorimo o Covidu, stvari se prebrzo mijenjaju da bismo definirali njihov broj u odnosu na ostale', rekao je Guy Rosen, Facebookov potpredsjednik za integritet.

Facebookov potez stiže mjesec dana nakon što je Bijela kuća objavila da je oko 12 ljudi odgovorno za stvaranje 65 posto dezinformacija o cjepivima na društvenim mrežama, i to bez ikakvih posljedica za njihove račune. Unatoč Facebookovoj reakciji protiv odgovornih osoba, američki zakonodavci nastavili su optuživati društvene mreže za širenje lažnih informacija o virusu i cjepivima.

'Biti iskren usred pandemije jedan je od najvažnijih zadataka, no Facebook i dalje odbija biti izravan o količini dezinformacija koje se šire njihovim mrežama', kažu iz Bijele kuće.

Facebook je objavio da slijedi preko 65 kriterija za brisanje objava i računa vezanih uz dezinformacije. Kompanija je na listu dodala lažne objave da cjepiva uzrokuju Alzheimerovu bolest te da stajanje u blizini cijepljenih može uzrokovati zdravstvene probleme. Društvena mreža tako je objavila da je izbrisala preko 3000 računa, stranica i grupa koje krše pravila protiv Covida-19 te je poslala upozorenja za preko 190 milijuna objava koje su, kao što kažu, lažne.

Ova vrsta moderacije je, među ostalim, tijekom pregleda sadržaja mreži razotkrila još jedan zabrinjavajući problem, a to su rezultati analize dobivene pomoću alata CrowdTriangle - on je pokazao sve veći angažman u ekstremno desničarskim skupinama. Glavni ljudi Facebooka izrazili su zabrinutost ovim rezultatima 'zato što su sagledali ograničenu skupinu stranica, grupa i računa'.