DOK DRUGI RASTU

Gartner: Apple polako gubi tržišni udio

20.08.2016 u 08:00

Bionic
Reading

Div iz Cupertina već neko vrijeme ima problema s prodajom. No, novi podaci analitičke kuće Gartner pokazuju kako počinju i gubiti dio tržišnog kolača

Politika malih promjena i pomaka naprijed više se, čini se, ne isplati. Apple treći kvartal zaredom bilježi smanjenje broja prodanih uređaja, i to u vrijeme dok ukupna prodaja raste.

Prema Gartnerovim podacima za drugo tromjesječje ove godine Apple je držao 12,9 posto tržišta pametnih telefona. U isto vrijeme prošle godine taj je udio iznosio 14,6 posto. Udio Androida je tijekom istog razdoblja porastao za četiri posto, na 86,2 posto.

Android i iOS zajedno u ovom kvartalu držali su 99,1 posto globalnog tržišta pametnih telefona. Windows je na 0,6 posto, Blackberry na 0,1 a ostali na 0,2.

Prvih pet proizvođača - Samsung, Apple, Huawei, Oppo i Xiaomi - kontroliraju 54 posto tržišta.


Po broju prodanih smartfona prednjači Samsung (76,7 milijuna prodanih primjeraka, 22,3 posto svih prodanih pametnih telefona). Slijede Apple (44,3 milijuna, 12,9 posto), Huawei (30,6 milijuna, 8,9 posto), Oppo (18,4 milijuna, 5,4 posto) i Xiaomi (15,5 milijuna, 4,5 posto). Huawei i Oppo su poboljšali prodaju, Xiaomi je malo skliznuo. Ukupno je prodano 344,3 milijuna smarftona, gotovo 15 milijuna više nego lani.

Treba napomenuti kako je tijekom ovog kvartala Samsung izašao s novim modelima Galaxy S7 i S7 edge, dok Apple tek treba izbaciti svoje novitete u rujnu.

Više:Gartner