KRATAK ROK

Google ima lošu vijest za digitalne oglašivače, evo o čemu se radi

15.01.2020 u 12:06

Bionic
Reading

U Googleu planiraju tijekom iduće dvije godine postupno ukinuti podršku internetskim kolačićima (cookies) u web pregledniku Chrome za vanjske dobavljače

Najava ukidanja podrške za internetske kolačiće trećim stranama u Chromeu nije veliko iznenađenje s obzirom kako u Googleu namjeravaju podići razinu sigurnosti svog web preglednika. Ali, rok za ukidanje podrške prilično je kratak i mogao bi imati posljedice po više industrija.

Od veljače ove godine u Googleu će također uvesti ograničenja praćenja korisnika primjenom novih pravila SameSite, koja određuju kako je kolačićima označene za korištenje trećim stranama moguće pristupiti isključivo putem veze HTTPS.

Ali, u iduće dvije godine namjeravaju u potpunosti ukloniti podršku za internetske kolačiće u Chromeu. To će biti ogromna promjena ponajprije za oglašivačku industriju i izdavače koji ovise o praćenju kretanja i ponašanja korisnika na webu.

TEHNO PREGLED

Pogledajte najzanimljivije laptope s CES-a 2020!

Pogledaj galeriju

Google zauzvrat nudi rješenje kolokvijalno nazvano 'pješčanik za privatnost', koje bi oglašivačima trebalo omogućiti prikaz relevantnih oglasa uz svođenje praćenja na najmanju moguću mjeru.

Zasad još nije poznato kako će to konkretno funkcionirati u praksi. Znamo tek kako u Googleu namjeravaju s ovom inicijativom proći kroz proces standardizacije, testirati ju tijekom iduće godine i početi postupno prebacivati oglašivače i izdavače na nove sustave.

Za očekivati je kako će biti onih koji će se tome protiviti. U Googleu su otvoreni za alternativna rješenja, ali inzistiraju na zaštiti privatnosti korisnika i standardima računalne sigurnosti.

Također očekuju kako će njihov primjer slijediti i drugi proizvođači web preglednika. Neki od njih, poput Mozille s Firefoxom, već su povukli radikalne poteze kako bi blokirali brojne internetske kolačiće vanjskih dobavljača, piše Tech Crunch.