U zagrebačkom kinu Kaptol Boutique Cinema premijerno je prikazan film 'Generacija inspiracija', prvi hrvatski dokumentarni film koji razbija predrasude s kojima se susreću mladi prilikom uključivanja u STEM aktivnosti
Kroz autentične priče o uspjesima i pogledima na svijet glavnih protagonista ovog dokumentarca, Hrvatski Telekom ističe prilike koje otvaraju najnovije tehnologije, bilo u području pripreme mladih za poslove budućnosti, bilo osnaživanju njihove uloge za prosperitet cijelog društva.
Premijera je okupila predstavnike državnih i obrazovnih institucija, udruga i poslodavaca, ali i same protagoniste ovog dirljivog i poučnog filma: Helenu, Niku, Jonu, Juru, Davida, Dinka, Filipa, Saru, Patrika te druge učenike i njihove roditelje.
Dokumentarni film 'Generacija inspiracija' redatelja Siniše Josipa Starčevića i Suzane Arslani isprepliće razmišljanja i stavove mladih polaznika donacijskog programa Generacija NOW, prikazujući kako STEM vještine u školama pozitivno utječu na razne aspekte njihova života, života njihovih obitelji i zajednica u kojima žive. Oni su djevojčice i dječaci iz različitih sredina, različitih osobina i interesa, a zajedničko im je to da koriste najnovija znanja i tehnologije, kritički promišljaju o svijetu oko sebe, razvijaju svoju kreativnost i u tome su izrazito uspješni.
Protagonisti ovog filma ruše duboko ukorijenjene predrasude, dokazujući kako su u bavljenju STEM znanostima jednako uspješni i dječaci i djevojčice, kako kompetencije u ovom području nisu rezervirane isključivo za rad u IT sektoru, kako su djeca s ovim znanjima nerijetko omiljena u društvu te da, bez obzira žive li u malim mjestima ili velikim gradovima, danas svi imaju jednake prilike za uspjeh i razvoj.
Tako je Lidija Kralj, pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja, govorila o primjenjivosti STEM znanja i vještina u svim sektorima i naglasila tehnologiju kao ključan segment u izjednačavanju mogućnosti za sve. Oslanjajući se na brojna znanstvena istraživanja, doc. dr. sc. Nina Pavlin-Bernardić s Odsjeka za psihologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu govorila je pak o tome koliko kritičko promišljanje svijeta, bavljenje STEM znanostima i rješavanje izazova uz pomoć tehnologije potiču dječji razvoj.
'Roditelji su ti koji, premda i nesvjesno, svojoj djeci od malih nogu nameću stereotipe', istaknula je Pavlin-Bernardić. 'Kad djeci kupuju igračke, djevojčicama će radije kupiti lutku nego nešto vezano uz znanost, elektroniku, Lego kockice... Takve će stvari prije kupiti dječacima. I tako kroz cijeli život djeca usvajaju vrijednosti da je STEM područje namijenjeno muškarcima.'
'Donoseći najnovija znanja i tehnologije u obrazovne institucije već godinama stvaramo jednake prilike za bolje obrazovanje diljem Hrvatske', najavila je projekciju Nina Išek Međugorac, direktorica Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma i glavna inicijatorica programa Generation NOW.
'Ovim dokumentarnim filmom uklanjamo sve predrasude kako bi svako dijete u Hrvatskoj imalo jednak pristup vrijednostima programa Generacija NOW, koje su važne za njihov razvoj i uspjeh. Ponosni smo što na ovaj način odgajamo generaciju mladih ljudi koji već danas mijenjaju svijet na bolje. Istovremeno, oni su uzori koji inspiriraju čitavo društvo', rekla je Išek Međugorac na promociji filma koji se može pogledati u MAX TV videoteci i na kanalu Hrvatskog Telekoma na YouTubeu.
generacija now
Četiri milijuna kuna za više od 300 hrvatskih škola
Generacija NOW je donacijski program koji Hrvatski Telekom provodi u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih. U četiri godine u pripremanje mladih uloženo je više od četiri milijuna kuna, a u program je ušlo više od 300 obrazovnih institucija diljem Hrvatske. Dokumentarnim filmom 'Generacija inspiracija', kao i nizom aktivnosti u sklopu donacijskog programa, željelo se pokazati koliko je važno ulagati u obrazovanje svih školskih uzrasta kako bi uspješno koračali životom, ne propuštajući prilike koje pruža najnovija tehnologija.