Stranice koje uništavaju korisničko iskustvo surfanja webom zbog loših reklama uskoro će biti pod otvorenim napadom - ni manje ni više nego izravno iz Googlea. U travnju su se pojavile glasine kako će njihov preglednik Chrome uskoro integrirati službeni filter za reklame, a sad je stvar praktički službena
Potvrda ranijih informacija o tom kako će preglednik Chrome integrirati svojevrstan AdBlocker nije stigla u priopćenju ili javnoj objavi, već zahvaljujući izvješću kojeg je Google poslao izdavačima, agencijama i oglašivačima. Wall Street Journal piše kako će oni imati šest mjeseci prije nego filtriranje ugleda svjetlo dana u Chromeu početkom 2018. godine.
Očekuje se kako će postavke o filtriranju biti automatski aktivirane po instalaciji preglednika Chrome, a filter će biti postavljen tako da blokira reklame na stranicama za koje Google odluči da zbog loših reklama kvare korisničko iskustvo.
U tom smislu, IT div iz Mountain Viewa izradio je i poseban alat 'Ad Experience Reports', koji će izdavače, agencije i oglašivače upozoriti ako im sadržaj ne štima te na koji način mogu popraviti stvari. Googleova matična tvrtka Alphabet računa kako će na ovaj način i dalje osigurati prihode od oglašavanja (što im je zapravo s 88-postotnim udjelom i dominantni izvor prihoda), a da će profitirati i korisnici. Razlog za to je jednostavan - količina iritantnih rješenja poput iskočnih prozora, tzv. preload landing stranica, oglasa koji počinju video reprodukciju bez želje korisnika i sl. drastično će se smanjiti.
Spomenuto je tek dio priče, jer stvari zapravo definira Coalition for Better Ads, industrijska grupa kojoj su u članstvu Google, Facebook te News Corp. Cilj grupe je osigurati prikaz oglasa, ali uz poboljšanje korisničkog iskustva. Na taj način žele odvratiti i potrošače od korištenja AdBlock alata koji unaprijed blokiraju sve - ali korisnicima omogućavaju i naknadno ručno postavljanje filtera.
Oglašavanje na webu je ključno za brojne IT divove, no posebno za Facebook i Google. Dok frustracija potrošača raste svakim danom, sve više ih se odlučuje na ranije spomenuta rješenja - potpunu blokadu oglasa. Nije riječ tek o šačici internauta - prema istraživanjima se samo u SAD-u gotovo trećina svih korisnika odlučuje na korištenje nekog alata za blokiranje reklama, prenosi Wall Street Journal.
Međutim, dokaz da je Google u defenzivnoj igri sugerira i to kako IT div savjetuje izdavače, agencije i oglašivače kako izbjeći uobičajene AdBlockere. Savjetuju ih alatom 'Funding Choices', koji pak posjetiteljima stranica može pružiti još jednu iritaciju - poruku kako ne mogu čitati sadržaj uz aktivan AdBlocker alat te da se zauzvrat mogu odlučiti plaćati pretplatu za pristup bez reklama.
WJS piše kako za sada nije jasno hoće li se takvi pristupi pružati za pojedinačna web odredišta ili će u igri biti samo dio stranica koje se odluče sudjelovati u Googleovu programu.
Jedan od novonastalih problema u ovakvom pristupu je i to što se Googleova kontrola nad webom opet širi. Taj IT div će kontrolirati ne samo pretraživanja, već i zbog činjenice da je Chrome dominantan preglednik diljem svijeta, kontrolirat će i oglašavanje na webu na dosad nezapamćenoj razini.
Hoće li internauti od sljedeće godine uživati u čišćem webu reći će samo vrijeme.